Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Swing:
Har svårt att köpa det ändå hon har kanske fel bh storlek om det väller över som du säger.
Läste någonstans att vi kvinnor är konstigt nog mycket dåliga på bh storlekar många procent (kommer inte ihåg hur många)har helt fel storlek.
Det är kanske så att vi som är opererade har superkoll på storlekar ,jag känner att jag har det mycket mer nu än innan.
En tanke bara.
Lisa22e
Hoppas den passar :)
Mamma till 3
men.. så dom hade det nya mjukare alltså?
Nu är jag förvirrad!! Fast det vore ju toppen om dom hade det! :)
Emhaha
Gå in på olika klinikers hemsidor, där står det oftast!
Annars är det bara att ringa dom!
Kram
algit :
hej hej..
Jag förstår vad du menar.. jag vart helt chockad när jag provade bhar o det visade sig att jag skulle ha f kupa i en bh som jag köpte, helt otroligt att en e kupa skulle vara för liten, kan ha vissa e kupor.
Tänkte fråga dig en sak, jag har börjat träna ordentligt nu, kan det vara så att brösten växer när man börjar träna ordentligt igen? Tycker nämligen att mina har gjort det, eller så är det ren innbillning. Frågade på gymmet o dom sa att dom kan växa lite.. kanske ska ta det lugnt med o träna bröstmusklerna?
Det är ju fånigt att påstå att op bröst upplevs som mindre än äkta bröst. Det där beror ju på hur brösten är formade osv... Sedan är det väääldigt vanligt att de flesta vanliga människor använder fel storlek. Skulle de gå in i en bättre butik och be om hjälp så skulle de nog få veta att de egentligen ska ha en helt annan storlek än de själva trott. De flesta ska ha en större storlek än de använder. Tex så tror ofta människor med B-kupa att C eller D är mycket större, men sanningen är att de egentligen själva ska ha den storleken. Det felet gör såååå många.
Jag hade C-kupa innan min operation och då var jag smal och småbröstad. Efter operationen hade jag DD-kupa och de var inte alls överdrivet stora... Nu har jag tagit ut mina implantat men har fortfarande DD-kupa och de har exakt samma form och storlek som med implantaten. (Detta pga att jag gått upp lite i vikt...) Brösten är samma storlek och upplevs exakt lika oxå..
Min kompis har mycket större bröst än mig, men har en mindre storlek på sina bh´s, båda har naturliga bröst... Det är alltså inte pga några implantat som det är skillnad. Antingen är det pga vi är olika formade helt enkelt eller så är det så att hon använder en för liten bh, som majoriteten av befolkningen gör.
Att säga att implantat upplevs mindre är väldigt fel, olika bröst upplevs olika helt enkelt, punkt!
En D-kupa kan se liten ut på en person och stor ut på en annan, vare sig det är naturliga bröst eller fejk-bröst. Sedan tror ju jag att de som har en stor D-kupa, dvs som ser väldigt stor ut kanske har fel storlek på sig, att personen egentligen skulle ha en större kupa men inte själv insett det...så kan ju fallet oxå vara.... För D-kupa är ganska "litet" faktiskt.
Nu har jag svamlat en massa och får inte ordning på hälften... Sagt en massa onödigt och glömt en massa jag tänkte få fram.. *haha*
Tja, ibland blir man inte ett dugg klokare av att läsa den här tråden.... ..... men kul är det i alla fall !
Den här förklaringen hittade jag på ett annat forum om varför opererade upplevs mindre än naturliga:
debatt.passagen.se/show.fcgi&conference=10500000000000588&posting=19500000002811901
Inte för jag vet om den stämmer men....
Nej Lisa 22e stämmer inte .
Mina är varken fylligare upptill eller sitter högt..
tror på det pickolina skriver.
Förtydligande, svårt att förklara klart: Vad jag menade med att hennes äkta bröst väller omkring lite överallt är inte att hon använder för liten bh-storlek!
Hennes det fylliga i hennes bröst finns lite mer runtomkring själva brösten än hos mig, där det är definierat mer just på två platser, som putar ut. Jag har mer put, hennes volym finns mer runtomkring, samt att hon har naturligt häng med så stora bröst. Därför ser det väl lite annorlunda ut när hon har dom i bh.... Strunt i det om ni inte fattar, jag kan inte förklara det bättre.