Bröstförstoring (3)
anni_83
Du opererade ju dig och ville ha större efter första operationen. Fick du andra operationen billigare då eller fick du betala fullt pris?
anni_83
Du opererade ju dig och ville ha större efter första operationen. Fick du andra operationen billigare då eller fick du betala fullt pris?
MariahPiraya
Vet inte om du hittat till den nya tråden. Men läste ditt inlägg i den gamla tråden och jag uppfattade det att du ville operara dig men sen läste du på aftonbladet att det inte längre var mordernt att operera sig och då ville du inte operera dig längre. Stämmer det eller missuppfattade jag alltihop?
Ville du bara operera dig för att det var mordernt då alltså???
Du är nog den första som jag har hört som har just detta argument till en op.
Själv skiter jag i vad som är mordernt eller inte huvudsaken är att jag trivs med mig själv. Och det var just därför jag gjorde min op. för att jag ville trivas mer med mig själv. Och för att jag inte ens kunde ha en bh innan. Kände mig helt enkelt inte kvinnlig och kläderna bara hängde på mig.
EnYsterSyster
EnYsterSyster
Kom åt fel knapp innan sorry
Fråga inte om mindre. Om du med implantatet får d i kupstorlek kommer det se ut som c ungefär.
För opererade bröst upplevs inte som lika stora som egna bröst.
Jag har stor c liten d. Och mina ser typ ut som stor b liten c.
Tror du kommer ångra dig jätte mycket om du väljer att lägga in mindre.
Det låter inte ett dugg konstigt att du inte vill ha jätte stora bröst på en sån här tråd. Som jag uppfattat det så vill dem flesta bara ha proportionella bröst här inne. Bröst som passar till ens egen kropp.
Själv opererade jag mig bara för att jag inte ens kunde ha en bh innan op. Och jag sa till min kirurg att det fick absolut inte se stort ut utan att jag ville ha proportionella bröst till min kropp.
Lycka till!!!!
Emhaha
Jag betalade 49.000 (ink. kapsel.)
Priset beror ju mycket på vilken klinik man väljer. Själv är jag opererad på Akademikliniken.
Just-me
Tack så mycket. Du anar inte vad glad jag blev. Har ju letat som en tok i affärerna utan att hitta nån "pump bh".
Faan, pumpbh:n fanns inte i min storlek.
Finns bara i b-kupa. Ska jag chansa o beställa en b-kupa ändå?
Om det är stora storlekar på bh:n kanske jag kan ha den. Eller vad säger ni som har bättre koll än mig???
Just-me
Tack så mycket för hjälpen. Du är en ängel.
Jag testar o beställa så får jag se om den passar. Hoppas bara den gör det.
Den här förklaringen hittade jag på ett annat forum om varför opererade upplevs mindre än naturliga:
debatt.passagen.se/show.fcgi&conference=10500000000000588&posting=19500000002811901
Inte för jag vet om den stämmer men....
Cesimón
Såg att du skulle operera dig på Akademikliniken. Där är jag opererad.
Jag kan verkligen rekomendera den kliniken, men ingen av läkarna du nämde eftersom jag inte vet nåt om dem. Men dem är säkert bra, jobbar dem på AK måste dem ju ha en viss klass
Själv opererades jag av Mats och är MYCKET nöjd med resultatet. Från o till ibland önskar jag faktiskt att jag tagit större. Men dem blev väldigt fina iallafall.
Ska du träffa båda kirurgerna innan du bestämmer dig? Har du varit på konsultationen ännu?
Jellomoon
Nej du har rätt. Dem har ju inte hängt till sig ännu. Slutresultatet ser man ju inte förrän ½ år efter op. men jag är nöjd med hur dem ser ut nu iallafall om man säger så. Har svårt att tänka mig att dem kommer ändra sig så jättemycket mer. Men vem vet.
Swing
Jag är ju opererad på AK. Och när jag träffade sköterskan rekomenderade hon ett mindre implantat än vad kirurgen gjorde.
Sköterskan sa mer "det" implantatet skulle var snygg på dig.
Och kirurgen frågade mer hur jag hade tänkt att brösten skulle se ut, och sen diskuterade vi gemensamt fram oss till dem implantaten jag har idag.
Så det är möjligt som du säger att om du hade träffat kirurgen så hade han förutslagit nåt helt annat än sköterskan.
Bra att du blev nöjd med din operation på Plastikkirurggruppen iallafall.
zippy
Jag är 22 år, men det kanske du förstår av namnet.
Innan op kunde jag inte ha någon bh överhuvudtaget. Så jag kände mig väldigt udda eftersom att vara 22 år och inte ens kunna ha en bh kändes inte så normalt.
Jag har alltid lidit och haft komplex över att jag inte haft bröst. Vilket gjort att jag begränsat mitt liv en hel del.
T ex så kunde jag aldrig bada med mina klasskamrater när jag gick i skolan. Hade aldrig visat brösten för min kille trots att vi varit ihop i 3 år innan op.
Och gick alltid påklädd och svettades under sommaren.
Tyckte att mina kläder satt dåligt. Jag hade svårt att köpa fina kläder överhuvudtaget eftersom inga kläder satt bra på mig.
Där har du svaret på varför jag gjorde min op.
Jag sa till min kirug att jag inte ville ha några jättebomber utan endast ville ha proportionella bröst. Så bestämde vi tillsammans anatomiska geléhallon 270 cc.
Nu efter op. har jag c-kupa.
Varför jag inte tränade istället för att operera mig, undrade du också.
Men om man säger så här.
Jag har tränat också. Men det gör ju inte så man får större bröst, är nog lite snarare tvärt om. Det är lätt att få mindre bröst av att träna.
Vill man ha större bröst idag är ju tvyärr operation enda alternativet.
Jag skulle vara skitglad om det fanns något annat sätt att få större bröst på. Isånafall hade jag aldrig opererat mig. Men nu finns det ju inget annat sätt. Så därför gjorde jag det.
Idag är jag mycket nöjdare med mig själv och har bättre självförtroende.
Om man säger så här: Innan op kände jag mig så udda, nu känner jag mig som alla andra.
Hej Hej alla!!!
Var ett tag sen jag var här.
Försöker fortfarande få klyfta men det blir inte som jag tänkt mig. Alltså det blir för lite push. Nu har jag köpt special bh:ar på internet som ger extra pusch.
wonderbra.timarco.se/Listf3e326a4-cc3c-4ba8-89f6-b1eaa7c5203d.aspx
wonderbra.timarco.se/Listb585dcdf-b2dc-4803-8a91-1d83efaee937.aspx
Dem två har jag köpt.
Min pojkvän säger att han tror att det är för att de är fake bröst som gör att jag inte kan få klyfta. Att dem skulle vara för hårda.
Men det tror inte jag för dem känns mjuka.
Kan det bero på att jag har anatomiska?
Är det lättare att få klyfta med runda?
Snälla hjälp!!!
Delighted
Jag opererades för 12 veckor sen. Så jag tror inte det är det.
Hur vet man om bröstbenet är stort?
Ska prata med min kirurg om det sen när jag ska på 6 månaderskontrollen.
Jag vill operera om mig om jag inte kan få klyfta.;´-(
Hej
Nu har jag försökt logga in flera gånger på den där bröst forums sidan.
plasticsurgery.mylava.net/
Jag har startat ett konto. Och gått in på mailen och använt länken för att registrerat kontot. Men när jag ska logga in kommer det bara fram:
the accont is disable
errorcode: 4
vad gör jag för fel?
Har försökt att starta ett nytt konto, men det händer samma sak igen.
Hjälp???!!!