Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
algit
Varför valde du runda hallon ? Bara undrar eftersom jag velar mellan implantaten.
Har du under eller över muskeln ? Har du gjort nån mammografi efter förstoringen ?
Läste i Amelia att man under 2006 kommer kunna ta blodprov för att kolla om man har bröstcancer eller livmodercancer, och att man då kan upptäcka det i ett tidigt skede. I mammografin kan man missa tumörer och liknande.
Hej igen!
Har man implantaten framför bröstmuskeln så blir en viss del av bröstet "skuggad" och där kommer man inte åt att undersöka ordentligt med mammografi.
Hej!
Ar jatte glad att jag hittade igen denna sida, laser varje inlagg flitigt:) Har tva fargor jag skulle vara tacksam att fa svar pa: Har i flera ar varit extremt missnojd med mina nastan obfintliga brost och bestammde mig darfor for att gora en brostfortoring, efter att ha varit pa konsultationen och bokat tid for operation ar jag dock inte lika missnojd langre.. tanker att dom kanske inte ar sa pjakiga enda!? Ar detta vanligt? min andra fraga ar till er med flytande silikon... lakaren ska anvanda sig av trogflytande silikon pa mig, vilket latt bra pa konsultationen men har verkar det betydligt vanligare med gelehallon coh koksalt!? Sa vad tycker ni tjejer med silikon, ar ni nojda?
Ar valdigt tacksam for svar!!=)
loppalina
Läkaren heter Ingemar Fogstedt på Artclinic. Fick ett jättebra intryck av honom första gången, men son sagt andra va sisådär.
mysan99
Jag fick samma förklaring som du till varför jag skulle ha framför muskeln, så man får väl lita på att han vet bäst ;) Har du runt "gelehallon"? Känner du att 350 fyller ut helt det man har innan om du förstår? Jag har 75B med "onödigt" skin och vill ju att förstoringen fixar det helt så att säga. Hoppas dina nerver snart hittar hem så att du mår 100%! Kram
Viktoria_
hej!!
Jag har silikon och är jätte nöjd med det!!
Velade länge om jag skulle ta gele eller inte. Min läkare sa att det hade ingen som helst betydelse på hur det slutgiltliga resultatet skulle bli i mitt fall.
Gele implantatet är elva tusen dyrare i inköp, sa han.
Anledningen till att jag till slut bestämde mig för silikon var konsistensen.
Gelehallonet som jag kände på var mycket hårdare i konsistensen.
Men har läst här efteråt att det finns en variant som heter "soft touch" så den kanske är mjukare, vad vet jag.
Kramisar Vaxad
EnYsterSyster:
Jag var inne på anatomiska först.Men inte många i skåne som använder det.
Också var jag efter mycket läsande sen övertygad om att jag ville ha snitten i armhålan.
Jag har under muskeln.
Och jag kände att läkaren som skulle göra det ska göra nåt som den läkaren är bra på o gjort många gånger .
Så det blev runda gelehallon under muskeln med snitt i armhålan är mycket nöjd.
Algit
Undrar bara, hade inte du ganska mycket bröst innan du opererade dig? även om de var "tomma"? Själv har jag minsta storleken OCH tomma. Tänker att det kanske
känns hårdare om man inte har nåt från början om du förstår vad jag menar....med gelehallon alltså.
Rat:
Jo ,i dessa sammanhang hade jag nog mer bröst än de flesta här o det har säkert betydelse.
Hade 75 B eller 70C,men tomma skinnpåsar.
och mina bröst försvann av ammning men på senare år av mycket styrketräning.
Och nu när jag inte tränar bröstmusklerna så hårt som innan har nog mina "riktiga" bröst kommit tillbaka mera oxå.
Jag vill inte att de ska bli större nu.
Fick en kommentar idag av en nära vän som vet ,har de inte blivit mycket större nu?
EnYsterSyster: Glömde svara dej om mammografi,jag har inte gjort det efter.Precis innan op. så gjordes en stor koll på mina bröst för jag tyckte att jag hade en knuta.Och eftersom jag innan haft cancer i ett födelsemärke så körde de hela paketet.Så jag känner mej lugn med det just nu .
Ett blodprov för att kola det låter ju lysande.
Hej Viktoria_!
Jag har silikon och är nöjd med det. Brösten känns som mina egna :D
Jag fick känna på både gelehallon och silikon på konsultationen och då tycker jag precis som vaxad skriver.