• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • ceciliaj

loppalina:
    Hur gjorde du efter operationen, använde du sport-bh? Jag bara antog att man ska göra det eftersom jag läst det på så många ställen. Hur gör de på Carlanderska? Kram kram

• Jengirl

Sportbehå eller ej. Tror det beror mycket på vad för inplantat man har.. Hör ofta att vi med anatomiska ska helst ha sportbehå den första tiden, så att det inte vrider sig eller blir upptryckta i en konstig form..Och har man vanliga runda inplantat så kanske det spelar mindre roll..

• loppalina

Ceciliaj: Jag blev inte rekommenderad att ha någonting utan gick på min egen känsla. På Carlanderska säger dem att eftersom man har implantatet bakom bröstmuskeln så håller muskeln implantatet på plats.

Det gjorde mindre ont i snittytorna när jag hade sportbh på :) Så jag använde den i ca tre månader. Jag har mina ärr i bröstvecken och silikon.

• ceciliaj

Cickan:
    Ja, det går nog bra när jag ska berätta det för henne. Är mest rädd för att hon ska berätta hur ont det gör och så.. Hon kommer nog bli orolig ändå. Är skönt att jag inte bor hemma längre iaf, nu kan jag smita iväg när jag inte vill höra mer
    Vart bor du, i Göteborg eller? Vore kul att hålla kontakten efteråt och höra hur det går med tuttarna
    Kram kram

• Rat

Pendlar mellan koksalt och gelehallon.
    Nån som vet vad som blir bäst om man är väldigt smal med små bröst???
    Är rädd att gelehallon blir väldigt hårt som man hört en del om här.
    Hjälp. Blir tokig av att aldrig ta ett beslut nån gång. Funderar på att boka tid för konsultation i morgon. Carles på Victoriakliniken gör ju bara gelehallon...
    Usch vad svårt det är. har i alla fall bestämt mig för att jag vill göra en operation. Alltid nåt

• EnYsterSyster

Rat

Usch, jag vet inte heller. Min kirurg rekommenderar inte det ena framför det andra, jag får välja själv. Jag vet bara att jag är livrädd för skarvar upptill på bröstet. Jag vill ha bröst som ser lite "hängiga" ut, inte toppiga. Har man en stadig BH eller bikiniöverdel kan det ju "kamuflera" bröstens lite hårdare konsistens, så resonerar jag iallafall. Därför är jag inne på anatomiska. Men jag är INTE säker !

• EnYsterSyster

Jag vill ha bröst som ser lite "platta" ut, dvs inte står rätt ut. Det tycker JAG ser naturligt ut, iallafall. Har kollat in Victoriaklinikens före-efter-bilder, de mindre implantaten. Vad tycker ni andra ???

• Rat

En ystersyster

Jag lutar också åt anatomiska. Just i dag i alla fall. Vill absolut inte ha några stenhårda "bollar" eller kanter som syns.
    Tänker mycket på hur de kommer att KÄNNAS också som färdiga. Tycker man ser ganska dåligt på de flesta bilder hur slutresultatet blir. Det gör ju inte saken lättare och jag känner bara en som opererat brösten. Hon har silikon

• sossan

hej alla
    nu e det 6veckor sen op, nu mår jag hur bra som helst inget obehag eller nåt känns helt naturligt nu. :)

Lycka till ni som ska op!!

ha en bra kväll alla!!
    kram

• algit

Rat o Enystersyster:

Jag har runda gelehallon,o de är hur mjuka som helst ,möjligtvist lite "kompaktare" än naturliga bröst men efter år av tomma skinnpåsar så tycker jag om det.
    Faktiskt när jag tänker efter så vet jag inte hur ett naturligt bröst känns jag fick mitt första barn när jag var 21 år och då försvann brösten är nu 44 så det har jag glömt haha.
    Men de är hur mjuka som helst o rör sig som naturliga bröst.
    Jag tror inte ni behöver vara rädda för det.

Svar på tråden Bröstförstoring (3)