• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • lemon

Måste ge ett tips om en bra sportbh!

Jag köpte en champion efter op, som var som en vanlig bh fast sport. Men den var inte skön, sömmarna skavde och formen vart inge bra.

Sen köpte jag en sportbh på Lindex, märke Swegmark (finns via o svarta), men det är en sån man trär över huvudet. Men där får man verkligen stöd för bysten, inga sömmar o jätteskön bomull inuti. Formen blir jättesnygg! Utanpå är det små lufthål. Kan gå omkring i den än idag för att den är så skön, men numera är det oftast när jag joggar o kan då säga att brösten guppar knappt! Kan verkligen rekommendera den!

• pickolina

Ja Swegmark är superskön...har väl en sidådär 6-8st... De kostar ju inte så mycket heller. Använt Swegmark i ca 6år. Sedan jag upptäckte dem efter min första bröstoperation... Tror dock att lite dyrare sport-bh´s ger ett fastare och bättre stöd. Inte alla kanske men de bättre varianterna.

• ceciliaj

Hej allihop!
    Nu har jag också hittat hit. Har nu, tre veckor innan op, bestämt mig att gå upp en storlek till 380 ml. Känns mycket bättre, var så orolig att det ska bli för lite.

Cickan:
    Jag hoppas du har hittat hit eller gör det snart! Hur känns det nu, så här nära operationen?

Sossan:
    Går allt bra med boobsen nu? Vore kul att höra hur det känns en tid efteråt..

Kramar!

• mysan99

gisele
    Jag funderade aldrig på det för jag fick ett så bra förtroende för min läkare men jag frågade honom varför och fick ett svar att om han hade lagt under musklen på mig så hade implantatet kommit först o bröstet sen (hoppas att du förstår min förklaring). jag trivs jätte bra med mina nya och tror att det blir en 75D eller 80C. Får inte använda riktig bh förrän till nyår. Innan op hade jag 75B och och tyckte att dom hängde vid navlen. Han rek. 350cc och tog det, men om jag hade gjort om det idag hade jag tagit 400cc. Jag har lite ont fortfarande men tror att det är nerverna som hittar tillbaka det känns som om man får små stötar imellanåt. Kram

• Cickan

Hej!

Har oxå köpt en sport-bh på Lindex från Swegmarks med knäppning bak och reglerbara axelband, finns i vit o svart och går att köpa i olika strlk, dvs 70, 75 m.m. men utan kupstorlek...hoppas ni förstår vad jag menar. Tänkte att det var bra att skaffa en extra innan operationen.

ceciliaj: Jo nu börjar jag bli riktigt nervös, betalde in pengarna igår för operationen o då riktigt förstod jag att snart ska jag ju göra det.....undrar hur man kommer kunna sova så här innan operationen...

Kram

• ceciliaj

Cickan:
    Vad säger din mamma nu då? Jag ska berätta för min i veckan. Jag är jättenervös även om hon har sagt tidigare att hon förstår om jag vill göra en op. Hon har själv silikonbröst på grund av bröstcancer (hon opererade bort ett bröst och sedan när hon skulle fixa ett nytt så la hon in lite extra i det andra också ). Trots detta är jag nervös..

• Cickan

ceciliaj: Vet inte om jag tänker berätta det förrän jag har gjort det, hon kommer att bli alldeles för nervös o orolig annars. Min mamma har oxå haft bröstcancer o håller på återhämta sig från det nu så det känns lite svårt att prata om det med henne på grund av det oxå, men hon behövde bara ta bort en liten bit från bröstet. Samtidigt vill jag vara öppen och kunna prata med henne, men det känns jättesvårt när det gäller det här med att förstora brösten. Hon är orolig för allt som kan hända o gå fel. Jag är oxå det måste jag erkänna, o jag hoppas verkligen att allt går bra.

Kanske din mamma förstår lite bättre eftersom hon gjort det själv oxå?! Hoppas att det går bra när du ska berätta för henne!

• 76an

En fråga....måste man ha en sportbh efter operationen? Jag gjorde en op för ca 1 ½ vecka sedan å jag brukar skifta, ibland använder jag bhn jag fick på kliniken å ibland en vanlig bh fast utan bygel. På kliniken sa sköterskan att jag helst skulle köpa en vanlig bh fast utan bygel då. Det var bättre tyckte dom för sportbh trycker ju in dom så att säga. Använder ni alla sportbh?

• Swing

Jag använder sen många år Stay In Place när jag springer och sportar. Swegmarks-bh:n att dra över huvudet är jätteskön när jag sover och vill hålla ordning på brösten, eller när jag bara är hemma och donar, som nu.

Började använda Swegmark när jag fött barn för 15 år sedan. På den tiden var dom två tyglagren inte ihopsydda upptill och jag kunde stoppa ner värmande fetvadd mellan dom när jag hade mjölkstockning! Jätteskönt.

• algit

76an:
    Jag har inte använt sport bh utan haft bygelbh hela tiden dygnet runt första tiden.
    Men det har man förstått här att det finns många bud från läkarna vad man ska ha från ingenting till hårt tejpad.
    Men huvudsaken att resultatet blir bra eller hur?

Svar på tråden Bröstförstoring (3)