• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Mamma till 3

EnYsterSyster

Om du beslutar dig för att göra en op ta då inte för små implantat. De flesta ångrar ju sig efteroch tänker att de kunde gått upp en storlek.Om du ändå lägger ut en massa pengar så är det ju förargligt och inte bli nöjd med storleken. Som många här inne säger så ser det inte så stort ut med implantat. Själv är jag liten och späd och har en 70 E-kupa. Det kan man inte alls tro om man ser på mig. Lite beror nog lite på vad man har för Bh på sig också. När jag sätter på mig en minimizer så ser brösten snarare väldigt små ut.Tänk både en och två ggr innan du väljer.

Lycka till

• algit

Mamma till3:
    Jag har opererats på Citadell hade bygel bh ,har snittet under armhålan så det kändes inget bara skönt med stöd.
    Det var viktigt att ha bygeln på samma ställe för att bilda en ny snygg bröstlinje.
    Men har man snittet under kan jag förstå att det inte känns skönt.
    Var ska du ha det?
    Du skulle ta ut gamla och lägga in nyttt eller hur?
    Så då blir snittet under eller?

EnYsterSyster:
    Jag visst blir man förvirrad av detta.Till en del här har läkarna sagt att lite skulle försvinna under bröstmuskeln,och andra läkare säger att det gör det inte alls.
    Och jag undrar var skulle det försvinna jag förstår inte det.
    På mej har garanterat inget försvunnit, jag kan inte ha de bh som jag gjorde ristestet i eller hade efter op. de är för små.
    Och jag undrar oxå varför skulle opererade bröst uppfattas som mindre.
    Jag menar fyller man ut en tex D cupa så gör man äkta bröst eller ej förstår inte skillnaden eller är det jag om är trög?

• Mamma till 3

gisele

Jag läste ditt inlägg först nu,ang dina mått.Är du redan så på gränsen så lär det ju bara bli tyngre och hänga ner ännu mer.
    På Citadell förklarade man det som att muskeln fungerar lite som en Bh.Om du bor i Göteborg så skulle du gärna få träffa mig så du kan se mina.Detta kanske låter konstigt i mångas öron ,men jag bryr mig verkligen om mina medmänniskor och vill verkligen inte att någon ska råka ut för samma problem som jag gjort.Det är otroligt jobbigt att gå med denna ständiga värken.
    Dessutom behöva utsätta sig för risker igen som trots allt hör en ny op till.
    Kram

• Just-me

Lisa22e

Jag kan kolla hur storlekarna är. känner ägaren.

Kram

• Mamma till 3

Algit
    Ja jag har snitten under,så det blir i de gamla snitten han går in.Är lite rädd för ärrsträckning,men jag får väl lita på dem.
    Har man bygelbh även på natten ?

Jag har hört många med mig som upplever att just bröst opererade med större kupor upplevs som mindre.E kupa låter ju otroligt stort,men är inte alls så stort.Jag har fått höra det av gör många,du kan ju inte ha E.Max C gissar de på tills de fått titta i bh:n. Jag tror att det var uppe i den gamla tråden också att det var fler som upplevde det så. Det gjorde jag själv också,tills jag besökte en riktig butik i Göteborg som upplyste mig om att jag hade alldeles fel storlek på bh:n.

Kram

• EnYsterSyster

Mamma till 3

Hmm..... tar till mej av era erfarenheter. Jag litar mycket på kirurgen. Hon sa direkt första gången "250 ml, 300 ml blir STORT". Eftersom jag vill ha små bröst säger hon 235-245 g. Jag litar på hennes omdöme. Vi får se. Jag är spensligt byggd med smala höfter och axlar och smal rygg. Jag gillar den "slanka" konturen, inte tuttar som står rätt ut, så jag ska inte ha för mycket.

Jobbigt med dina tuttar, stackars dej ! Hur var den nu, ligger de du har nu över muskeln och ska du byta till under eller hur var det nu ? Vad är det för värk du har, i ryggen eller ? Hoppas VERKLIGEN det blir bra andra gången ! Jag vet att du berättat innan men jag hittar det inte.

Det är ju bra att vi kan lära av varandras misstag och kanske slippa göra egna.

algit

Japp, lika trög som jag antar jag !

• Just-me

Mamma till 3

Ja jag ringde till dom.

Lotta sa att dom hade bara hallon av den gamla typen.. alltså inte dom nya mjuka som jag fick höra talas om här inne.

Har dom sagt nått annat till dig?

Kram

• Just-me

Lisa22e

Såå kollade upp direkt så jag inte glömmer det.
    Dom är normala i storleken. Så det är en normal B.. Jag vet ju inte hur du ser ut eller så.. men du har ju ångerrätt så det är ju bara skicka tillbaka den om den inte passar :)

Lycka till! :) Kram

• EnYsterSyster

Mamma till 3

Glömde fråga: vad är minimizer ? SportBH trycker ju till tuttarna så de blir "mindre", är det det du menar ?

• Lisa22e

Just-me

Tack så mycket för hjälpen. Du är en ängel.

Jag testar o beställa så får jag se om den passar. Hoppas bara den gör det.

Svar på tråden Bröstförstoring (3)