• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Swing

Cesimón: Lycka till. Jag har opererat annat hos Jernbeck, ett tag före bröstop. Han var väl rätt bra.

Efter konsultationer med min bröstkirurg på Plastikkirurggruppen (där jag sen opererade mig) var jag även på AK:s sköterskeinfo (för lite av en "second opinion"). Hon visste att jag sökte för bröstFÖRSTORING, hade full 75B och knappast nåt häng. Hon nöp lite i brösten och sa att det borde räcka med bara LYFT och ev. pyttesmå implantat!!! Men hallå! Vad är jag här för?? tänkte jag.

Säkert hade AK:s läkare fattat bättre och jag har hört att de flesta har aldrig ens klätt av sig för sköterskan utan pratat storlek osv. med läkaren, men det kändes konstigt. All övrig info sköterskan gav kände jag redan till, så jag nöjde mig med detta inledande gratisbesök.

Min läkare tyckte att jag var extremt påläst, ställde operationstekniska detaljfrågor, nästan lite irriterande, tror jag ......

• Swing

Smileyn hamnade ju naturligtvis fel, den skulle varit sist! Glömde nämna att jag inte behövde lyft och nu, som ni säkert alla vet, har 360g och full 75D.

• Lisa22e

Jellomoon

Nej du har rätt. Dem har ju inte hängt till sig ännu. Slutresultatet ser man ju inte förrän ½ år efter op. men jag är nöjd med hur dem ser ut nu iallafall om man säger så. Har svårt att tänka mig att dem kommer ändra sig så jättemycket mer. Men vem vet.

• Lisa22e

Swing

Jag är ju opererad på AK. Och när jag träffade sköterskan rekomenderade hon ett mindre implantat än vad kirurgen gjorde.
    Sköterskan sa mer "det" implantatet skulle var snygg på dig.
    Och kirurgen frågade mer hur jag hade tänkt att brösten skulle se ut, och sen diskuterade vi gemensamt fram oss till dem implantaten jag har idag.
    Så det är möjligt som du säger att om du hade träffat kirurgen så hade han förutslagit nåt helt annat än sköterskan.

Bra att du blev nöjd med din operation på Plastikkirurggruppen iallafall.

• Cesimón

Jellomoon:

Jag vet precis vad du menar...
    Jag ar i samma tankebanor manga ggr.

Jag ar mega nojd med mina tuttar, i formen - hur dom ser ut och kanns etc.
    Men inte med storleken...
    Jag har funderat sen jag var 14 pa att gora en OP, antligen skall man fa tummen ur.
    Men samtidigt ar jag radd att det blir for stort, eller verkligen ser OP ut.
    Kanske 'bollar' i formen etc = inte vad jag vill ha!

Jag haller ocksa med om fore/efterbilderna, inte alls manga som jag sett som har ett onskvart resultat, i mina ogon.

Jag vill ha mina fast i storre format, hehe... kan man fa det? hehe

Kanner att, ja, jag vill verkligen genomga operation. Ja, jag vill antligen fa trivas med mej sjalv, min kropp m.m
    Men ack vad jag ar radd att det blir for hart, stort, bolligt, onaturligt m.m
    Min blivande make aaaaaaaaalskar mina tuttar nu, och jag ar aven radd att han kommer tycka mindre om dem sen =/

Uff.. hehe

Hoppas jag kanner mej lugnare sedan efter att jag fatt traffa kirurgen!

• Just-me

Jellomoon & Cesimón

Jag känner exakt som ni!!!
    Cesimon, precis som du säger.. vill ha mina fast större.
    Jag skulle vilja göra en op men är som ni livrädd att det ska se onaturligt ut på något sätt.. eller tänk om nått går fel.. skulle aldrig förlåta mig själv efter. :(
    Men tänk att få sina dröm bröst.. innan jag somnar varje kväll tänker jag på hur det vore att vakna efter op och se dom.. hihihi kan inte sluta le när jag tänker på det :)

• Jellomoon

Cesimón och Just-me

Om kirurgen innan op kan visa en bild på vad man kan förvänta sig vore jag glad.

Känns så märkligt att betala så mycket pengar och det enda man har riktigt kläm på är sin egen fantasibild av ett par perfekta bröst, det känns som att det är bäddat för besvikelse, ialla fall för min del.
    Får verkligen hoppas att det känns bättre efter konsultationen (som du skrev Cesimón)

Swing

Själv håller jag på att mäter och kollar vilken vidd på implantat som skulle passa. Helt rätt att du lägger dig i kirurgens op tekniska metoder. Det gäller ju trots allt ens kropp. Fick jag skulle jag nog helst göra operationen på mig själv ;) ( trots total avsaknad av kirurgis erfarenhet,bara för att jag ju vet hur jag vill ha det..)

• pickolina

Cesimón

Jag är op av Magnus Hober. Fast jag gjorde tvärtom, jag tog ut mina implantat hos honom... *hihi* Jag vill i alla fall säga att jag är jätte nöjd med både kliniken och Magnus. :)

• Just-me

Jellomoon

mm jag har inte varit på konsultation än.. men känns som om jag borde boka snart :) Vill bara inte ha så lång tid mellan konsultation och op..
    Ska ta med bilder på mina dröm bröst och se va han säger om det sen.. vill också se någon bild från honom där han visar vad jag kan förvänta mig..

Nu dök det upp en fråga i mitt huvud.. jag är jätte rädd för skarvar/kanter efter op.. speciellt upptill.. tydligt tecken på fejk! Är risken mindre eller större om man tar gelehallon? eller flytande silikon? Vad tror ni?

Kram

• Cesimón

pickolina

kanns lite lattande, tack =)

Svar på tråden Bröstförstoring (3)