Inlägg från: blåsippa |Visa alla inlägg
  • blåsippa

Bröstförstoring (3)

Zippy!

Jag hade en a cupa innan jag fick mina två barn sedan blev de "tomma" o väldigt små. Tränar en heldel men detta är inget man kan träna!!!

Är 37 o la in 275 koksalt fick nu en c och är jätte nöjd. Äntligen kan man hitta behåar som passar o slippa ha trökiga inlägg som blr varmt o kladdigt för att få lite bröst!!

• blåsippa

jag har koksalt bakom bröstmuskeln har haft det ca ett år.har aldrig frysit i brösten så att säga även om jag är en frusen person annars.

• blåsippa

Slår vad om att Trancequeen inte har små utammade aa cupor............

Koksalt har jag RAT. är jätte nöjd.
    har 275 bakom bröstmuskeln, op mig för snart ett år sedan.
    Ser naturligt ut o inga synliga kanter.
    Mjuka o känns enl sambon som vanliga bröst möjligen lite "fastare".

Op mig på clinic estetic i Stockholm , vet att Frances också op sig där o är nöjd.
    De op bara i koksalt. Där fick jag stanna över natten. Det var jätte bra o sköterskorna snälla o trevliga. 30 000 kostade min op.

Enligt tillverkaren så har implantaten livslång garanti så går de mot förmodan sönder,behöva bytas så får jag nya gratis, men får betala själva op.

Nu tror jag nog man får räkna med att byta dem om 10-20 år men man vet ju inte!!

jag valde koksalt eftersom det är kroppseget om det mot förmodan skulle gå sönder.Har kompisar med både koksalt o silikon o hon med koksalt är nöjdast!

Hon som har silikon där syns kanterna delvis o det är inte så snyggt!

Men de flesta blir ju nöjda med silikon el koksalt. Det är ju bara det att man själv lär komma fram till vad man vill ha-inte så lätt.

Pratar man med de som bara gör i koksalt så tycker ju de förstås att det är bäst,och de som bara gör i silikon tcker ju det är bäst.....

• blåsippa

Charlotte!

Omöjligt att veta hur ont du kommer att ha!

Jag åt inga smärt stillande tabletter o klarade mig bra utan, men jag var ju mkt stel och det tar ett tag innan man kan lyfta armarna en bit och så. Att skriva på datorn kunde jag redan efter endag men då fick jag sitta väldigt stilla med armarna och ha dem tätt intill kroppen! Så hade jag jobbat med dator o behövt skriva endel hade det blivit för jobbigt. Nu klarade jag av att skriva en kort stund.

Att tala i tel skulle jag klarat om man har headset att hålla i en lur mer än en kort stund hade jag inte orkat.

Så du får nog förbereda dig på att vara hemma några dagar. Du kan inte lägga in om semester??

Generellt vad jag tagit del av under dtygt ett år med denna tråd är att de flesta absolut behöver vara hemma en vecka.Flera har behövt längre tid.

• blåsippa

Är säkert helt ok att op sig där bara att man tänker på att det är långt om det blir komplikationer efter op.
    Om man nu inte tänker vara där 3 månader eller så!
    Op man sig här så är det ju bara att kontakta sin klinik och åka dit för att få hjälp osv.

För visst blir det en stor pris skillnad tror nog att du för hallon får betala runt 40 000 kr?! Någon annan kan nog ge mer exakt pris.

(Jag har op in koksalt o är jätte nöjd. Betalade 30 000 kr på Clinique Esthétique på Essingen i Sthlm.)

• blåsippa

Anne-h

ja det är väl bara det att man får betala för det när det ev ingår annars om man op sig här.

men det är ju en enorm pris skillnad , man får ju sem på köpet så att säga!

Sedan är ju jag som hygien sjuksköt väl medveten om att man utomlands har mkt större bekymmer än oss här med resistenta bakterier.tex Mrsa så jag skulle av den anledningen inte op mig utomlands.

Det är ju så att om man tex skadar sig utomlands o hamnar på sjukhus har man risk för tex Mrsa o andra svåra bakterier. man kollas upp extra noga när man kommer hem.

Nu är väl detta kanske en enskild specialklinik men jag skulle inte våga det i varje fall.

Drabbas man av Mrsa så är man det hela livet. Man kan tillfälligt få neg provsvar men det kommer ofta tillbaka så numer aner man att har man en gång varit smittad så räknas man som det.

Svar på tråden Bröstförstoring (3)