• nenne75

20060506 Våran tråd

Nu startar jag en egen tråd för oss 060506 brudar. Hoppas att det är fler som vill vara med och dela med sig av hur det går med planerandet...

• Svar på tråden 20060506 Våran tråd
  • S&F

Den sjätte maj är inget speciellt datum för oss. Jag har alltid velat gifta mig på vår eller vinter. Dessutom visste min sambo att när han friade, skulle vi gifta oss inom ett år (tramsigt egentligen..) När han sedan friade i augusti, gick vintern året efter bort. Kvar blev våren och jag ÄLSKAR maj. Den 6e blev det eftersom vi åker till Paris den 8e Maj. Detta var planerat sedan innan och då blev detta bröllopsresan!

Varför blev det den 6e Maj för er andra då?

• oslo brud 6/5/6

vi förlovade oss 2 okt 2005...men hade inte råd att gifta oss i år, köpte lägenhet i dec ifjor. Har oxå alltid älskat maj...våren. 060506 såg bra ut hihi

Paris e underbart på våren, kanske vi ses där. Vi var i paris 10 maj 2003...våran första gemensamma resa. så vi funderar på att dra dit igen som bröllopsresa. Har inte råd till en exotisk resa nästa år. ska köpa bil i tillägg till bröllopet.

• S&F

Menar du oktober 2004 som förlovningsdatum? Annars är ni ju inte förlovade ännu..

Jag och sambon har varit på några resor tillsammans, men ingen av oss har varit i Paris (eller Frankrike). Det ska vara romantikens stad, så varför inte!? Jag längtar nästan mer till bröllopsresan, än till bröllopet. (inte riktigt, men nästan)

• oslo brud 6/5/6

ja 2004...hihi
    tragisk historia egentligen. Vi var på besök i sve, och tog turen inom tjolöholm slott...där promenerade vi runt. Så tog han mig till en liten stenbänk och friade...
    Efter det skulle vi ta lite fina bilder, de har ju massa stora gammla ekar där! Hoppade graciöst ner från 1 meter...och bröt foten!!!!! 6 veckor med gips och sittandes på rumpan.Men jag hade i alla fall en fin ring att se på!! Ha ha ha ha

• oslo brud 6/5/6

hur länge ska ni vara ni vara i paris? vi var bara där över en weekend...big misstake! Ha ha...det var jätte stort...och jag hade på mig nya skor. Vi sprang nästan mellan sevärdigheterna...hihi. âlskade paris...hoppas vi får dratt dit efter bröllopet!

• S&F

Vi ska vara där ca 1 vecka. Ska avsluta med barnsligt kul på Disney World. Tänk om vi hade träffats i Paris!

• oslo brud 6/5/6

hihi...då kunde vi vart barnsliga tillsammans! Har alltid velat dra till sån stor nöjespark!!

Hur gamla är ni? Vi är 25 och 27...

• nenne75

Jippi!! Nu har vi beställt brölloopsresa. Känns skönt att kunna bocka av ännu en sak.:) Vad ska ni andra hitta på för roligt i helgen??
    Kram

• nenne75

S&F:
    För oss blev det den 6 maj pga att vi förlovade oss den 14 maj i år och jag ville gifta mig inom ett år.

Svar på tråden 20060506 Våran tråd