20060506 Våran tråd
Nu startar jag en egen tråd för oss 060506 brudar. Hoppas att det är fler som vill vara med och dela med sig av hur det går med planerandet...
Nu startar jag en egen tråd för oss 060506 brudar. Hoppas att det är fler som vill vara med och dela med sig av hur det går med planerandet...
Tjejer, hur fort går tiden egentligen!?!
5 månader, två veckor och sex dagar kvar!
Har varit ute och fixat kläder till blivande maken. Han ville först ha frockcoat men ändrade sig sen. Det blir en kostym med väst i svart med svaga kritstrecksränder. Snygga skor hittade han med och nu har pengapåsen krymt med 4000 kronor! MEN AJ VAD DIN HAN BLEV... suck...
Våra kläder avklarade (dock inte mina underkläder och skor). Var och tittade på mönster på näbbklänningar igår och har bestämt mig för att sy upp dessa. (eller kanske inte direkt jag, mer svärmor..)
Vad hittar ni andra på då?
Fin, inte din..
Hej! Tittar in lite på den här tråden, gifter mig också samma datum, i Uppsala. Börjar bli dags för oss också att titta på kläder till mannen i huset. Frockcoat är ju snyggt, eller kostym med väst under. Har inte ens varit ut och sett vad som finns.
När tänkte ni andra börja skicka ut inbjudningarna? /mialisa
hej hopp....
NU E JAG STRESSAD!!! som sagt, kort tid kvar. Och det känns som jag inte har nåt under kontroll. Får inte "pengar" fören i jan. så kan inte handla in d sista tingen fören då. men för min egna sinnesro behöver jag göra det nu...hehehe
Vi ska skicka ut inbjudningarna sluten på feb tror jag. Har svars dato 1 april.
Vi bor ju i oslo, brukar vara massa snö och kallt här nu. Men NEJ i år kommer vintern sent. och ju senar den kommer, desstu större chans för att det ska vara kallt i maj!! det vill vi ju inte ha!
Snart ska vi beställa vin och öl från tyskland. Måste beställas till sverige och sen "smugglas" in till norge....har ju inte mycket tid kvar till det heller. Jöss e det bara jag som stressar så?
Hur stort bröllop ska ni andra ha?
Kramar Maria
HEj tjejer!
Välkommen Mialisa. Här är en Uppsala tjej till.
Jag har bokat frisör och smink nu. Och även berättat för mina kompisar som kommer bli bjudna. Vi funderar på att göra en Tallin kryssning i april och köpa alkohol och sånt. Annars rinner det bara på. Känner igen det där med att man vill handla allt nu. Men men man får väl vänta... Suck!!!
Kram Nenne
Vårt bröllop blir lagom stort. Blir ca 70 personer och vi har bestämt efter mycket om och men, att bara den allra närmsta familjens barn får komma.
Oslo brud: Jag känner också av pengastressen. Vi väntar på en större slant som borde varit här nu, men som bara skjuts upp hela tiden. Sen är det löneökning mer än ett år retroaktivt som är på väg, men inget är här ännu... Börjar bli nervig!
Har varit och handlat mannens kläder nu. Var först inne på frack eller frockcoat, men hittade en skitsnygg kritstrecksrandig kostym med väst och allt. Han blev *suck* sååå snygg.... Blev mycket dyrare än att hyra frack, men denna kan han glänsa i fler gånger!
Kram på er Majbrudar!
Skriver flera inlägg på raden här bara jag nu men de gör väl inget!!! Funderar bara hur många vi är och vem! Har inte varit så aktiv här men kanske jag blir
nenne75:
Vi har bokat det mesta! Jag har börjat fundera lite smått på inbjudningskorten! Har hittat "min" krona. Har inte bestämt mig för klänningen ännu!
Vi ska ha ca 100 pers. Lagom mycket tycker jag!