Välkomna Dessi och Tesso!
Igår var vi och provade bröllopskläderna igen, den här gången var ärmarna fastsydda. Pelles skjorta hade hon gjort nu, jättefin med spetskrås, samt spets nere vid ärmmuddarna. Skitsnygg blir han
Min klänning är inte riktigt klar, men ooohhh vad fin den blir!! Har velat fram och tillbaka om jag ska ha v-ringar i nacken också, eller om det ska vara rundat. Vi bestämde oss för rundat igår. Nu ska jag hitta skor så hon kan fastställa längden på klänningen, men hur lätt är det att hitta skor så här års? Får vänta till nyår, då kommer det säkert ut en del festdojjor
Och så ska jag väl gå ner några kilon hade jag tänkt. Hur lätt kommer det att bli att hålla måttet på sommaren då?! Med grillat, vin, öl, lata dagar när man knappt orkar röra på sig..usch, nästa sommar kommer bli en pärs. Och gymet stänger ju mer eller mindre...
Nu ikväll ringde sömmerskan och sa att Pelles kläder blir klara tills på fredag, då vi ska dit igen, så då får vi ta med dem hem. Hon ska ringa och berätta vad priset landar på, så får hon betalt på fredag. Så betalar vi min klänning senare. Egentligen är det lika bra att vi betalar den nu, så ser vi vad vi har kvar på bröllopskontot efter det.
Fattig är man, har en knapp tusenlapp kvar den här månaden, men nalla på bröllopskontot är det inte tal om