• Nonika

Sept. -06. igen!

Tjena tjejer!
    Vår förra tråd är avstängd. Lade in en ny, men det råkade bli på planering..

Hur går det för er?

Vi ska boka fotografen...och jag ska nog ta och ringa den där festlokals-tanten på en gång, och höra om vi kan få ha stället längre än till kl 10 dagen efter. Hur ska man hinna städa annars liksom...

• Svar på tråden Sept. -06. igen!
  • E+P

Vi åker inte på resan direkt efter bröllopet, fär det är inte säsong där då. Enligt Ving prislista i år skulle 2 veckor med avresa i början av högsäsongen (december, vädret kan vara lite ostadigt då) kosta ca 25.000 för oss båda. Vill man åka när vädret är på topp, mitten av december till mars, så får man ge ca 30.000. Jag har varit i Thailand 2 ggr innan och älskar det landet. Tsunamin har inte avskräckt mig iaf.

• elora

E+P: Nä det är nog viktigt att komma över den katastrofen, hur många gånger i under ett decennium inträffar en sån, typ.
    För mig blir tsunamin extra kom-ihåg för jag fick mitt andra barn en timme innan...
    Hon fick namnet Stella...som stjärna hon är.

MEN NU TILL DAGENS HÄRLIGA!
    Kostymen satt som en handske!!! Gud så glada vi blev, ska endast lägga upp ärmar och byxben men det är ju inget i det stora hela. Nu fattas bara en väst, skjorta o ev slips. Får se vad vi fyndar ;)

OCH idag fick jag veta att min härliga väninna OXÅ ska gifta sig 2006 ;) Hur kul som helst. Jag har bett henne att agera sångledare och drinkmästare (bål...) hehe.

Jo här är förresten en länk till en snygg klänning jag hittade. Suckar djupt.
    weddingdressesforsaleonline.com/p_sale_5573.html

Ha det gott alla!

• Nonika

Tjena tjejer!
    Vad kul att kostymen satt bra, elora!!
    Och vad kul för alla er andra som har det mysigt och roligt i sina planeringar...själv är jag SÅ trött nu, har jobbat 8-20 idag.

Jag har försökt ringa fotografen idag, men det bara tutar upptaget, eller så är det nåt fel på telefonen. Ska försöka i morgon igen...

Måste leta efter ett "spänne" att ha mitt fram på klänningen, om ni fattar vad jag menar...

• Nonika

Jaaaa, nu har jag äntligen bokat fotografen!
    Fick tag på honom efter ett tag, han hade bytt telefonnummer, fanns numera på ett 08-nummer. Han tar 2.500:-. Då får vi både svart-vita , och färgkort. Och så får vi 4 st A4-bilder, samt en cd med alla andra bilder han tagit.

Vad tycker ni om det priset, är inte det bra? Billigt va?

• elora

Nonika:
    Va kul!!! Det där priset är väl rena drömmen vad jag förstått på många andra som betalar way-over 10 000 kr! Själv ska jag anlita min kompis som är amatörfotograf men ack så duktig. Har min andra kompis tillfrisknat (som ÄR fotograf) kommer jag självklart be henne med. Ska ärligt säga att jag inte vet vad hon kan tänkas ta för numer fotograferar hon ju oxå med systemdigitalkamera som så många andra gör.

Första kompisen kan jag nog till 99 % säga, fotar nog gratis. Hon blir nog glad för bensinpengar o fest ;) Ja annars blir det inte dyrt vilket som. Hon är toppen.

Har någon kommit på vilket fordon som tänkas ska forsla från kyrka till fest?

Sedan har jag grunnat lite på detta med att "bjuda på dryck". Skönt nog så tycks det nog inte vara konstigt om man bjuder på dryck till maten o sen har betalbar eller dylikt. Jag tänkte att man kan ju ändå bjuda lite, men då göra bål som säkert många tjejer dricker och ha öl till grabbarna. Sen finns det nog säkert lite överblivet vin från maten. Man kan ju köpa lite extra. Men visst blir det en skön (?) utgift...

Annars händer inte så mycket, har grunnat på frisyren idag men bara liiite. ;)

• Nonika

elora;
    Ja, jag tyckte väl det lät som ett bra pris
    Vi har en kompis som själv säger att hon är duktig på att ta kort, så vi har tänkt på henne. Visst, hon är säkert jätteduktig, men det kan vara roligt att ha riktigt fina kort från ett proffs. Känns som "varför chansa". Men hon ska ta några bilder på oss redan nu innan, för hon har bestämt att hon vill göra en "bröllopsbok" om oss, så hon ska ta nakenbilder på oss, bakifrån bland höstlöven (!) har hon bestämt! Rätt coolt tycker jag. Kan bli skojiga kort

Visar det sig att hon är himla bra på att ta kort kanske vi tar henne istället...det är bara det att hon antagligen också ska vara vår vigselförrättare. Så det blir lite mycket för henne att göra den dagen...

På tal om alkoholen har vi tänkt så här; vi bjuder på öl och vin till maten. Ölen ska en vän köpa i Tyskland, och vinet köper vi rätt billigt på systemet och häller upp på karaffer. Övrig sprit ska också inhandlas i Tyskland. Vi ska ha avec till kaffet och välkomstchampange också (det blir inte äkta champange).
    Sen på kvällen ska vi ha en bar till självkostnadspris, dvs, de får lägga så mycket de vill / tycker är skäligt, själva för ett glas vin eller öl. Vi tänker ställa fram en söt pengahink/spargris där det står att bidragen går till vår bröllopsresa. Med ett foto på oss, från vår semester i Grekland från i somras

• Meddelande borttaget
  • evkasu

Hej girls,
    Ja Nonika, det lät ju som ett väldigt bra pris för fotografen.
    Vi hade först tänkt låta D:s marskalk fota, han är fotograf på en av kvällstidningarna, men efter att han sagt i något annat sammanhang att "tänk om man kunde få gå på bröllop bara som gäst någon gång" har vi nu bokat en superduktig tjej som kommer fota oss efter vigseln och under brudskålen, han får fota under festen om han vill sedan. Vi fastnade båda direkt för hennes fantastiska bilder på www.adorafoto.com

Vi har annars i veckan bokat lokalen vi ska ha festen i, skönt att ha det klart. Vi får tillgång till den kl 10 på lördagen och har bokat 2 dygn så man kan städa i lugn och ro, men vi kommer förmodligen lägga till även dygnet innan, så man kan dekorera lokalen dagen innan. Speciellt som vi gifter oss utomhus och måste ha lokalen som backup vid ev dåligt väder.
    Vad gäller fordon till lokalen så har vi ca 150 meter mellan vigselplats och lokal så det är ett problem mindre för oss. Annars är jag uppvuxen i en veteranbilsfamilj så det hade snarare funnits för mycket fordon att välja på. Vi funderade dock på flakmoppe först, när vi hade en annan vigselplats på gång, tyckte det var lite kul...

Vi kommer nog ha fri bar som det verkar, har börjat köpa sprit på resor, jag reser en del med jobbet och har en kompis som jobbar på ett av Ålandsfärjeföretagen så hon kan fixa bra rabatter på öl när det närmar sig. Vi lär också åka till Tallinn minst en gång innan bröllopet och köpa sprit. Vinet är väl det som kommer kosta mest.
    Champagnen för brudskålen är inhandlad och klar.

Ha en bra helg nu i höstvädret!

• E+P

Nonika:
    Va pinsamt att nr inte funkade! Men det var det enda vi hade på honom. Typiskt!!!

• elora

Tjejer! Titta vad vi sprang på igår på Albrekts Guld ;)
    Blev såld på en gång och sen satt som ett smäck. Petter valde en slät för att matcha min även om den han gillade mest hade "spår".

groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek/ringar.msnw

Så nu hoppas jag ringproblemet är löst -för det är ju trots allt ett år kvar ;)

Svar på tråden Sept. -06. igen!