• Nonika

Sept. -06. igen!

Tjena tjejer!
    Vår förra tråd är avstängd. Lade in en ny, men det råkade bli på planering..

Hur går det för er?

Vi ska boka fotografen...och jag ska nog ta och ringa den där festlokals-tanten på en gång, och höra om vi kan få ha stället längre än till kl 10 dagen efter. Hur ska man hinna städa annars liksom...

• Svar på tråden Sept. -06. igen!
  • Nonika

Mia_f; Jag kan maila bild på min klänning om du vill.

• Nonika

elora;
    Välkommen tillbaka! Fin planeringssida. Det är fint med rönnbär.
    Och som någon skrev, kastanjer är också fint.

Vi har precis pratat med svärmor om maten, hon ska kolla upp priser på lax, skinka osv...hon ska nämligen fixa lax, skinka, ost. Hon skulle ha gjort Janssons, men har avböjt. Så vi funderar på vad vi ska ha till vickning. Korv & bröd kanske?

Budgeten har minskat med ca 20.000:- sen vi valde bort catering och fixar maten på annat håll, dvs; låter våra nära och kära fixa det
    Det vi ska fixa är vitlöksdressingen. Hoppas det stannar där. Nu ska vi bara ordna med någon som kan göra salladen, sen är det klart!

• elora

Nonika:

Ja kära nån, det gör verkligen en hel del att omplanera maten. Som jag skrev ovan så har man verkligen grubblat en del över vad som kan göras billigare, funderar på att skippa frisören då jag ändå har självlockigt och säkert kan göra något fint med ett diadem, en blomma kanske...ja nåt ;)

Så sent som idag började jag räkna om olika alternativ för inbjudningskort, ska fortfarande beställa från Annas idéer (www.vigsel.nu/annasideer) men nu funderar jag på att göra det mycket enkelt -dvs göra eget kort och texta själv/datorn. Ska se om det gör så stor skillnad gentemot hennes färdiga inbjudan-kuvert-i-ett á 20 kr. Då ingick även text.

Hm...nä nu får jag lägga ner tankeverksamheten. Men ett är då säkert, nu har jag väntat überlänge på att bröllopstidningarna ska synas i butikerna igen. Herregud att det ska ta sån tid *haha* Men det beror väl mest på att när man väl vill ha något, så finns det så klart inte.

ciao girls!

• A+A

hej på er!
    elora: vad tråkigt det är när när man måste släppa så mkt av sina bra ideer bara för att pengarna inte finns... fast det kan bli en utmaning oxå
    Tror jag ska gå o prova lite oxå, bara för att få en känsla för vad man gillar

nonika: vilken underbar klänning det är!!

Vi har börjat lägga alla våra 5- o 10-kronor i en låda (som är förbjuden att nalla från...) varje kväll. Förutom det större regelbundna månadssparandet förstås. Har ett par bekanta som gjorde så o på ett år fick ihop 11000 kr (Låter iofs xtremt MKT)Få se var vi hamnar
    Tänkte att det ska bli fickpengar t bröllopsresan.

Hörni vad räknar ni med att kuvertkostnaden blir - alltså totalkostnaden för festen utslaget per skalle? Vi tror vi landar på 400 per skaft allinclusive. Var på skalan hamnar vi då?

Vickning: vi hade först tänkt ha jansson i portionsformar, menkom fram till att det vi själva nog mest brukar va sugna på så dax är bullens varmkorv så det får det bli

• Mia_F

Elora: Vilken bra idé att lägga upp det så där, men...hur gör man? Är ite jätte datainstresserad men det vore ju kul att ha uppe det så där, för då behöver man inte betala nåt domän väl?

Nonika: är lite mesig av mig och vågar inte lägga ut min meiladress (har fått problem med virus efter det!!!) Synd hade gärna sett den annars!

• elora

Tjena tjejer!
    Lite svar så här på nattakröken ;) Borde lägga mig men skyller på 1 kopp kaffe jag just drog i mig, jag som sällan dricker kaffe.

Nu lite svar o så!

Mia_F: Kika på Sprays enkla hemsideupplägg, där får du mallar och kan enkelt fixa ihop en hemsida. Har för mig att de har sånt iaf. Annars finns det Frontpage som är ett ganska enkelt program men det kvittar ju om man är ovan ;) Har en gång varit novis med. Och du kan ju skaffa gratis webbplats på nästintill överallt -gratis- Utrymmet räcker till en enkel hemsida med inte alltför överdrivet mycket bilder ;) Däremot är det ofta reklam men jag har för mig att t ex Passagen har en ganska smidig reklamborder överst på din sida.
    DESSUTOM kan du enkelt skaffa en anonym emailadress på svenska hos passagen ;)
    Prova på ;)

A+A:
    Oj jag har nog aldrig tänkt på totalkostnad per person alls, jag räknar allt för vad det är och sen ska man få ihop den summan ;)
    Men om vi väljer cateringfirman hamnar maten på ca 140 kr/person inkl personal. Inte illa...och det var för en kycklingrätt (testat hos kompis, supergod).

Hm, annars kan jag stolt meddela att nu är kyrka o bygdegård bokad!
    30 SEPTEMBER 2006, here we go!!!

Och...det skiljde 500 spänn på att göra inbjudn.korten lite enklare ;)
    Det är ju nästan en timme hos frisören *asg*

CIAO GIRLS!
    PS: Hittade inte EN b.tidning på Ica idag!!! Surt värre :(

• Nonika

Tjenare!!
    elora; bröllopstidningar...har inte ens kommit på tanken att leta. Jag fick en bunt av en kompis förra sommaren, och när jag läst 1 kändes det som jag läst alla. Men jag kan ju ge dem en chans till....

• elora

Nonika: Näää alltså det är ju samma sak tidningarna igenom men liks förbenat suger det i lästarmen efter en tidning! Helt galet, det var samma sak när jag väntade barn -då köpte jag Gravid tidningar hela tiden fastän detta var barn nr 2 *asg*

ja jösses, man blir nog lätt galen när det gäller planering...oavsett barn eller bröllop!

CIAO!

• Nonika

elora;
    Ja, det har du fullständigt rätt i Jag frossade i ALLT som bara gick att komma över vad gällde barn, när jag var gravid. Så jag borde ju kasta mig över bröllopstidningarna också...och det gör jag kanske också men vi ska ju ha ett lite annorlunda bröllop, i alla fall med klädseln..fast å andra sidan "kommer" ju den sortens kläder nu, så...

Svar på tråden Sept. -06. igen!