• Nonika

Sept. -06. igen!

Tjena tjejer!
    Vår förra tråd är avstängd. Lade in en ny, men det råkade bli på planering..

Hur går det för er?

Vi ska boka fotografen...och jag ska nog ta och ringa den där festlokals-tanten på en gång, och höra om vi kan få ha stället längre än till kl 10 dagen efter. Hur ska man hinna städa annars liksom...

• Svar på tråden Sept. -06. igen!
  • elora

Hon: I senaste tidningen Allt om bröllop (tror jag det var...) så hade de gjort egna inbjudningskort och hela kitet (vigselprogram, meny, namnkort etc) och det gick i blodrött. Bordet var ju sen dukat i cremévitt och det röda med just såna fina smala sidenband runt servett. Den satt även runt inbj.korten.
    SÅ SNYGGT! Ska försöka hitta snarlik stämpel, den var perfekt.

Johanna23: Nää det är väl rätt lagom att kika ut klänning i vår, då har det ju kommit in nytt antar jag till hösten.

:)

• m_ia

Hej!
    Jag har hängt i maj tråden, men eftersom vi ska bli förldrar i maj så har vi beslutat att gifta oss 2 september istället. Vi har det mest färdigt och planerat och väntar nu bara på att tiden ska gå =)

• starck

He på er!
    jagt har sökt efter fler som ska gifta sig i september. vi ska också slå till den 2 september.

• starck

Jag skriver vist som en kratta. är väl trött, har en son på 7 månader som inte vill sova när jag vill.

• Nonika

m_ia:
    Hej och välkommen! Vad härligt att bli föräldrar! Men det var inte planerat i "detalj" va?
    Jag ska också gifta mig den 2:a september, verkar som att många har valt just det datumet!

starck:
    Välkommen du också! Vilken tur att du hittade vår tråd! Och bra datum, som sagt

• Nonika

Jaså, det har kommit ut bröllopstidningar nu? Då aknske jag skulle ta och köpa en bara för att det är roligt att titta och spåna...det känns som att det mesta är planerat dock, men som sagt kan man ju ändra sig 100 gånger. Det här med färg tex är ju svårt. Det låter himla fint med rött....men då måste man kanske ha nåt rött i buketten? Ja, varför inte? Tärnan (bonusdottern) vill ju ha en röd klänning. Då skulle jag kunna ha blodröda rosor i buketten...och så lite rött i inbjudningskorten. Tillsammans med blått. Och så kan vi strunta i det gröna...

• Nonika

Men hallå, nu var det magert här igen

På lördag ska vi på kortkurs! Det ska bli himla roligt!

• Majsans

hejsan! vi ska gifta oss den 2 september 2006. gud vad jag längtar!!

• evkasu

Nonika - bra att du jagar på oss lite
    Du får berätta om kortkursen, låter intressant!

Härnäst ska vi till ikea och köpa upp oss på deras röda julgrejor som vi ev kan ha på borden, typ blockljus, ljuslyktor osv. Vet ej hur man ska hinna dock, nu är det så mycket annat iom julen....

m_ia, starck & Majsans - välkomna! Vi verkar bli en del den 02 sep...

• Nonika

Välkommen majsan!

Den här helgen har gått i bröllopsplaneringens tecken!

Först på lördagen var vi som sagt på kortkurs. Det var roligt! Vi fick 10% rabatt på allt i affären, så vi köpte papper och en stämpel. Det kändes lite svårt att stå där och bestämma hur bröllopsinbjudningarna ska se ut. Men vi har i alla fall köpt marinblått papper nu, som vi ska göra 2 kort av varje A4 för. Och så stämplar vi på framsidan, tror vi. På stämpeln står det; Av kärlek skall bröllop hållas. Korten blir alltså blå, och med vitt papper inuti. Stämpeln blir i guld eller silver, vi har köpt båda färgerna.

Sen gick vi på korgen och lyssnade på bandet som ska uppträda på vår bröllopsfest! Det var roligt, och de är så bra. Jag har ju hört dem förut, jag känner killarna sen förut, men min m2b hade inte hört dem.

Och idag gick jag in till min Make-up-tjej och köpte en ny nagelolja, och då sa hon att det är bokat att hon fixar mig på bröllopsdagen (det var lite osäkert förut). Känns skönt!

Så nu ska vi snart börja med bröllopsinbjudningarna! Det blir pilligt att sitta och göra ca 80 st...men roligt!

Svar på tråden Sept. -06. igen!