• Nonika

Sept. -06. igen!

Tjena tjejer!
    Vår förra tråd är avstängd. Lade in en ny, men det råkade bli på planering..

Hur går det för er?

Vi ska boka fotografen...och jag ska nog ta och ringa den där festlokals-tanten på en gång, och höra om vi kan få ha stället längre än till kl 10 dagen efter. Hur ska man hinna städa annars liksom...

• Svar på tråden Sept. -06. igen!
  • elora

Starck: Då är du ju eg ute i rätt tid för nu brukar de ta in kollektionen för 2006 -iaf där i Skövde där jag var...
    Då har du lite roligt vintergöra då! ;)

• -Systeryster-

Tack TingelingAnna, ska kolla upp det! Som jag har förstått det så är det mest dykning i Hurghada, stämmer det?

Någon annan som tar bröllopsresan i september?

• TingelingAnna

Systeryster, jo jag tror det är mkt dykning i Hurghada. Fast varken jag eller blivande har nånsin dykt, vet inte om vi kommer göra det heller. :)

• elora

Vi reser ingenstans vi...har två småbarn så vi håller oss hemma i gamla Svedala i stället ;) Men det gör oss faktiskt inget för vi är inga sol- eller värmedyrkare...
    ;)

• Hon

Hej tjejer!
    Var ett tag sen jag tittade in här.
    Nu kan jag ivarjefall bocka av en sak på "att göra listan".
    Min klänning har kommit.

• TingelingAnna

Hon, vad roligt! Vad är det för klänning?

• TingelingAnna

Hon, åhh! Klänningen var jättefin! Påminner lite om min fast den är beige o rak i modellen.

• Nonika

Tjena tjejer!
    Här har vi sjukstuga
    Annars är det bra

På tal om bröllopsresa så hade vi tänkt åka ganska direkt efter bröllopet. Kanske inte dagen efter, för det har jag hört ska bli stressigt, men snarast iaf.
    Vi är inne på Thailand just nu. Har fått ett tips på en resebyrå här i min lilla stad där de kan skrapa ihop jättebilliga Thailandsresor, så det ska vi kolla upp. En kollega till mig betalde strax över 5000:- för 1 månad, över jul och nyår till Thailand, tack vare den driftiga tanten som jobbar där.

Om vi inte har råd att åka till Thailand kan jag tänka mig att det blir en sista-minuten till Grekland nånstans. Jag älskar Grekland, vi var på Kreta i somras och min m2b gillade det också. Men han har iof inget att jämföra med, för han har aldrig varit utomlands

Jag hoppas verkligen vi kan få till en resa till Thailand, för det är ju inte varje dag man åker dit direkt, och det skulle vara roligt att ha varit där någon gång åtminstone. Vi är ju inte gjorda av pengar heller, vi har nog med att få ihop bröllopsbudgeten

Vi var och kollade på lokalen vi ska hyra, och har kommit fram till att vi måste köpa vin-och champangeglas till alla...de vinglasen de hade var INTE fina, och champangeglas hade de inte alls. Så det ska vi börja fixa snart...sen hoppas vi de hinner installera en diskmaskin också, så att "personalen" slipper diska för hand...
    Vi har planerat hur vi ska placera borden samt bufféborden också, och det blir nog bra och inte för trångt.

Hörs snart igen!
    Och välkomna alla nya som bara trillar in här !!

• TingelingAnna

Nonika, förra året sålde de champagneglas för en krona styck på Ikea. Tror det var efter nyår nån gång. Så skynda inte att köpa ännu... :)

Svar på tråden Sept. -06. igen!