• Nonika

Sept. -06. igen!

Tjena tjejer!
    Vår förra tråd är avstängd. Lade in en ny, men det råkade bli på planering..

Hur går det för er?

Vi ska boka fotografen...och jag ska nog ta och ringa den där festlokals-tanten på en gång, och höra om vi kan få ha stället längre än till kl 10 dagen efter. Hur ska man hinna städa annars liksom...

• Svar på tråden Sept. -06. igen!
  • mbe

Hej allihopa! Får man vara med, jag och sambon ska gifta oss 16 sep -06. Håller med föregående talare här att jag börjar känna mig lite orolig över om jag är alltför mycket tidsoptimist. Vi har visserligen bra koll på hur vi vill ha det men det enda som är bokat är kyrka festlokal och präst. Plus att vi frågat tärna marskalk och toastmadame som tackat ja. Känns ju som att det är evigheter kvar ju..... Eller

• Nonika

mbe:
    Hej och välkommen! Jo, men du/ni har väl kommit en bra bit på väg? Vissa börjar ju planera senare än så...det är nog mer vi andra som är ute i väldigt god tid
    Men man har ju hört så många tips på att man ska vara ute i god tid, det är nog mest därför jag varit det (och min m2b förstås).

elora;
    Det låter ju skitsnyggt, rent ut sagt, med en sån klänning som du beskriver! Coolt med en bit från en sångtext också

Tack för tipset på färg, det låter bra! Ska nog lägga ner grönt....men som du skriver, man kan ju ändra sig ett par gånger till
    Just nu planerar vi väl inget direkt, det är då mycket annat att göra. Julen står ju för dörren tex...vi försöker sätta oss ibland och skriva lite personbeskrivningar, som vi ska ha på varje plats. Det är himla roligt att försöka få ner så mycket som möjligt på med så få ord som möjligt! Många skratt blir det

Just nu ligger min m2b till sängs och är döförkyld, och hostar, så jag ska nog gå och stoppa om honom

• elora

Tjena Nonika! Och alla andra med ;)

Jooo jaa jag hittade lite mönster igår och insåg att en väninna nog redan har dessa. Dessutom torde ju sambons faster redan ha ett antal ritningar när hon syr så pass mycket.
    Antingen blir det linne eller velour, det tycks oxå vara ett välanvänt material på den typen av kläder. Ja ull med, men det känns lite väl häftigt ;)
    Har nämligen inte hittat linnetyger i den färgen men jag har inte leta så länge heller.

Har fått förslag från Annas idéer som nästintill halverade mina inbjudningskorts-utgifter till hälften ;)
    Jag var ju nyfiken på hennes brevkuvert (allt-i-ett) och undrade vad de kostade utan tryck (20 kr annars) men då menade hon att det var lättare att köpa A5 från henne och fixa till kanter själv efteråt vilket skulle då kosta 12 kr/arket. Kanon!!!

Som jag tycker passar mig nu är följande bestämt: Menyhäftet blir även placeringskort med namnet skrivet på en bit handgjort papper samma som inbjudan. Tackkort finns ju oxå i samma papper. Ska ev riva av och sätta foton på oss på ciderflaskor *tssss* Får se hur långt den idén kommer hehe...

Mbe: Jag tyckte oxå att det var massor med tid kvar, nästan ett år ju! Sen slog det mig plötsligt att det "bara" är snart 9 mån kvar och vi ska hinna bunkra vin och öl i lagom takt tills dess, jag tänkte börja sy löpare till borden och 48 st tar ju sin lilla tid ;)
    Så vips ser kalendern full ut igen :D Det enda som ska bokas är väl mat och ev frisör. Det går fort när man har roligt haha...

• E+P

Hej alla gamla o nya septemberbrudar!

Här går jag mest o planerar julen och allt som ska göras tills dess. Vi ska ha storkalas hos oss för första ggn. Lite nervöst!
    Jag har fått sälja min brudklänning vidare Kommer inte att hinna bli en stl 42 till bröllopet. Nu får man börja leta en annan... Käns trist, den var så fin! Varför gör man såna idiotgrejer? Köpa klänning mer än ett år i förväg?

Ha det fint allihopa!!

• elora

E+P

Jag har oxå gett upp hoppet att komma ner i min silverklänning, men gör jag det så är det ju bonus men jag är för deppig för att hålla ordning på vikt o annat trist. Gympan är över för i vinter så nu är det ju upp till mig själv att motionera vilket inte blivit något alls på en månad, resultat --->++++ känns det som.

Äsch nu blickar jag framåt, har tänkt mig att spara 3000 till klänning så blir det vad sjutton som helst sen haha....

• starck

Nu har jag änligen bokat Kyrka, festlokal, band och fotograf, så nu gäller det bara att hitta en klänning också. Det är väl det svåraste, tyvärr Men det roligast.

• -Systeryster-

Hej igen tjejer!
    Känner mig så välkommen i gemenskapen. Har börjat kolla lite närmare på fotograf och frissa. Nu började jag fundera lite på bröllopsresan, är det någon av er som ska åka i anslutning till bröllopet i september? Var är det varmt och "säsong" i september/oktober? Kommer man någon vart på ca 20 000 för båda?

Hur har ni andra september tjejer resonerat?

• Snart Lisa Olofson....

Hej på er alla!
    Vi ska oxå ha ett septemberbröllop!

Skoj att läsa alla inlägg......börjar själv bli lite nervös över hur man ska hinna med allt. Har ju för sig bokat kyrka, festlokal och köpt brudklänning.....men det är ju så mycket annat man måste hinna med....phu!

• TingelingAnna

Systeryster, vi åker till Egypten i september.

Måste gå... skriver o berättar mer sen...

• TingelingAnna

Systeryster, hej igen! Hade lite bråttom sist.

Vi ska iaf åka på smekmånad till Egypten. Först blir det en veckas kryssning på Nilen och sedan en vecka på hotell i Hurghada eller Makadi. Under båda veckorna har vi all-inclusive och stora rum/sviter. Båten är femstjärnig och hotellet 4+. Detta kommer att gå på ungefär 30.000 för oss båda. Men man behöver ju inte ha lika hög standard på hotellet/båten så kommer man ju ner i pris. Eller så kan man välja att åka bara en vecka. I Egypten är det strax över 30 grader i september.

//Anna

Svar på tråden Sept. -06. igen!