• Nonika

Sept. -06. igen!

Tjena tjejer!
    Vår förra tråd är avstängd. Lade in en ny, men det råkade bli på planering..

Hur går det för er?

Vi ska boka fotografen...och jag ska nog ta och ringa den där festlokals-tanten på en gång, och höra om vi kan få ha stället längre än till kl 10 dagen efter. Hur ska man hinna städa annars liksom...

• Svar på tråden Sept. -06. igen!
  • E+P

Här går det framåt litegrann. Kyrks bokad, festlokal bokad, fotograf bokad. Klänning köpt, tärnklänningar klara, färgtema bestämt. Bestämt vart resan skall gå. Funderar just nu på hur inbjudningar o sånt skall se ut.

• Nonika

Mia_f:
    Jag var inne å kollade på din planeringssida precis...guuuu´vilka fina buketter. Jag tror jag gillade Oranga kallor bäst! Eller solros-stuket.

Min kommande bukett verkar inte finnas att beskåda nånstans...

• Nonika

Förresten; jag har ringt festlokalen äntligen och vi behöver inte lämna tillbaka nyckel kl.10 dagen efter! Skönt! Det är ju september, sa hon...så de har ändå inga aktiviteter då. På eftermiddagen, nån gång lämnar vi tillbaka nyckeln...

För övrigt håller jag på att försöka få tag på en fotograf. På 2 av tel.numrena som jag hittat på eniro, svarar de inte. Har ringt både igår och idag. Den första vi ringde till tackade nej, men att vi kunde ringa henne om vi absolut inte hittade nån annan. Jag försöker få tag på en fotograf i Vagnhärad, som fotade mig när jag var gravid, och som har fotat en kompis till mig på hennes bröllop. Men jag hittar inte karl´n! Leif W, kallar han sig, och han finns INTE med på Eniro. Så jag vet inte huuuuur jag ska göra nu...

• Nonika

E+P;
    Var ska resan gå då? *nyfiken*
    Hur ser klänningen ut...? Vilka färger ska ni ha..eller det har du säker redan berättat.

• evkasu

Åh vad ni kommer framåt i planeringen, kul att höra men lite stressad blir jag!
    Vi är fortfarande bara i planeringsstadiet men har iaf bokat fotografen, för att kunna få just henne.
    Vi funderar på färgtema nu, hade inte tänkt ha något sådant men allt blir så mycket enklare då ju. Det blir nog vinrött iaf, tillsammans med ngn annan färg.

Mailade turistbyrån i Gagnef, där vi gifter oss, och fick massa bra tips på lokala företag, övernattning för gäster samt underhålling o dyl. De hade t o m en pdf-fil med bröllopsinfo färdig så de verkar ha fått frågan tidigare...

Men, nu ska vi ta tag i lokalbokandet, tror iofs inte det är någon panik med den men det är lika bra att boka.

elora - älskade också de oranga kallorna på din sida, har varit inne på vinröda men dessa var ju urfina

Ska ni alla göra egna inbjudningar? Det känns som ett jätteprojekt för mig, är urdålig på pyssel o dyl.

• E+P

Nonika.
    Fotograf Leif W Lindgren 0156-26588 Jag jobbar på 118118

• E+P

Nonika:
    Vi ska ha rosa nyanser, cremevitt o grönt. Inte så skarp grön utan lite mer åt hjärtan på tråd-grön. resan går till Kata Noi, Thailand. Se hotell www.katathani.com

• Nonika

E+P:
    TACK så himla mycket för telefonnumret!! Jesus, vad bra det är med kontakter som jag har letat efter hans nummer...

Och vilket helt UNDERBART hotell ni ska åka till på bröllopsresan! Vi blev också sugna på att åka dit...får man fråga vad det kommer att kosta...?

Natti-natti...

• elora

Nonika: Jaa kontakter så här "online" är bland det bästa man kan skaffa! ;)

Idag visade det sig att en av tjejerna på Öppna förskolan var floristen som jag rådfrågat om blommor o blomhållare. Så idag kom hon fram (till mig med världens sämsta minne) och sa "NÅÅÅ hur gåré med bröllopsplaneringen?" Jag blev så paff men frågade direkt -Jösses var är det du jobbar nu då? Hehe....

Jojo, hon föreslog iaf just enkla kallor i typ vinrött som brukar bli väldigt fint till silvergrått som min klänning är.
    Och det känns inte dumt, vinrött är ju en färg som tillsammans med grått är grunden känner jag. ;)

Idag kom förresten sambons kostym som jag hämtade på stubinen. Ååå den såg verkligen fin ut, mörkgrå med garderob och extra byxa på köpet! Men givetvis somnar sambon efter kvällssagan *s*
    så jag får hålla mig tills imorgon kväll --INTE LÄNGRE!

Och dessutom kom bekräftelsen från Svenska kyrkan att vi bokat kyrkan. Kändes lite skumt att läsa "BRUDGUM O BRUD" med våra namn ifyllda ;)

Sköt om er brudar!

• elora

E+P

Wow så himla vackert det är där nere i Thailand...min väninna drar snart dit. Kanske ska se om hon kan fynda lite åt mig haha! ;)

Svar på tråden Sept. -06. igen!