• Nonika

Sept. -06. igen!

Tjena tjejer!
    Vår förra tråd är avstängd. Lade in en ny, men det råkade bli på planering..

Hur går det för er?

Vi ska boka fotografen...och jag ska nog ta och ringa den där festlokals-tanten på en gång, och höra om vi kan få ha stället längre än till kl 10 dagen efter. Hur ska man hinna städa annars liksom...

• Svar på tråden Sept. -06. igen!
  • Nonika

Mia_f:

Nä, vi har inte lagt upp den på internet, det är vi för korkade för
    Det får en av våra datasnille-vänner göra Du ska få se sen...

Vilket tema ska ni ha då?

• Nonika

I morgon ska vi åka och titta på våra kläder!

• Nonika

I torsdags var vi och provade våra bröllopskläder!
    WOW säger jag bara!!! Vi kommer bli SÅ snygga
    Min m2b fick nästan tårar i ögonen av att se mig...nu återstår att bestämma mig för om jag vill ha v-ringat i ryggen också, eller bara framtill. Eller om det ska vara vnligt på ryggen, dvs, u-ringat...och i såna fall hur djupt ner det ska gå...?
    Först och främst måste jag inhandla bröllopsskorna snart, så vi kan avgöra hur lång klänningen ska vara.

• A+A

Nyss hemkommen från 10 dgr semester m ungar o allt.Har inte tänkt en sekund på bröllop dom senaste 2v (förutom att vi köpte på oss massa billig sprit t festen)... tittar in här och får plötsligt hjärtklappning - nu måste jag oxå ta tag i det här m klänning! Det får bli några timmars hardcorebrudklänningssurfande ikväll när flickorna somnat. Återkommer!

• evkasu

Hej på er!
    Nonika - vad härligt att ni är så nöjda med kläderna, måste kännas kanon! Vad har du tänkt för skor till?

Jag blev lite stressad igår, fick då tid för en operation som jag väntat på i evigheter, redan nu den 24 oktober. Det innebär upp till en månads sjukskrivning (=minskad inkomst="minskad bröllopspeng") plus att det då är veckan innan jag skulle gå på symässa och spåna med min mamma, som ska sy klänningen, och jag vet inte alls hur jag kommer må då. Hade ju planerat att sparka igång klänningsbiten då ju...

Ja ja, får väl hoppas på att jag mår bra, och börja spåna lite innan för säkerhets skull, om mamma skulle behöva gå utan mig.

Ska maila fotografen nu och fråga om hon vill plåta oss.

Håller på och diskuterar färgtema med sambon, vi är inne på vinrött och något mer, någon vit nyans eller så....

• j o n n a h

här fanns det ju fler september-brudar! hittade först inga, så jag gjorde en egen tråd, men blev tipsad om denna av nonika!
    Roligt att det är fler som tänker sig ett höstbröllop! Jag och min sambo har väl inte kommit så jättelångt i vår planering, men vi har bokat kyrka och festvåning, fotograf, frisör och sångerska till kyrkan. Och så har jag skrivit en preliminär gästlista och börjat fila på inbjudningskort och festprogram. Klänning har jag inte ens börjat tänka på än! vore roligt att höra hur ni tänker ha era bröllop, antal gäster, färgteman, klänningar osv.!

• Nonika

Välkommen Johanna23!

Vi kanske ska uppdatera oss lite...vad har vi gjort, och vad har vi kvar...? Är bra för mig i alla fall att bli påmind om vad som ska göras

Vigesplats - bokad
    Vigselförättare - är bokad, men vi väntar på att hon ska få godkänt av kommunen att få BLI vigselförättare
    Klänningen - är på g hos sömmerskan. Skor vet jag inte...de får inte vara för gracila och inte för höga. Jag är en "kängmänniska"
    m2b:s kläder - är också på g
    Sång och musik under vigseln - bokat
    Festlokal- bokad
    Band som ska spela - bokat
    Vilka vi ska bjuda - klart till 99%
    Inbjudningskorten - vi är anmälda till en kort-kurs, så tanken är att vi ska göra korten själva
    Mat - har vi bestämt
    Vilka som ska göra maten - nästan klart
    Tårtan - ska min mamma göra
    Alkoholen - ska dels köpas i Tyskland, och dels tetravin (rött) på systemet, som ska hällas upp på karaffer
    Hemsida - håller vi på att spåna på
    Adresser till de vi ska bjuda - klart, tror jag...
    Dukningen - ska ett par vänner göra
    Smink.tjejen - bokad
    Frissan - bokad
    Ringar - vet vi vilka vi ska ha
    Buketten - ska en kompis mamma binda
    Toastmaster- är tillfrågad och kommer antagligen att tacka Ja

Kvar att göra....:
    Köpa kläder till barnen
    Boka fotografen
    Göra hemsidan
    Boka den sista maten med någon
    Ringa festlokalen och fråga om vi kan få hyra stället några timmar till...
    Åka till festlokalen och kolla upp vinglas, dukar, stolar, hur man kan placera borden osv...
    Bestämma det sista på klänningen
    Köpa skor till oss båda
    Köpa byxor till m2b

Träna bort det överflödiga semesterfettet

Vad har jag glömt...?

• A+A

nonika: det låter ju kanon det där!!
    du som kommit en bit... hur tänkte du när du bestämde klänningsmodell? Går man till butik o provar olika modeller först eller? Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja.. Jag vet nog mest vad jag absolut inte vill ha, men det räcker ju inte långt! och hur vet man vad man passar i..? Om man ska handla på nätet tex..
    & en fråga till - ska barnen vara näbbar (heter det så för både pojkar o flickor?)? Min äldsta kommer va 4 då, så hon får nog bli näbb (om hon vill )

• A+A

Förtydligande...Alltså jag bor inte i sthlm eller så, så nåt överflöd av butiker för festkläder finns inte direkt i närheten...

• TingelingAnna

Hej!
    Får jag oxå vara med? :) 2 september 2006 i Gävle.
    Kyrkan o feslokal bokad men längre än så har vi inte kommit. Skulle uppskatta lite hjälp på traven med vad som ska ordnas härnäst.
    /Anna

Svar på tråden Sept. -06. igen!