TingelingAnna: Välkommen! Så klart du får vara med, ju fler desto bättre! Bra datum du (ni) valt, jag (vi) ska också gifta oss den 2 september
A+A:
Ja, du, det där med klänningen var inte lätt till en början. För det första ser jag inte mig själv som en prinsessbakelse, om man säger så, utan mer "rockig", eller lite annorlunda. Så jag hade tänkt köpa en vanlig klänning av nåt slag. Men inte för vanlig förstås, då jag gillar att "sticka ut" lite lagom...
Och ärmlöst går fet-bort för mig, med tanke på mina fula överarmar. Hatar att visa mitt gäddhäng
jag har rätt grova armar överlag...
Men i alla fall så kom jag fram till att jag nog ville ha en riktig brudklänning trots allt, det är ju inte varje dag man gifter sig liksom.
Men hade ingen aning om vad det skulle bli, och har lite speciell figur tydligen, för det är inte lätt med kläder för mig.
Så satt vi och kollade på "Sagan om de två tornen", och då...Dyker den upp! Klänningen! DEN VILL JAG HA! Skrek jag och pekade
Ett par veckor senare damp det ner en reklamlapp i brevlådan, på en sömmerska här i min lilla stad (Strängnäs). Jag ringde direkt. Mailade över bilder på klänningen som min sambo fiskade fram på nätet. Åkte dit. Hon visade en nästan exakt likadan modell. Jag var lite skeptisk, tänk om jag inte skulle passa i den när den väl var klar? Och hade kostat x antal tusenlappar...
Nu kan jag bara säga: det är värt varenda öre. Den är sydd efter min kropp och min smak. Den kommer att bli nästan exakt likadan som i filmen.
Om du inte bor för långt bort kan du ju anlita henne, hon är jättebra!