• Nonika

Sept. -06. igen!

Tjena tjejer!
    Vår förra tråd är avstängd. Lade in en ny, men det råkade bli på planering..

Hur går det för er?

Vi ska boka fotografen...och jag ska nog ta och ringa den där festlokals-tanten på en gång, och höra om vi kan få ha stället längre än till kl 10 dagen efter. Hur ska man hinna städa annars liksom...

• Svar på tråden Sept. -06. igen!
  • Nonika

Tingeling:
    Vad blev det för klänning då?! Nyfiken!!!

• evkasu

Hello!
    Har varit sjukskriven i ett par veckor efter en operation och första veckan var jag helt däckad och andra mest sovit så jag har inte varit här mycket. Har inte heller orkat planera så mycket men idag har vi faktiskt varit på panduro och kollat grejor till inbj.korten. Hade först tänkt köpa färdiga då jag inte är mycket för pyssel men vi har inte hittat något vi gillar så det lutar åt att göra själva iaf, på vinrött papper förmodligen. Ska köpa hem lite grejor och testa över ett glas vin någon helg nu. När har ni tänkt skicka ut era inbjudningar och vad tänkte ni ha för osa?

Vårt färgtema blir iaf vinrött, cremevitt (el dyl), och ev lite orange, vad tror ni om det? Jag ville ha guld ist för orange men då sade D stopp...
    Kul att läsa om hur långt ni kommit!!!

• Nonika

evkasu: Tjena!
    Vi tänkte skicka ut inbjudningarna i slutet på maj, och ha osa i mitten på juli. Då har vi 1 1/2 månad på oss att planera för exakt antal gäster som kommer.

Låter fint med vinröda kort! Nu har vi bestämt oss för blått/grönt/vitt bröllop, men annars hade jag nog också valt vinröd...men vi hinner ju kanske ändra oss

• evkasu

Nonika - Ja det låter bra, skicka ut i april-maj och osa början av juli hade vi tänkt, med tanke på sommarsemestrar osv.
    Kortkurs låter som något som vi skulle behöva gå på, ska undersöka om jag hittar någon sådan också.
    Vad skönt förresten att det nästan ordnat sig med er "klädbudgeten", tänk vad fina ni kommer vara, det kommer vara värt varenda krona!

TingelingAnna - är också nyfiken på vad det blev för klänning!

• TingelingAnna

Hej igen!
    Det blev en beige axelbandslös klänning från Nixas 2006-kollektion. Den finns tyvärr inte på hemsidan ännu men jag håller utkik så talar jag om när klänningen finns på bild. Var tvungen att beställa den så den kommer inte förrän i april så tyvärr har jag ingen bild på den här hemma heller.

• elora

Ciao brudar!
    Ja nu vaknade många till liv igen ;) Va kul!

TingelingAnna: Jag snackade med en Nixadesigner häromveckan, för jag sökte återförsäljare häromkring. Då nämnde han kommande klänningar som skulle dyka upp på hemsidan om någon månad, så vi kanske kan se din då? Va spännande!
    Jag har själv en Nixa som reserv om jag inte lyckas klämma mig i mitt silverfodral. Ibland somnar jag med ångesten att jag aldrig kommer att kunna ha den överhuvudtaget då den är ganska rak i modellen och jag är ju allt annat än rak o smal *s*

Nonika:
    Om gäster: Du ska självklart se till er själva och bjuda dem som är er närmast tycker jag. Har oxå släkt som jag sällan ser (var 5.e år kanske?) som jag möjligen bjuder för mammas skull men som jag inte räknar med att de kommer. De bor dessutom 120-140 mil härifrån så...

Jaja, men kusiner du aldrig träffar -nej strunt samma! Även om det är fasterns barn som du vill ska komma? Man kan ju som sagt inte bjuda allt o alla utan får vara lite egoistisk.

Jag har nu fått bra gensvar på förslag till text angående barnfritt i inbjudan. Det blir nåt i stil med

"Vi har valt att ha ett barnfritt bröllop, med undantag för våra syskonbarn. Nyfödingar är förstås också välkomna! Om det innebär problem för er att ordna barnvakt så hoppas vi att ni hör av er så löser vi det på något sätt."

Har räknat lite löst på det, och det skulle nog betyda ca 13 barn (utav 33) som kommer i såna fall -alltså såna vi vet inte har barnvakt och som åkt långt.

Evkasu:Det låter toppen med färgtemat! Det är ju höst så orange/guld är väl inte fel? Såg en så snygg dukning med pumpor och annat fint.

Nån undrade om inbjudan: Hade oxå funderat på att skicka i början av juni för en del har ju långt att åka och måste ju få planera lite. Antar mina syskon får reda på vårt bröllop inom snar framtid men jag hoppas vi kan dra lite på det ;) Men 1½ mån som sista OSA datum lät bra. Man behöver ju själv fixa t ex placeringslistan o annat.

Nonika: det lät förresten skoj med Kort-kursen! Har själv räknat ut att det blev dyrast att köpa t ex via Calligraphen jämfört med egna gjorda av enkel variant eller handgjort papper från Annas design. Förslaget just nu är att köpa A4 från Anna och göra egna "kort" och dekorera meny/info häftet med.

Ha det bäst ;)

• TingelingAnna

Vi tänkte skicka ut inbjudningar i mars. Är det tok för tidigt? Hälften av alla inbjudna bor 40 mil härigrån så vi tänkte att det kunde vara bra om de skulle behöva ta ledigt från jobb och så. Och ordna med ev. barnvakter. Vad tror ni?

• Nonika

TingelingAnna:

Näe, det finns väl inget som säger vad som är för tidigt egentligen. Mina vänner som gifte sig förra året skickade ut sina injudningar i mars, och de gifte sig i augusti. Det är ju semestrar odl att ta hänsyn till, så att folk hinner planera.

Igår var vi hos sömmerska igen! Vi fotade oss tillsammans med henne, det ska vi ha på vår sida sen. Men det blir lite knöligt med den där sidan, eftersom jag inte vill att folk ska se klänningen, eller m2b;s kläder, så jag vet inte riktigt vad jag ska lägga ut för bilder...? Få rväl lägga ut dem i efterhand, eller nåt...
    Jag köpte även bh och trosor igår. Dyrt var det, och bh;n är kvar hos sömmerskan för hon ska korta av axelbanden. Trosorna är verkligen inga sexiga sådana, men dock sköna och sitter bra. De "håller in" lite, och det är viktigare än att de är snygga tycker jag (vi).

• A+A

hej på er brudar... ja nu vill jag oxå va med igen det är konstigt vad det går upp o ner m planeringsbehovet!
    Nonika: vi ska oxå på kortkurs, men först efter jul.
    Har tänkt mej nåt i stil m ett vackert stiliserat höstlöv som återkommande tema. finns ju massa fina stämplar o läckra färger! Färgtemat lutar därmed åt höstiga gul-orange-gröna toner. Men jag kan mkt väl ändra mej många ggr än Eller VI kanske jag ska säga
    TingelingAnna: Nyfiken på din klänning jag med! Håll oss underrättade.. Ang inbjudan - egentligen kan man väl inte va ute i för god tid, men risken finns kanske att folk glömmer av att osa, när det ligger så långt i framtiden.
    Annars har inte mkt hänt i vår planering. Vi tänker mkt mat, lagar och testar, men har inte bestämt nåt än. För övrigt en himla trevlig del av planerandet!

• Bröllopstokiig

Haj haj!!!

Nonika: Du får stilla din iver och endast lägga ut foton på er PRIO bröllop! (alltså FÖÖÖÖRE) ;) Brudbilder får man ju vänta med tills ni gift er ;)

Hm underkläder vågar jag verkligen inte köpa nu, dels för att det är så långt innan och jag räknar med att minska liiiite till (helst mycket)
    Men annars funderar jag en del på vad som skulle passa under, kanske något gördelaktigt som slankar av lite o håller in litegrann.

TingelingAnna: Hm jag tror nog det räcker med att skicka ut i typ början av juni, dels för att vi ju gifter oss i september då väldigt få har semester iaf. Däremot är det ju som du skrev en planeringsfråga -att ordna barnvakt etc just den helgen. Det där känner du nog bäst själv. Jag har systrar 75 mil härifrån och de får väl höra våra planer snart ändå men inbjudan dimper ner i början av juni...Kanske ska skicka på min födelsedag, haha...! (1 juni)

A+A
    Löv är ju stiligt och väldigt snyggt som tema. Sen blir det ju inte svårt till dekorering etc. om man kan slänga ut lite löv ;)

Jag har faktiskt funderat lite över det där med tema, jag kan _inte_ minnas att jag brytt mig om ifall inbjudningskorten varit i tema med t ex dukning eller brudens klädsel. Ett rent försäljningsknep är vad jag tror det är ;)

Hm...för egen del lutar det åt Italiensk buffé!!!! Sådan lättnad när kronan trillar ner och man känner sig SÅ nöjd med sitt beslut.

Go´natt brudar!

Svar på tråden Sept. -06. igen!