• Nonika

Sept. -06. igen!

Tjena tjejer!
    Vår förra tråd är avstängd. Lade in en ny, men det råkade bli på planering..

Hur går det för er?

Vi ska boka fotografen...och jag ska nog ta och ringa den där festlokals-tanten på en gång, och höra om vi kan få ha stället längre än till kl 10 dagen efter. Hur ska man hinna städa annars liksom...

• Svar på tråden Sept. -06. igen!
  • Mia_F

Halloj brudar!

Nu har mönstret till klänningen bestämts och vi har klippt och donat för att det ska gå smidigt att klippa ut i tyget sen.
    Vi ska sy upp klänningen i ett billigare tyg först för att se så att allt stämmer och kolla om i ska ändra något... Spännande spännande!!!!

• Hon

Får jag vara med här?
    Vi gifter oss 9 septembet 2006.

• Mia_F

Hon

Självklart! Välkommen!

Vi gifter oss den 16 september.

Hur långt har ni kommit i eran planering?

• Hon

Ja, få se nu vad har vi gjort:
    * Bokat kyrka och festlokal.
    * Fixat catering.
    * Beställt klänning
    * Bestämt gäster som skall bjudas.
    * Börjat knåpa på inbjudan och festprogram.

Men det är mycket kvar.
    När skall man boka fotograf?

• Nonika

Tjena!
    Ja, jösses, nu var det livat på tråden vill jag lova!
    Välkommen "Hon"! Klart du får vara med Det får ju alla som ska gifta sig i september nästa år. Vi har bokat fotograf ganska nyligen, men det är ju alltid bra att vara ute i god tid, som sagt

elora; Ja, jag vet...men vad ska jag ha för bilder ute på planeringen då? På oss när vi är hos sömmerskan, när vi är på kortkurs...? Jag har faktiskt ett foto från underklädesaffären när jag tittar ut från provhytten och håller upp trosorna jag ska ha Jag går väl ner ett par kilon, men jag tror jag kan ha de trosorna ändå. Annars får jag väl köpa ett par nya

Mia_F; åhh, vad spännande att börja sy klänningen. Min är snart klar är bara några detaljer, och så ifall den ska sys in om jag "råkar" gå ner lite i vikt.

Nu ska jag SOVA!! God natt alla septemberbrudar!!

• elora

Halloj o Välkommen "Hon"!
    Vi kör på den 30/9 och hittills har jag:
    -bokat kyrka o festlokal
    -köpt kläder åt sambo o barn
    -köpt ringar
    -någorlunda bestämt vem vi tar maten ifrån. Det blir nog buffé.
    -gästlistan är ganska klar.
    -Min klänning har varit klar länge med men nu börjar jag vackla lite...

Idag snackade jag lite med Köttex som är största leverantören av catering här i Skaraborg.
    Vad tror ni, låter en kall buffé för "kall" i september? Det är en italiensk buffé med t ex fläskfilé i sås, mozarella/tomat sallad, pastasallad, lyxsallad, bröd, ost.

Vi käkade den hos sambons kusin på hennes student men då var det ju början på juni och eg inte så överdrivet varmt då heller...

VAD TROR NI BRUDAR? ;)

• Mia_F

Hon

Då har ni kommit en liten bit ändå! :D
    Vi har bokat lokal, bestämt någorlunda vilka som ska komma, och hur inbjudningarna ska se ut, någorlunda vad vi ska ha för mat, bestämt vilken ring vi ska köpa, och så har vi som sagt börjat med klänningen.
    Vi har inte ens tänkt att boka fotograf. De tar så HUTLÖST mycket betalt (enligt mig), så vi ska bara ha gästernas fotografier. Blir lite roligare så med. Och så får vi fråga en kompis om hon kan ta bröllopskorten.

elora

Nej ja tror det blir jättebra med sådan buffé! Vi hade också tänkt att ha kallskuret-håller sig ju lite bättre då!

• TingelingAnna

Vi tänker oxå ha kall buffé så jag hoppas det blir bra.

• evkasu

elora - det låter jättegott, tycker inte det är några problem att ha kall buffé.

Nej jag håller med ang tema, hade inte tänkt alls på det innan jag började fundera på detaljer och sådant som faktiskt är i färg under dagen. Något slags genomgående färgtema blir det faktiskt iallafall mest för att göra det enkelt för oss faktiskt, finns ju så mkt att välja på annars.
    Bara att komma överens med den blivnade maken tog ett bra tag, vi har lite olika smak vad gäller färger...

Hon - välkommen hit!
    Vi har inte hunnit med så mycket i praktiken, mest i teorin, men fotografen har vi faktiskt bokat då vi ville vara säkra på att få henne.

• Nonika

elora:
    Vi ska också ha kall buffé..jag har inte ens tänkt att det kan vara fel pga årstiden. Det är nog varmt i september också

Svar på tråden Sept. -06. igen!