• Nonika

Sept. -06. igen!

Tjena tjejer!
    Vår förra tråd är avstängd. Lade in en ny, men det råkade bli på planering..

Hur går det för er?

Vi ska boka fotografen...och jag ska nog ta och ringa den där festlokals-tanten på en gång, och höra om vi kan få ha stället längre än till kl 10 dagen efter. Hur ska man hinna städa annars liksom...

• Svar på tråden Sept. -06. igen!
  • evkasu

TingelingAnna - jättefin! Jag gillar att det är lite sådär "omlott". Är säkert ännu finare i beige också.

• Hon

Tack tjejer för att jag f¨r hänga med er här.
    TingelingAnna:
    Mycket vacker klänning.

Jag väntar nervöst på min som sys upp just nu.....

• TingelingAnna

Jo, den är mkt finare i beige. Broderierna o detaljerna blir mkt tydligare då.

• elora

TingelingAnna:
    Ååå du kommer bli jättefin!!! Och beige tycker jag oxå om, vitt/ivory känns för "oskuldsfullt" för mig ;)

Guess what: när man tänker efter hittar man oftast lösningarna kanske närmare sig än man tror, bland de som är lättare bekanta ;) Nu idag hälsade jag på en gammal skolkamrat till sambon. Inser i min enfald när jag sitter där att här har jag ju eg stort tillskott till kökshjälp på vårt bröllop! Hon har haft eget café och dessutom har hennes mamma stor erfarenhet från kök! Toppen! Och...så visar det sig att hennes syster är frisör dessutom och att hon föreslår att höra om även hon vill hjälpa till med att dona o hjälpa till! KANOOOOON -hoppas allt ramlar på plats!

Det har ju skrivits lite om tema, nu ska jag hålla mig till vinrött, silver och ev benvitt som jag svansat runt tidigare. Ska se om jag hittar billigt tyg för jag tänkte sy upp löpare att ha tvärs över bordet som blir en röd tråd mellan gästerna på var sida av bordet, haha!
    Nä men det känns som en kul grej ;) Och då får jag ju lite att göra oxå...

Annars då???
    :)

• TingelingAnna

Elora, så härligt när allt löser sig så där oväntat och man bara blir så himla glad.

//En fruktansvärt lycklig Anna som klivit upp tidigt o bakat för att få färskt frukostbröd :)

• Nonika

Tjena tjejer!
    Här har det varit jobbigt i ett par dagar, jag har nog snuddat vid den där "väggen" känns det som. Har mest legat och sovit, kollat på film, ätit chokladbollar och gråtit...
    Men nu börjar det kännas lättare igen. Vintern är på g, och det är solsken ute! Ska nog ta en promenad snart

Elora; låter himla bra, det där. Tänk att hjälpen finns så nära ibland. Tyvärr har jag ingen köksmästare eller frisör i min bekantskapskrets, men min kompi´s mamma säger sig kunna göra buketter...hoppas hon kan göra min, som kommer bli speciell..

På tal om färger så blir jag bara mer och mer vilsen...jag läste här på BT om frval för de olika årstiderna. Det fanns ingen blå-grön kombination alls, och för hösten skulle det ju vara gult, rött, etc.
    Så vi får kanske fundera om...blått och silver kanske? Fast det blir ju mer nyårskänsla tycker jag, eller? Blått, grönt och guld? Ja, och vitt förstås, det måste man ju ha (klänningen är ju vit för bövelen).

• Hon

elora:
    Vi ska också ha de färgerna. Jag ska också sy upp röda löpare att ha på borden.
    Var på ett bröllop där de gjort så och så hade de köpt vita papperslinne servetter som de rullat ihop och satt ett rött smalt sidenband runt där de också satt fast bordsplaceringskortet, så fint.....

• j o n n a h

hej på er alla septemberbrudar!
    var längesen jag var inne på tråden nu, och har faktiskt inte kommit så mycket längre i planeringen.. har iallafall bestämt färgtema nu, efter lite smakråd från folk här på BT. Brunt och rosa blir det, med lite inslag av vitt. tror det kan bli fint, har varit och köpt jättefina papper till inbjudningskorten, och så ska jag och blivande svägerskan sitta och pyssla imorgon kväll för att se hur man ska göra. Ska iallafall ha fyrkantiga inbjudningskort, antagligen med vit inlaga och ett ljusrosa sidenband kring. tror det blir snyggt!
    Har inte ens börjat kolla på ringar och klänning, har ni gjort det? känns lite tidigt, tror att jag börjar titta på det fram i vår. är det sent?

• TingelingAnna

Johanna, jag tror inte det är nån fara att vänta med klänning och ring. Klänning tar väl ca 4 månader om affären måste beställa hem o ring tar väl bara några veckor.
    Jag har dock köpt/beställt min klänning (får den i april) eftersom jag såg den o den var så JAG. Ska oxå ner nu i helgen o titta på en ring jag vill ha. Den fanns inte i nån affär men de kunde beställa hem en atrapp att titta på. Får se om jag köper den redan nu eller väntar några månader.

Svar på tråden Sept. -06. igen!