• Nonika

Sept. -06. igen!

Tjena tjejer!
    Vår förra tråd är avstängd. Lade in en ny, men det råkade bli på planering..

Hur går det för er?

Vi ska boka fotografen...och jag ska nog ta och ringa den där festlokals-tanten på en gång, och höra om vi kan få ha stället längre än till kl 10 dagen efter. Hur ska man hinna städa annars liksom...

• Svar på tråden Sept. -06. igen!
  • TingelingAnna

Nonika, 80 inbjudningar. Det låter som att det blir otroligt mycket folk. Så skoj.
    Själv ska vi nog köpa grejer till inbjudningarna efter jul. Räknar med att göra 35-40 stycken på ca 70 gäster.

Vi (min blivande) provade kostymer förra helgen. Massor att välja på och otroligt svårt. Väst eller inte? Plastrong eller slips?

Annars då? Hur går det för er andra?

• elora

TJENA!!!
    Åter hemkommen från norrland och man studsar in på forumet för att snabbt sluka alla inlägg man följer! ;)

Läste lite om Nonikas färgbekymmer ;)
    Men blått, silver och även rött går väl? Har nog glömt, men varifrån kommer det blåa? är det en favoritfärg kanske? ;)
    Så skippa det gröna och lägg till lite kärleksfärg istället? ;)

Vi landar på ca 50 inbjudningar, borde nog leta upp stämpel och tillbehör snart, tänkte börja med detta i jan-feb och faktiskt är det ju snart.
    Vi lär väl få lite julpengar och jag vet att vi måste se till att förvandla dem till konkreta prylar direkt ;) Annars hamnar de i utgiftsträsket *s*

Tingeling: Jag hann ringa o kolla upp vad det skulle kosta att hyra väst m plastrong i sån där "halsduk". 500 spänn...Så sambon lär ha det under sin kavaj. Det lär nog bli fint. Man kan ju alltid åka o prova innan.

Så tillsist vill jag passa på att hälsa m_ia, starck & Majsans VÄLKOMNA!

Jag och sambon slår till 30 september i Torsö kyrka utanför Mariestad.
    2 töser har vi men jag tror det blir den stora som får agera tärna ;) Lillsnurpan (1,5 år då) får nog vänta med mormor/farmor.

Nä nu ska jag sy upp sista julgardinerna som ska upp! Ha det gott!!!

• -Systeryster-

Hej!
    Får man vara med?
    vi slår till den 23/9 nästa år, jag blir nästan lite stressad, ni verkar ju ha stenkoll på allt, det enda jag gjort är:
    Boka kyrka
    Boka lokal + mat
    funderat på kläder
    funderat på inbjudan

Hjälp mig, är det något jag missat som borde fixas nu?

• starck

Hej Systeryster
    jag skulle rekomendera dej att boka fotograf, och kolla med frissan

• -Systeryster-

Redan nu? Okej, är väl lika bra att sätta igång, tack starck!

• @-}-----

Hej hopp!
    Oj oj, va alla är ute i god tid....men det kanske man måste :) Jag kanske är tidsoptimist...haha! Vi slår till den 30/9 2006 :)
    Har bokat kyrka och festlokal ialalfall. Men på festlokale sa de att vi träffas någon månad innan och planerar mat. Präst ska vi gå å lyssna på lite för att se vilken som passar oss. Men annars är det väl inte så himlans mycke tatt göra just nu, eller? Inbjudningarna skickar man väl inte förrän ca 2-3 månader innan? De måste ju tillverkas såklart, men på 1 år (nästan) hinner nog gästlistan ändras lite tror jag...vi är uppe i 100 pers nu och jag vill verkligen få ned den till ca 80. Well well, roligt å spännande är det iallafall!!! De ringde från kyrkan i går för att berätta lite hur det fungerade osv....då blev det så verkligt på nåt sätt. Lät så skumt när hon frågade om BRUDGUMMENS namn.....??vilken brudgum tänkte jag...hahaha!!

Ha en braig dag!

• elora

@-}-----

Haha...jag blev lika konfys jag med när kyrkdamen frågade samma sak...och när brevet damp ner med tid för bokat vigsel (samma dag som ni!) kändes allt helt plötsligt enormt allvarligt!!!!
    Förut har det varit en "vi tänker..." och allt har känts ganska så oseriöst på ett sätt *s*

"Rosen" -vi har inte börjat med inbjudan än heller utan mest donat lite med hur vi tänkt det med mat etc. Jag har köpt kostym till sambon och fyndat fina silverkläder till tjejerna. Själv velar jag i val av klänning, har en ovanlig silverklänning men då måste jag gå ner ett antal storlekar. Och en sådan press känns inte så kul just nu :( Så jag letar lite webbsidor med festklänningar så få vi se om jag slår till ;)

Nja annars är det lugnt. Stiljte mer eller mindre för det är tomt på pengafronten, tänkte se om jag hittar tyg till löpare billigt.

:)

• Nonika

Hej alla!

Och välkommen systeryster!

elora;
    Ja, vi kan ju ta bort grönt, det kommer ju ändå att finnas i buketten och i dukningen, eftersom vi ska ha vass. Blått är en favoritfärg för både mig och m2b. Dessutom ska vi ju skärgårdsinspirerat, så då passar det ju bra med blått tänkte vi...just nu är rött nerlagt, har lite funderingar på vinrött...blått, vitt, silver och guld är i alla fall bestämt. Vi ska ha de färgerna i inbjudan i alla fall. Våra ringar är ju i sivler resp. guld, så vi gillar den blandningen. Därför skulle det kännas rätt eller "coolt" att ha både silver och guld i inbjudningskorten.

Men gröna, avlånga inbjudningskort, med typ vass-motiv, vore väl snyggt? Eller är blått snyggare då?

• Bröllopstokiig

Nonika:
    Hm då skulle jag nog faktiskt välja blått med vassmotiv för att knyta ihop alla färger som blir ;)
    Det kommer bli skärgårdsfint och glänsande med silver o guld!;)

Systeryster: Välkommen! Glömde hälsa dig det förut ;)
    Jag tycker nog allt att du hunnit med det viktigaste. Hur långt man har kommit beror nog på intresse och förmåga att kunna fixa allt i god tid ;)

Näää ni tjejer,,,har äntligen lyckats få töserna i säng innan kl 20 så nu ska jag greja på lite ;)

Ha det!

• elora

Hm...är inne i en grubbel period och funderar eg inte så mycket på bröllopet eftersom det mesta grubblet består av ekonomigrubbel :(

Men jag funderade lite på att ev anlita sambons faster som är världens goaste människa, och som dessutom syr egna medeltida klänningar. Har klurat lite på hur snyggt det faktiskt kan bli och väldigt personligt. En klänning i linne känns för mig mycket mer användbar efteråt och skön att bära. Den andas och folk använde ju inte linnekläder utan anledning ;)Färgen jag vill ha för tillfället *kan ändras många gånger hehe*
    är djupröd/blodröd som kommer att funka med det silvriga i barnens kläder.

Så nu letar jag lite mönster och dylikt. Oftast är ju de klänningarna i grunden likadant sydda, men man kan ju variera och skapa sin favorit med t ex olika antal våder, man kan ju dekorera med pärlor och sånt man tycker är fint runt t ex halsringen etc. En tanke är att brodera en fin kant längst ner...kanske en text ur någon sång som är "vår"...

Tjaaaaa ni...ibland poppar det upp så många idéer, nu ska jag ut och glutta efter lite mönster eller andra idéer ;)

Tänkte annars ta tag i inbjudningskorten efter nyår, ska höra med hon som gör handgjort papper ifall man kan få utan text och sedan klistra in egen text (eller texta själv) på t ex mullbärspapper för jag gillade idén med papper och kuvert i ett.

Hoppas ni haft en bra helg. Jag har bakat lussekatter idag ;) Mums!

Svar på tråden Sept. -06. igen!