• Akkidakki

3 Juni 2006

Äntligen ska vi gifta oss! Här har man gått å väntat på att pojken ska fria i sisådär 2 års tid å äntligen så har han fått tummarna loss! Någon mer som ska gifta sig där omkring?! Alltid kul å höra hur andra planerar! Skriv gärna! Tjing!

• Svar på tråden 3 Juni 2006
  • Akkidakki

japp allt kostar... funderade på att resa till aruba, men har bestämt oss för att grekland e nog inte så fel... Vi har pratat om att åka dit i 2 år nu så de e väl inte helt fel att lägga bröllopsresan dit då... Dessuton så sparar vi ju pengar på att resa dit!! Väldigt tråkigt att allt e så dyrt!!
    Kram på er nu ska ja gå och måla!!

• Victory

Ja, usch ja! Budgeten har vi inte börjat med än. Men jag ska nog titta på det ikväll. Vi kommer att bjuda ca 60 gäster (ja, just det, gästlistan är ju en sak som är klar i alla fall!). Men nästa steg blir nog att boka festlokal. Man vill ju inte stå där utan någonstans att festa när dagen kommer. Och så ska jag börja pyssla med inbjudningskorten. Ojoj, det är så mycket att man inte riktigt vet vart man ska börja! Klänning har jag inte börjat titta på än men jag vet nog på ett ungefär hur jag vill att den ska se ut. Jag har ju surfat runt på internet i kanske ett halvår! Ska bli roligt att börja prova!!

• junibrud2006

Mina inbjudningskort är korrade och klara. Känns sååå skönt. Vi måste dock fixa klart gästlistan till 100 procent innan de kan tryckas eftersom de gör även adresslappar. Men men...!

• Akkidakki

Tja brudar!!
    Har ju semester så ja har tid och sitta och pyssla lite... Tänkte bara kolla e de nån som e så tidigt ute så ni har koll på vad ni ska ha för psalmer & Solosång? Hmm... sitter och kollar hur ja kan tänkas fixa till ett snyggt vigselprogram... Tidigt - men bra och ha en mall iaf!!

• junibrud2006

Vi har väl börjat titta så smått på det där. Antagligen kommer vi ha två psalmer (är väl minimum tror jag?) och tre andra låtar. En av dessa andra låtar blir en svensk låt som jag hoppas min kompis sjunger (hon har erbjudit sig tidigare, men hon vet ju inte om att vi ska gifta oss ännu...!).

• Victory

Ja, jag har för mig att man ska ha minst två psalmer varav en ska vara en s.k. vigselpsalm. Dessa är nr. 82-85 samt nr 410-411. Men det är ju lite svårt att veta hur de går. Man får väl be någon pianospelande vän att framföra dem. Hittade en sida på nätet där man kan lyssna på dem men kvaliten var inte så bra så man hörde inte riktigt hur de gick.

• Akkidakki

brud0606:
    mycket stiligt!! ser så naturligt ut!! Mycke snyggt!!

Vill bara berätta att nu e min semester slut .... Inget roligt alls! Tänkte bara få lite medlidande... Nä nu ska ja till det stora billiga varuhuset där dom säljer möbler man själv får montera och shoppa loss!! Ha de bäst!! Kramar

• Victory

Junibrud2006:

Tack för att du mejlade era inbjudnignskort! Jag har också funderat på att ha vika ett A4 så att det blir två "dörrar", förmodligen i någon vit/creme/guld-färg. Har köpt lite olika papper idag så jag ska börja pyssla!

• junibrud2006

Kul! Vore kul att se när ni är klara!

Svar på tråden 3 Juni 2006