• Akkidakki

3 Juni 2006

Äntligen ska vi gifta oss! Här har man gått å väntat på att pojken ska fria i sisådär 2 års tid å äntligen så har han fått tummarna loss! Någon mer som ska gifta sig där omkring?! Alltid kul å höra hur andra planerar! Skriv gärna! Tjing!

• Svar på tråden 3 Juni 2006
  • Akkidakki

kan tänka mig de Ja har ju då bestämt att ja ska försöka hålla mig, men de e inte lätt ska ni veta!! Ja e ju så nöjd!! Men dessto roligare ska de bli och överaska på den stora dagen...om ja kan hålla mig...
    Glöm inte fota!! Vi vill se mästerverket !!!

• junibrud2006

Absolut! Ska fixa på direkten. Tur att sambon får ta bilden...!

Och nu har jag hittat och beställt ett jätteläckert brudpar till tårtan. Hittade en tjej här på BT som gör i lera och använder bilder etc för att det ska bli just brudparet på tårtan. Så nu ska hon fixa åt oss - och vår kisse ska få vara med han med!!!

• junibrud2006

Nu har jag provat ringarna, fått bestämma var stenarna ska sitta och testat till de satt perfekt på fingret. De blir jättefina! Ska hämta dem på torsdag. Längtar!

Efter det var jag och hämtade min klänning. Jättefin! Har tagit bilder så det kommer om några dagar. Nu hänger den i garderoben och väntar...

• Akkidakki

Det där med brudparet på tårtan lät inte helt fel... har du nån hemsida till henne eller nåt?? Sött å ha katten med... Väntar med spänning på bilderna!!

• junibrud2006

Jag kan fixa bilder i samband med klänningen. Går ju att ordna på msn om inte annat!

• Liten med Mindre

Äsch vad trist det är när planeringen står still. Vet inte riktigt vad jag ska ta i tu med. Skjuter på det mesta, eftersom surdegen budget ligger i vägen. (Eller snarare törs jag inte räkna på vad det kostar att bjuda alla vi vill.)

Nåja, vi åker till Falun i helgen och tänker kika i kyrkan och proväta (vanlig lunch) på restaurangen. Ett litet steg framåt i alla fall.

• junibrud2006

Stor&Liten - Hur långt har ni kommit nu? Blir det många gäster? Vi startade på 45-50 gäster, men nu är vi nog uppe runt 60. Budgeten håller dock. Ligger fortfarande 2500 under budget, men det ryker väl snart...!!!

Och på torsdag får jag hämta våra omgjorda fina släta ringar - och titta på vigselringen innan han gör den helt färdig!!!

• Liten med Mindre

Suck - 95 drygt...

Tyvärr vill jag ju väldigt gärna ha kusiner och vänner där, även såna som sällan bjuder tillbaka eller hör av sig.

Är för godtrogen för att tro att det är annat än tidsbrist som gör att de själva sällan hör av sig. Tidsbristen drabbar ju mig själv också alltsom oftast.

Önskar det fanns några som var självklara att klippa bort. Nackdelen med att gifta sig sent (nåja), är att så många har hunnit skaffa sig en respektive av mer seriös sort.

Hur många tror ni kommer tacka nej pga av lång resa till bröllopet? *hoppfull*

• junibrud2006

Vi har samma problem - var sätter man egentligen gränsen på inbjudningslistan? Vi kommer bjuda en hel del vänner - även de som man inte umgås med på samma sätt längre - däremot har vi satt en gräns vad gäller släkten innan kusiner. Annars blir det ohållbart tyvärr...

Jag tror inte det är några problem för folk att åka, bara de vet om det i tid! Bröllop är väl alltid trevligt??!

• Liten med Mindre

Så jag ska alltså smyghålla på några inbjudningar så att de inte hinner planera resa - men ändå inte kan bli ledsna för att de inte fick en inbjudan. ;)

Eller kanske inte...

Det kanske finns något annat vi kan spara lite på. Som bekant så rullar ju pengarna lätt när du kommit igång. "500 här eller där..."

Svar på tråden 3 Juni 2006