• Akkidakki

3 Juni 2006

Äntligen ska vi gifta oss! Här har man gått å väntat på att pojken ska fria i sisådär 2 års tid å äntligen så har han fått tummarna loss! Någon mer som ska gifta sig där omkring?! Alltid kul å höra hur andra planerar! Skriv gärna! Tjing!

• Svar på tråden 3 Juni 2006
  • Akkidakki

tycker ja med! gud va ja e glad!!

• Liten med Mindre

GRATTIS Akkidakki!

Vad skoj att du hittade din klänning, slöja och allt samtidigt. Jättefin. Korsettsnörning verkar ju praktiskt för att klara formen. Jag får vackert se till att varken bli större eller särskilt mycket mindre till dagen D.

Slöja eller inte slöja - det är frågan. Vet verkligen inte hur jag ska göra. Det skulle ju vara fint att ha i kyrkan, för att slippa känna sig så naken om axlarna. Och för att göra det lite högtidligare. Men så är jag orolig att se "för mycket" ut. Hur gör ni andra.

Sitter för övrigt med gästlistan. Jobbigt det här att försöka stryka folk. Samtidigt har vi ju inte outtömliga resurser. :( Släkten är värs som det heter.

Några tips hur ni resonerat om ni varit i samma sits?

• junibrud2006

Jag kommer nog inte ha slöja. Satsar istället på tiara/diadem så jag får någonting i håret. Visst, skaffar jag en helt annan klänning än vad jag idag har tänkt så kanske man får ändra sig, men i dagsläget lutar det åt slöjlöst men hårsmycke. Jag tycker det är väldigt snyggt med slöja, men det känns inte som riktigt jag.

Angående gästlista har vi satt streck innan kusiner, annars skulle det bli helt ohållbart. Vi bjuder alltså familj, mor/farföräldrar samt fastrar, mostrar etc. Sedan satsar vi på kompisar, men även där är vi relativt restriktiva. Just kompisarna tycker jag är svårast, var drar man gränsen? Bjuder man en person känner man sig nästan småtvingad att bjuda en annan som då leder till en tredje... Jag tror dock vi börjar få lite struktur. Ska göra klart hela gästlistan de närmaste veckorna eftersom vi måste skicka alla adresser till tryckeriet som gör korten...

• Victory

Hej 3-juni-brudar!

Jag sällar mig till er stora skara efter mycket vånda och beslutsångest! Vi har nämligen pratat lite löst om den 26 augusti nästa år eftersom vi förlovade oss det datumet 2004. Men nu när det blev dags att verkligen ta itu med planeringen och bestämma datum känns det så länge dit, och så sent på sommaren. Så vi började diskutera några andra datum och kom fram till att den 3 juni passar oss bäst. Så idag bokade jag kyrkan och den var faktistk ledig!! Trots att det är pingst (vilket inte heller var meningen)!

Så det blev en helomvändning och det känns lite ovant att tänka på den 3 juni som vigseldatum. Ni får gärna övertyga mig om hur bra "vårt" datum är!

i övrigt har vi inte kommit så långt i planerandet. Det mesta finns dock halvfärdigt i mitt huvud! Man har ju hunnit gå och tänkta på bröllop ett tag

• junibrud2006

Klart 3 juni är bäst! Verkar dock vara många som inte var medvetna om att det var pingst. Vi hörde oss först för om helgen innan, den 27 maj, men då var det fullt så det fick bli den 3 juni istället. Men men. Det är ju ett superdatum!

Välkommen förresten!!!

• Akkidakki

klart 3 juni e bäst!! finns de nåt bättre sätt att börja sommaren på än att bli hustru??!!

Stor&Liten:
    va på min bästa kompis bröllop i helgen och hon hade bara slöjan i kyrkan, sen åkte den av... hon tyckte de blev förmycke så sen hade hon bara sin superfina tiara. Ja ville ha slöja just för att de passa denna klänningen. Den är dessutom axelbandslös så ja känner inte mig så naken i kyrkan!!

Åh... nu e ja där i tankarna igen... Gud va ja kommer bli snygg!! Utan att skryta!! De går snart över ja lovar!! Har bestämt mig för att inte visa sambon klänningen innan, men gud va svårt de e när man e så nöjd!! Hoppas ni andra oxå hittar era drömklänningar! de e en sån härlig känsla och dessutom till ett riktigt bra pris!!

Välkommen Victory!!

Kram på er!!

• junibrud2006

Håller med dig. Har man bara axlar kan det vara snyggt med slöja. Därför får jag vänta och se... Ska eventuellt ner en sväng nästa vecka och titta lite igen. Spännande...!!!

• Liten med Mindre

Häpp!

Naglar, smink och frisör preliminärbokat. Går bara på rekommendationer - så hoppas att det blir bra.

Skönt att bocka av lite till från listan.

• Akkidakki

hihi de går framåt för oss alla!! Gud va de e kul och planera bröllop!! Sa till pojken min att vi kunde ta och gifta oss typ var 5:e år, men han tyckte inte de va nån bra idé... hmm...undrar varför...

• junibrud2006

Själv har jag precis suttit och suktat... Var in på hemsidan till det hotell vi eventuellt ska boka till bröllopsresan. Vet ju hur det ser ut utifrån eftersom vi gått förbi, men det var ju bara sååå fint! Nu gäller det bara att budgeten håller även till detta. Typiskt att allt ska kosta...
    Men som sagt. Inget klart ännu! Får vänta ett par månader så återkommer jag!

Svar på tråden 3 Juni 2006