• Akkidakki

3 Juni 2006

Äntligen ska vi gifta oss! Här har man gått å väntat på att pojken ska fria i sisådär 2 års tid å äntligen så har han fått tummarna loss! Någon mer som ska gifta sig där omkring?! Alltid kul å höra hur andra planerar! Skriv gärna! Tjing!

• Svar på tråden 3 Juni 2006
  • Akkidakki

östra kärrstorp... hihi... de har du säkert lika bra koll på som ja hade med taxinge... Ö kärrstorps kyrka ligger i Sjöbo kommun i Skåne... Lite utanför lund på ett ungefär...

• 03062006

ok.
    hur långt har du kommit i planeringen?

• junibrud2006

Är det vid Taxinge slott då eller? Gissar bara... Hur långt har ni kommit?

Vi har bokat kyrka, festlokal, fotograf
    Antagligen klart vad det blir för inbjudningskort och kläder till oss båda.
    Eventuellt färdigt med band (har fått ett bra erbjudande iaf, men kollar fler möjligheter just nu).

Kul med 3 juni brudar!!!

• 03062006

jodå det ligger vid slottet
    Vi har då kyrkan och lokal bokat
    fotograf, ev frisör
    valt ut inbjudningskorten, placeringskorten och servetter som sen bara ska tryckas
    mat och vin e bestämt
    har sett ut en klänning som jag ska prova när jag fött mitt barn lite svårt just nu
    min dotters kläder e köpta, ska i väg och kolla ut mina söners kläder om några veckor
    har sett ut vad jag vill ha för tårta och brudbukett
    valt min brudtärna och bestman och toastmaster
    letar nu efter limousine som inte kostar oss 10000.
    har bokat band ,ett bra och billigt från stockholm
    håller på att planera själva dukningen nu

• junibrud2006

Oj oj! Ni har kommit långt? När kommer bebisen? Hur många barn har du idag? Får det iaf till tre med dotter och söner.

Gör ni inbjudningskorten själva eller beställer ni? Vi har sett ut våra, men inte beställt ännu, har bara fått färgprover. Toastmadame, tärna och marskalk är klart här också. Klänning blir nog klart på sön (har hittat "min" som det lutar åt, men ska prova ett par andra modeller på tors för att inte göra bort mig...).

Kommer ni att ha något färgtema? Vad blir det för typ av klänning? Alltid kul med tips!

• 03062006

jag har nu 3 barn och bebisen ska komma 4 januari.
    jag tänkte beställa inbjudningskorten, och placeringskort och servetter från romance
    jag har också sett ut en klänning,
    www.sarah.nu/index.php&firstrow=60
    klänning nr 2301
    har du någon bild på din?

• junibrud2006

Klänningen är från www.nixa.se, brudklänningar, med släp, tredje sidan och de två bilderna längst till höger på översta raden. Jag kan gärna mejla lite bilder om du vill på kort etc. Hör av dig till lindclaes@yahoo.se så skickar jag. Har tyvärr inte fått igång vår hemsida ännu, men det är på gång...!

• Liten med Mindre

Klart!

Vi får vara i kyrkan kl 15 (inte kl 16 som vi egentligen ville). Men det blir bra ändå. Ett lite längre mingel så kanske inte middagen blir så tidig (det är gångavstånd till lokalen). Det är ju kul om vi hinner prata med alla lite grand i alla fall.

Då kan vi bocka av kyrka, restaurang och fotograf i alla fall.

Vill egentligen inte jobba alls nu - bara sitta och boka in alla saker som jag har planerat, nu när tiderna faller på plats.

• junibrud2006

Grattis! Och lite extra mingel är ju inte helt fel heller!

• suss*

jag bokade kyrka idag!!!!! den 3/6 blir det av i Gränna kyrka förhoppnigsvis...! ojojoj nu kan planeringen ta fart på riktigt! nån från Jönköpingstrakten?

Svar på tråden 3 Juni 2006