• Akkidakki

3 Juni 2006

Äntligen ska vi gifta oss! Här har man gått å väntat på att pojken ska fria i sisådär 2 års tid å äntligen så har han fått tummarna loss! Någon mer som ska gifta sig där omkring?! Alltid kul å höra hur andra planerar! Skriv gärna! Tjing!

• Svar på tråden 3 Juni 2006
  • Liten med Mindre

"inte kan bli ledsna eftersom de ju faktiskt fick inbjudan" ska det ju stå

/Virrpannan

• junibrud2006

Smart! Men som sagt. Finns många småutgifter som snabbt blir många kronor. 500 där, 2000 där osv.

Lycka till i helgen iaf. Kul att få "proväta"!

• lokatt

Stor & Liten:
    funkar Stors e-post? hemsidan är nämligen död & jag har inte fått svar på mitt senaste... du kan väl kolla lite fint? skulle uppskattas mkt!

• Liten med Mindre

Anna - Stors hemsida är död för oss också idag. Tror att han tog i lite mycket med dammsugaren igår. Blomkrukor och allt yrde i alla fall. ;)

Jag ska framföra att du undrar. Han får väl mecka dator ikväll gissar jag. Vad ovanligt!

Tjing!

• Pärtan

Hej!
    Här kommer en till som ska gifta sig i juni nästa år, men den 17:e. Hoppas jag får vara med i snacket ändå.

Det är väldigt svårt att dra en gräns när man ska bjuda in släkten. Vi har problemet at han har mycket större släkt än jag. SÅ det blir han som nu måste kapa. Vi vill ha många vänner med, men får inte plats med hur många som helst i lokalen. Lyckats kapa från 98 till 86 iaf.

Planera inte för mycket nu. Det är ändå rätt gott om tid kvar. Njut av det härliga höstvädret.

• Victory

Vi har nog hittat Festlokalen!!!

Vi åkte och tittade på den lokal som vi har funderat på som den mest tänkbara (en bygdegård), men jag visste inte hur den såg ut och föreställde mig det värsta. Men det var jättemysigt!! Det kändes helt rätt så det är mycket troligt att det blir den, om inget annat dyker upp. Det enda minuset var väl att den kanske var lite liten - ett separat rum till dansen hade varit kanon. Men jag tror det kommer att funka ändå. Känns riktigt bra nu, det börjar röra på sig!

• junibrud2006

Grattis! Vad kul! Hur ser det ut på ett ungefär?

• Victory

Huset är byggt 1830 och ser ut som en gammal gård men den är väl underhållen så det ser ändå ganska nytt ut, både ute och inne, det kändes fräscht (renoverade toaletter t.ex.) Först kommer man in i en hall. Själva "salen" till höger är en vanlig sal med spröjsade fönster och gammalt trägolv av grovt virke! Det fanns bord, stolar, stereoanläggning och porslin. Kanske inte de snyggaste möblerna men de var i trä i alla fall (plaststolar skulle jag INTE gå med på!). I högra delen av byggnaden ligger kök, toaletter och lite andra utrymmen. Det finns en övervåning också med lite sällskapsutrymmen. Men det gäller att gästlistan inte växer för lokalen tar max 60 pers. och vi är nog uppe i drygt 60 om man räknar in oss...

Nackdelen är väl att man måste möblera om och använda matsalen till dansgolv sedan. Men om man engagerar några av killarna att möblera om går det väl ganska fort. Fördelen är att vi kan ha catering, vilket förhoppningsvis blir lite billigare.

Men jag ska också begära in offert från ett annat ställe som har festvåning och där man betalar för "hela paketet". Vill kolla hur mycket det skiljer i pris ungefär. Det är i en matsal som är ganska pampig men väldigt avlång så det blir lite svårt att möblera snyggt. När vi jämfört priserna ska vi bestämma oss!

• Edsåsen

Hallå...
    Här kommer en 3 juni till...i kapellet på Edsåsens stiftsgård i Jämtlandsfjällen.
    När man läser i tråden så känns det som om alla har hunnit så långt...men när jag började att tänka efter så har vi kommit rätt långt vi oxå

Detta är klart:
    Kapell och festlokal
    Präst
    Tärna (syrran)
    Bestman (m2b´s bästa kompis)
    Näbbar (barnen)
    Värdinna (bästa kompisen)
    Sång (syrran + en kompis)
    Hår (bästa kompisen)
    Kock (en kompis som är prisbelönt kock)
    Hotell (för bröllopsnatten)
    Och säkert en massa småsaker som jag inte kommer på nu...

Vi kommer att ha ca 40 gäster plus en hög med barn...som vi ordnat barnvakt till och ett eget lekrum, med film, leksaker, målargrejor mm...

Ett stort plus är att de gäster som vill och de som åker långt kan bo på stiftsgården...så de som har barn kan lägga dem när de blir för trötta...

Och i morgon ska vi börja botanisera i klänningsdjungeln...

Må så gott...

• junibrud2006

Välkommen! Vad trevligt med fler 3 juni brudar! Låter härligt med fjällen också. Var i Jämtland ligger det på ett ungefär?

Svar på tråden 3 Juni 2006