• Akkidakki

3 Juni 2006

Äntligen ska vi gifta oss! Här har man gått å väntat på att pojken ska fria i sisådär 2 års tid å äntligen så har han fått tummarna loss! Någon mer som ska gifta sig där omkring?! Alltid kul å höra hur andra planerar! Skriv gärna! Tjing!

• Svar på tråden 3 Juni 2006
  • junibrud2006

Stor&Liten - du har mejl!!!

• junibrud2006

Vi har beställt ringar! Tidigt - jag vet - men nu är det iaf klart. De ska handtillverkas av en guldsmed där vi bor och han kommer även använda guldet i våra förlovningsringar och ha som grund till nya släta. Känns konstigt att gå med omärkt ringfinger efter fem år!!!

• Akkidakki

Hej Alla!
    Åter efter mitt besök i GBG. Va faktiskt och prova klänning i måndags!! Hihi!! Hittat en modell som ja gillar, ska nu bara se vad de blir för klänning i slutändan. Ska ta en tur till Köpenhamn i slutet av året och se vad dom har. Va ju ute efter en Maggie Sottero klänning som ja sett på nätet och hade återförsäljare i GBG men ingen av dom 2 butikerna som hade hennes klänningar hade just den ja ville ha så ja fick prova en liknande modell och jepp de va den modellen ja skulle ha!! Får väl se om ja hittar nåt fint, för att köpa en maggie klänning i sverige gör ja inte... Kostar mellan 10-19000... Inte riktigt de priserna ja hade tänkt mig... Och att beställa på nätet är ja för feg för!!

Junibrud2006: Har du nån bild på hur ringarna ska se ut? Nyfiken

Stor & Liten: Vill oxå se klänningen Nyfiken!!! akki_hzon@hotmail.com

• junibrud2006

Tyvärr har jag ingen bild ännu. Han sitter nog och hamrar för fullt på ringarna...! Eftersom han tillverkar efter beställning och önskemål finns ju ingen färdig mall utan han gör ringen efter vad vi bestämt. Men så fort jag har den hör jag av mig! Våra förlovningsringar kommer dock inom ett par veckor. Känns underligt nu att gå ringlös - och det kommer bli underligt att ha en ny, kraftigare ring. Den gamla var tunn och sliten, vägde ungefär två gram. Den nya blir kraftig och helt solid, väger ungefär åtta gram...

• junibrud2006

Akkidakki - kul med klänningen! Har du något tips på en bra affär i Köpenhamn? Ska dit om några veckor!

• Liten med Mindre

Är det inte otroligt - har köpångest även efter att jag köpt klänningen. Trodde det skulle gå över.

Jag kände mig jättefin i affären. Men sen när jag kikade på bilderna vi tog när jag hämtade klänningen så såg det så trist ut. :(

Jag behöver väl inse att det måste till en fin frisyr med bucklor på rätt ställen, och så lite fina glittriga halsband, armband, kanske tiara eller något. Och en blombukett förstås. :) Hmm...många val att göra.

Det kändes lite bättre efter att jag var hos frisören igår och pratade uppsättningar. Fick lite tips vad jag skulle kunna passa i utgående från de trista bilderna. (Hoppas bara frisören jag hittar i Falun är lika bra och positiv.)

Har ni börjat titta på frisör och smink och sånt? Vad kostar det i övriga landet?

• Liten med Mindre

Och så måste det till en fantastisk brudgum och en fin ring förstås.

junibrud2006:
    Vad spännande att ha ringen på gång. Jag tittade ut en när vi förlovade oss och gjorde ringar. Nu gäller det bara att se om det är en sån jag vill ha, och var den görs bäst och billigast.

Vet någon förresten ifall guldsmeder kan bygga om bijouterismycken som inte sitter riktigt bra? (får väl förstås ringa och fråga en)

Imorgon far jag på min första stora kommunikationsmässa i utomlands. Spännande! Bara synd att det inte finns tid att kika i sko och brudaffärer där. ;)

• junibrud2006

Som sagt - lite hår och smink så kommer det bli perfekt! Var i Falun gifter ni er? Jag ska vara brudtärna för en kompis i Falun i vinter nämligen!

Samtidigt som vi var iväg och fixade ringarna var vi även till festlokalen och diskuterade middagen. Känns skönt att börja bli lite strukturerad - nu saknas snart bara kläderna!

• krammia

Detta är vi klara med:

¤ festlokal
    ¤ klänning
    ¤ tärna
    ¤ näbbar
    ¤ sång i kyrkan
    ¤ band till festen (pappa känner en i grymlings)
    ¤ håruppsättningen
    ¤ och en massa planering! Känns som om vi är i fas!

På söndag ska vi med mina försäldrar åka och titta på kyrkan ordentligt och visa dem festlokalen. Min sambos föräldrar bor så långt bort (halmstad) så de kommer få en beskrivning över telen på kvällen!
    Vi ska ta kort med så att vi kan börja med en hemsida!

• junibrud2006

Kul! Var gifter ni er? Häftigt band ni får...

Svar på tråden 3 Juni 2006