• Akkidakki

3 Juni 2006

Äntligen ska vi gifta oss! Här har man gått å väntat på att pojken ska fria i sisådär 2 års tid å äntligen så har han fått tummarna loss! Någon mer som ska gifta sig där omkring?! Alltid kul å höra hur andra planerar! Skriv gärna! Tjing!

• Svar på tråden 3 Juni 2006
  • Liten med Mindre

Gick och provad klänningar igår - hittade två reabutiker. I första butiken fick jag äntligen hur mycket hjälp som helst. Och givetvis fastnade jag för några klänningar. Typiskt att det är första försöket. Men det skulle ju vara skönt att lyckas när det är rea.

Får med mig mamma idag, så att jag kan ha någon med förnuftet i behåll som kommenterar. Hon varnade för att hon är kritisk. Och jag vet att hon går dit med inställningen att det är för tidigt att handla. Att jag hinner ändra smak och kanske figur.

Får se hur det går.

• junibrud2006

Nu har jag skickat in insidestexten och text till svarskorten till de som gör våra inhbjudningskort. Ska bli så kul att se utkastet!

• junibrud2006

Stor&Liten: Hur gick det med klänningsletandet med mamsen? Hittade ni något bra?

• suss*

nu har jag hittat hit...:) Vi ska gifta oss i Sandseryds kyrka utanför Jönköping, tid kl 13.... Hoppas det funkar... Nån som har erfarenhet av denna tid för vigsel?

• junibrud2006

Välkommen! Har tyvärr ingen erfarenhet av den kyrkan. Vi gifter oss kl 14.30 i Västerås.

Jag tror dock inte klockan 13 är några problem alls. Som du sade så har ni ju tid efter för bilder. Och många frisörer är ju vana att köra igång ganska tidigt när det gäller brudfrisyrer. Det kommer bli perfekt!

• junibrud2006

F'låt... Såg att du menade erfarenhet av tiden... Skyller på att det är fredag...

• suss*

haha ja snart är det helg...:) det är skönt att du säger att det säkert funkar med kl 13... det var ju egentligen det jag ville höra...:) Ja det är inte lätt att planera bröllop, man har ju liksom ingen tidigare erfarenhet...
    Trevlig helg!

• junibrud2006

Trevlig helg du med och glöm inte att fira 9 månader före dagen D imorgon!

• Liten med Mindre

Angående klänningen - det kanske inte var någon fullträff för mamsen. Fast hon blev i och för sig överrumplad av att det var dags att följa med och titta, inte riktigt redo.

Och visst - det finns saker jag skulle vilja ändra lite, men det verkar det finnas på alla klänningar (vi hastade runt till några andra affärer och provade kreationer). Jag vet inte om det är värt de extra tusenlapparna för en dag. Min taktik nu är att föreställa mig om det är den klänningen jag vill se mig själv i på mina bröllopsbilder resten av livet. :)

Klänningen hängde kvar i butiken i morse. Eftersom de inte har öppet igen förrän på måndag så hinner jag ju känna efter lite till (rean slutar på onsdag). Tar med mig syrran ut på stan i morgon lördag och scannar av några andra affärer.

Med tanke på att jag är velig bara av att köpa strumpor, så är det här ett eldprov. Och det blir jobbigare av att så många klänningar sitter så fint. Ett lyxproblem fick jag höra.

Så, vidare rapport kommer efter helgen.

Lycka till med all shopping ni andra som ska ut.

• Akkidakki

oj va kul de e och läsa vad som händer!! De går framåt för er brudar!! Själv har ja faktiskt redan suttit och lurat lite på vigselprogrammet oxå... ja vet...tidigt, men kunde inte låta bli!! Åker upp till Götet på söndag så på måndag får vi se hur de går med mitt klänningsletande! Hoppas att den inte kostar skjortan!! Och att den sitter perfekt!!

E de någon här som beställt klänning på nätet? Ja tänkte att om man provar ut storleken live och sen beställer den på nätet, men ja e så feg och kan dessutom inget sånt... Ingen som har koll??!!
    Lycka till med planeringen allihopa! Och idag är det fredag och jag har 2 veckors semester framför mig Gud va skönt de ska bli!!! Hihi!!

Svar på tråden 3 Juni 2006