• Akkidakki

3 Juni 2006

Äntligen ska vi gifta oss! Här har man gått å väntat på att pojken ska fria i sisådär 2 års tid å äntligen så har han fått tummarna loss! Någon mer som ska gifta sig där omkring?! Alltid kul å höra hur andra planerar! Skriv gärna! Tjing!

• Svar på tråden 3 Juni 2006
  • junibrud2006

Akkidakki - vill du kan du ju få några fler bilder på mejl och hennes e-post. Enda problemet är kanske att hon bor i Stockholm. Vet inte hur svårt det är att skicka eftersom hon gör dem i någon typ av lera.

• junibrud2006

Vår bröllopsresa går till 99,9 procent till Taormina, Sicilien. Var där förra våren och det var bara sååå fint och mysigt. Katalogerna kommer i slutet av månaden så då är det bara att slå till och boka!

• Victory

Junibrud2006:
    Jag har hört andra uttala sig positivt om Sicilien. Kanske värt att kolla upp? Var det hemskt dyrt? (tex. jämfört med grekland?)

• junibrud2006

Jo, det är ju betydligt dyrare framför allt i Taormina. Sist var vi i en mer "vanlig" ort som heter Naxos Giardini. Den ligger nedanför det berg där Taormina ligger. Det var också enormt mysigt och betydligt billigare. Då var det väl kanske snäppet dyrare än Grekland, men inte extremt. Jättemysigt det med och man får rejäl motion om man känner för att klättra upp till Taormina (men det går buss också...!). Kolla den här länken:
    www.fritidsresor.se/Templates/Blue.aspx&entry=33&dest=33&city=306&type=cd

Taormina ligger alltså uppe på ett berg. En gammal, mysig liten stad med gränder, enormt god mat, lite lyxiga butiker och fina hotell. Kostar lite mer, men vi tyckte så mycket om det så det blir nog så.

Kolla den här länken om du vill titta på Taormina.
    www.taormina.it och klicka på TaoGallery.

Taormina är ju dyrare, men enormt vackert. När vi kollade skulle det vara billigare att åka till Aruba, men eftersom vi gillar det där stället så mycket så...

• junibrud2006

Jag kan också lägga till att när vi var i Giardini förra året åkte vi på Fritidsresors Du&Jag pris vilket innebar att vi betalade som en vuxen och ett barn. Då blev det inte så dyrt heller...!

• Liten med Mindre

Italien funderar vi också på. Jag är hopplöst såld på italiensk mat, ost och vin. Sen har ju Europa i alla fall rätt säsong i juni.

Men så vill vi ju gärna dyka lite. Vet att det går att dyka på Sardinien, men övriga Italien vet jag inget om.

Kanske Malta är ett alternativ? Någon som vet ifall det är vackert och romantiskt där?

Provade min klänning hemma igår - första gången sedan i affären. Nu kändes det som att köpångesten gått över. Den blir helt rätt. :) Bara att hitta sköna skor med 6 cm klack och så fina underkläder till. Jag lär ha att göra ett tag.

• junibrud2006

Ett litet tips... Såg att Fritidsresor har boka tidigt pris nu till Sardinien. Vet inte vad det är för hotell eller så, men verkade vara bra pris.

• Akkidakki

Junibrud2006: Du får jättegärna skicka bilder! Men de e som du säger, kan va lite besvärligt och transportera det från sthlm till skåne utan att det blir pannkaka av de... Har hittat en ursöt tårtdekoration med Miranda nallarna, nu vet ja bara inte om den finns att köpa i sverige...

Kul att ni diskuterar bröllopsresor...såg här på forumet an som tipsade om Kenya...låter väldigt intressant...ska ta och kolla upp det!!

• Victory

Ja, det här med resa är nog dags att kolla upp nu, så man inte väntar för länge och går miste om "drömresan". Men vi är fortfarande lite tveksamma till om pengarna kommer att räcka och då vill man ju inte boka upp sig och sedan upptäcka att bröllopsmiddagen blev dyrare än väntat. Vi måste nog räkna lite på det först.

Nu har vi fått in lite offerter från olika cateringfirmor + en restaurang. Så nu ska vi sätta oss ner och räkna på det och bestämma oss för lokal! Min blivande har blivit riktigt engagerad i planerandet, han brukar säga på kvällarna: "ska vi planera ikväll?". Däremot lämnar han över till mig att ringa runt till alla...

• junibrud2006

Jag har sammanställt en lista nu över alla som gjort inlägg i tråden. Komplettera gärna med mer info om ni vill. Jag har lagt till vigsellokal, tid och festlokal på de jag hittat!

----------------------------

3 juni

Akkidakki ? Östra Kärrtorps Kyrka, lite utanför Lund
    AnnSofie_82
    Weddingphoto
    Junibrud 2006 ? Badelunda Kyrka 14.30, Brunnby Gård i Västerås
    Krammia
    Paulinas
    Brud 0606 ? Trollhättan
    Limegirl
    Stor&Liten ? Bjursås
    03052006 ? Taxinge Kyrka (Södertälje)