• Midsommardagsbruden

midsommardagsbrudens bröllop

Hej alla gulliga medsystrar på BT!

Titta gärna in på vår lilla hemsida och läs bröllopsberättelse och kolla bilder!

Skriv gärna i vår gästbok!

Tack till alla jag fått bolla ideér med och fått tips och råd av! Lycka till Ni som har Ert bröllop kvar!!!

goto.glocalnet.net/TeamMelwin

• Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop
  • Sanasol

Jo, klarar man inte av att hålla koll på cyklisterna på cykelbanan borde man inte ha körkort!!

M, tror klänningen blir himla fin med släpet i platinagrått. Särskilt eftersom vi ska ha grått i färgtemat. Och sedan rosa blommor. Kan nog bli riktigt vackert!

• Midsommardagsbruden

Ser det framför mig! Det blir otroligt fint, kul att man kan linda in själva färgtemat i klänningen. Kanske din blivande kan matcha väst ocg plastrong i din nyans grått som finns i klänningen?!

• Sanasol

Jo, det är det som är tanken att han ska ha plastrongen och västen i grått. Och ifall det ingår grått i klänningen så får det ju bli så nära den nyansen det kan komma!!

Å, det känns otroligt spännande det här...!

• Midsommardagsbruden

Jag tror att Ni blir ett tjusigt brudpar!

Tror att man kommit en bra bit på väg i planeringen när man bestämt kläder, då finns det liksom det att utgå ifrån, vad gällande stil och färger, allt blir så mycket lättare.

Har Du skissat på någin inbjudan ännu! Vill minnas att du var duktig på att skriva, eller är det för tidigt att tänka på kanske?

• Sanasol

Har suttit och skrivit litegran mer på skoj. Gjort några exempel på monogram och sådär och provat olika slags stilar. Men det är svårt, hur man ska göra korten om det nu blir vi själva som gör dem.

Har hittat fina kort som går att beställa färdiga i rosa med grått omtag. Skulle kanske gå att beställa dem tomma och skriva i själv kanske?

• Midsommardagsbruden

Det vore en tanke! Hur många kort blir det att skriva?

Tänk på, om Ni vill ha samma stil rakt igenom (vigsel- och festprogram) så kanske det är snyggast att köra med tryckt text hela vägen igenom. Vi hade förresten en ljusgrå färg på all vår text.

• Sanasol

Det blir väl som mest ca 25 kort eftersom flera är familjer och sedan är det ju endel par. Vi tänker bara bjuda äldre barn, eller de går i 5 och 6. Och sedan sambons systerdotter som då är lite mer än 2 år. Känns dumt att utesluta barn helt då vissa kanske inte alls kan komma då. Det är så svårt.

Jo, det vore fint om man kunde ha samma stil på det. Därför är det väl bra med förtyckta. Det tåls att tänkas på en hel del gånger till :)

• Midsommardagsbruden

Ja, vissa saker som är självklara till en börja tar ibland helt andra vändningar. Du kan ju använda din kunnighet i textning till att göta kuverten extra vackra och personliga. Sen kan du texta Era placeringskort på samma sätt!

• Sanasol

Ja, det var ju ett bra förslag. Det kan man absolut göra.

Har sett en sida med kort från en Umeåbrud nu, hur fin festlokal som helst. Där man dessutom kan boka buss för transport av gästerna med samma företag. Ser helt suveränt ut. Jättefin och ljus lokal med mycket fönster, sedan ett annat rum med dansgolv och scen. Vore hur bra som helst...

Hur långt innan kan man egentligen boka lokalen?

Vad sysslar du och Melwin med idag då?

• Midsommardagsbruden

Låter som en fiffig lösning. Hur långt är det mellan vigselplats och festlokal?

Tänkte just på hur jag måste se ut när jag vimsar fram och tillbaka till datorn och det som jag egentligen sysselsätter mig med. Jag putsar nämligen fönster och Melwin har tills nu slppat en stund franför en film, han behöver en stunds nedvarvning vissa dagar och idag var han trött. Men kan du se mig upp och ner för en liten köksstege, byta vatten och torka, slita ner gardiner och stryka på nya panellängder. Och med jämna mellanrum springa hit och fundera lite med dig !!!

Min man fyller år på onsdag och då vill man ju ha det lite höstpiffigt i fönstren. Tur vi hat enplansvilla med lättputsade rutor. Nu ska jag dessutom kolla Melwin samtidigt när han är ute och leker på tomten, så nu kanske det blir lite glesare mellan svaren!

Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop