• Midsommardagsbruden

midsommardagsbrudens bröllop

Hej alla gulliga medsystrar på BT!

Titta gärna in på vår lilla hemsida och läs bröllopsberättelse och kolla bilder!

Skriv gärna i vår gästbok!

Tack till alla jag fått bolla ideér med och fått tips och råd av! Lycka till Ni som har Ert bröllop kvar!!!

goto.glocalnet.net/TeamMelwin

• Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop
  • Sanasol

Ojoj, du är uppe tidigt du!! Känns skönt att den första veckan är klart, men nästa vecka är fullproppad med läsning och skrivning av sammanfattning av dem. Men nu är det helg, ska bli skönt.

Drömde rätt mycket om det innan jag började om skolan, då var det liksom bara det som snurrade på nästan. Fast mest sådär lite åbgestdrömmar om att något gick fel... men det är väl helt normalt att vara lite nervös inför det stora som ska hända!

• Sanasol

Vad händer i helgen då?

• Midsommardagsbruden

Har just haft fikafrämmande, två väninnor och tre barn. Busigt och mysigt! Helgen i övrigt blir nog rätt lugn. Dom har lovat bra väder och det får man passa på att ta vara på. Du då?

• Sanasol

Ska väl försöka vara ute, ska ju vara fint väder här med! Annars så ska jag plugga och äta godis :) Rätt lugnt och skönt!

Har skvallrat om bröllopet till en kompis, kunde inte vara tyst! Men det stannar ju där, så skönt att kunna prata med någon!

• Midsommardagsbruden

Kul! Vá sa hon! Skönt att kunna ventliera med någon, man behöver nog det. Fast jag höll mig ganska länge innan jag berättade för min bästa väninna, fast jag pratade med många på BT och klarade mig ganska bra på det.

Äta godis? Är du en sån där riktig godisälskare? Vilka är favoriterna?

• Sanasol

Hon tyckte att det var jättekul! Hon är själv ganska nygift också, så det är en bra person att prata med om sådant!

Jo, godis är gott! Försöker dock dra ner på det så att man inte blir tjock. Fast nu är det helg och då får man äta godis. Tycker bäst om lakrits och choklad :) Själv då?

• Midsommardagsbruden

Vá kul med nygifta kompisen! Då har hon nog många goda råd att dela med sig av!

Godis för mig beror lite på humör. På helgerna finns i regel en godisskål hos oss men det är min man som är den stora fantasten på sötsaker här i huset. Lille man oxå förstås men vi är hårda med att det är lördagsgodis som gäller så "vår" skål kommer i regel fram när han har somnat, för man börjar ju med "fredagsmyset" redan på fredag. Jag kan bli vansinnigt sugen på choklad ibland, men det är ingen favorit direkt. Jag blandar nog gärna lite av varje. Är svag för ostbågar och annat snacks!

Nu väntar jag hem maken som fick jobba över. Han kommer när som helst hem med pizza (erkänner det när vi ändå är i farten och avslöjar våra onyttiga laster). Melwin har ätit och sitter nybadad framför Bolibompa i sin pyjamas, så det blir en myskväll av högsta rang!

• Sanasol

Ja, godis är gott. Fast jag tycker mycket om frukt också, just nu äts det flitigt med nektariner hemma hos oss. Bra att bara äta godis på helgen, så gör vi också.

Lät som en mysig kväll. Tycker att er son har ett så himla gulligt namn!! :)

• Midsommardagsbruden

Godis är gott!

Vår Melwin ÄR verkligen en MELWIN, om man kan säga så, men alla passar ju så naturligt i sina namn. Liten namnhistoria ur verkliga livet...

När jag var gravid så var jag vid ett tillfälle hemma hos min brors två barn. Det var ett par veckor kvar till förlossningen och jag låg med magen i vädret med mina syskonbarn på varsin sida. De hade lite frågor och funderingar och snart kom vi och prata om babyns namn. Den minsta (då 5 år) frågade vad "den" skulle heta om det blev en TJEJ?
    -Ja, sa jag, det är inte säkert om det passar, när den väl kommer, men vi har funderat på Bianca.
    -Bianca, hmm, Bianca, det var fint! svarade den äldre(då 10 år).
    -Om det blir en pojke då?
    -Samma sak där, man vet ju inte om det passar. Sa jag, men vi funderar på Melwin!

Det blev nu tysy en låååång stund. Till slut svara den äldre bryskt.
    -DÅ HOPPAS JAG DET BLIR EN TJEJ!!!

Den äldre höll sig vaken till över tio den kvällem för att berätta om det vidriga namnet. Hennes mamma jobbade kvällen.

I efterhand så tycker de båda om sin kusin väldigt mycket och är väldigt stolta över hans lite annorlunda namn, även om det blivit fler de senaste åren!

• Sanasol

ÅÅ, vad gulligt! Tycker att han ser råcharmig ut, så då är det säkert en riktig Melwin. :) Så kul det där med namn, men man ser väl kanske när barnet väl kommer vad det är för en filur... :)

Och japp, sitter här och häckar idag! Kollar mig fördärvad på klänningar dagen till ära men måste nog skippa min favoritklänning då den kostar ca 12 000 ny i sverige. *suck*

Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop