• Midsommardagsbruden

midsommardagsbrudens bröllop

Hej alla gulliga medsystrar på BT!

Titta gärna in på vår lilla hemsida och läs bröllopsberättelse och kolla bilder!

Skriv gärna i vår gästbok!

Tack till alla jag fått bolla ideér med och fått tips och råd av! Lycka till Ni som har Ert bröllop kvar!!!

goto.glocalnet.net/TeamMelwin

• Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop
  • Sanasol

Och, måste bara säga puh! Man är inte van att sitta på föreläsningar hela dagen, det märks tydligt! Men nu är hela karusellen igång igen, ska läsa 400 sidor till torsdag så det är bara att sätta igång!

• Midsommardagsbruden

Kul att se bilder på ringar. Men oj vad svårt alla var så fina!!!

Är Du sugen på vitt guld? Jag tycker det är jättefint, men vi hade haft våra i guld i 9 år och då vill man inte byta.

Gillar schalins ringar, har ju såna själv, men som sagt det var alla fina på olika sätt!

Tufft med första dagen! Kan tro det! Men det är bara att kämpa på, du kommer väl in i det snart igen, men 400 sidor till torsdag, suck, då är det roligare att sitta och drömma på BT!

Vilken ring lutar det mest åt?

• Sanasol

Är egentligen jättesugen på vitt guld, men isåfall går det inte att beställa schalins ringar eftersom de vägrar att ange vilken halt av palladium de använder. Den halten ska vara minst 14% om rigarna inte ska bli gula med tiden, och det är ju jättefult! Därför lutar det mest mot rött just nu eftersom jag verkligen tycker om schalinsringarna!

Har provat båda kombinationerna av ringar och det lutar väl mest åt den första då den andra inte alls var lika in som jag hade tänkt mig när jag provde dem på fingret. Det känns så svårt!

Japp, livet är hårt! Ska dock plugga hela dagen i morgon och på onsdag så det ordnar sig! :) Dock så behöver man ju sina pauser ibland!

• Midsommardagsbruden

Titan då? Det är ju så inne nu? Hur blir det efter ett tag?

• Sanasol

Vi kollade på det från första början, och det är ju ganska mörkt i färgen. Fast de ringarna känns ju väldigt lätta och lite på låtsas tyckte jag iaf. Fast de behåller ju samma gråfärg hela tiden som jag har förstått det.

• Midsommardagsbruden

Det var lurigt det där. Men jag är inte så insatt med hur vitt guld blir med tiden, synd att de inte kan ge några garantier.

Nu ska jag gå och laga lite mat. Min man är ute och löptränar och jag har varit på badis med Melwin hela eftermiddagen så vi är lite mosiga, han somnar nog fort efter Bolibompa ikväll, så då tar jag en titt hit igen.

Vad tyckte Du om våra ringar då? Hmm, det har Du kanske nämnt förut, minns inte?!

Har Du kollat upp om det är några bröllopsmässor framöver, norröver. Det brukar inspirera.

• Sanasol

Grejjen är den att guldet bara blir lite gråare när ytan slits bort om halten av palladium är över 14%, men eftersom schalins inte talar om vilken halt de använder sig av känns det dumt att chansa!

:) Jo, aktivitet är väl ett bra sätt att få de flesta att sova gott!

Tyckte mycket om era ringar, det är ju så fint med breda ringar. Dock så kommer mina fingrar försvinna i dem, de är så himla små. Däremot min blivandes ring kommer vi att specialbeställa i 7 mm eftersom han har några dasslock till händer!

Har också funderat på enkla guldringar, två likadana. Det kan också vara fint. Men jag vet som sagt inte, det är en djungel.

• Midsommardagsbruden

Hur ställer sig andra än Scahlins till det här med palladium-halten. Är alla märken lika hemlighetsfulla?

Visst två enkla är oxå fint, men jag måste säga att det glimmar lite extra om vigselringen och det är lite speciellt !

• Sanasol

Har inte kollat upp så många stora guldtillverkare, däremot finns det ju de som gör handgjorda ringar och de anger vilken halt de använder sig utav!

Jo, det är liksom fint på olika sätt det där. Men jag gillar också när det glimmar, därför lutar det väl mest mot de första ringarna. De passar verkligen otroligt bra tillsammans på fingret också, plus att det är min sambo som "valt" den första.

Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop