• Midsommardagsbruden

midsommardagsbrudens bröllop

Hej alla gulliga medsystrar på BT!

Titta gärna in på vår lilla hemsida och läs bröllopsberättelse och kolla bilder!

Skriv gärna i vår gästbok!

Tack till alla jag fått bolla ideér med och fått tips och råd av! Lycka till Ni som har Ert bröllop kvar!!!

goto.glocalnet.net/TeamMelwin

• Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop
  • Sanasol

Det är ju klart värt de pengarna för livemusik iaf. Det är ju så otroligt speciellt att ha det så det bör man väl unna sig om man vill ha det så.

Jo, det är svårt. Vi tänker lägga pengarna på att middagen ska bli bra, sedan kläder och ringar känns väldigt viktigt. Men även musik, ska forska lite mer i det där, prata med folk jag känner och så eftersom jag känner rätt många som är väldigt musikaliska. :)

Sedan bröllopsresa, men det räknar vi inte in i den budgeten. Vart åkte ni på bröllopsresa?

• Midsommardagsbruden

Vi for till Bulagrien i en vecka, var där i fjol sommar oxå. Kort flygresa, under tre timmar. Vi prioriterade barnvänligheten då vi tog lilla plutten mé oss. Har rest en hel del tillsammans innan vi fick barn. Skulle vi inte haft barn skulle vi nog ha åkt mycket längre bort, till något ner exotiskt resemål.

Ni då, har Ni planerat något?

• Sanasol

Jo, det är klart att man får tänka lite till då när man har barn! :)

Vi har väl pratat om någon resa där man kan bo å någon vingård eller så och se hur man gör vin osv eftersom vi båda tycker om det. Så det blir väl kanske frankrike eller italien då. Vi är båda överens om att vi verkligen vill göra något och inte bara lägga oss på en strand. Blivande mannen har varit i princip överallt så han har många bra idéer också. :)

• Midsommardagsbruden

Det låter väldigt romatiskt och trevligt tycker jag. Vilken bra idé!!!

• Midsommardagsbruden

Angående musiken, har man kontakter så ska man helt klart försöka dra nytta av det. Annars så funkar det alltid att ha en DJ! Risken tror jag när man har musik på cd är att det kan bli för många viljor, det skulle det säkert ha blivit hos oss.

• Sanasol

Jo, det tyckte jag med. Känns väldigt bra att verkligen uppleva något nytt under bröllopsresan, för då blir det nog extra minnesvärd! :)

Jo, själva kusinerna kommer ju att vara bjudna på bröllopet, men de lär ju ha kontakter som de kan tipsa om också. Får ta itu med det där när det blir lite närmare iaf.

Fick ett tips om en kyrka och festlokal utanför stan idag. Lät som att det var jättemysigt och dessutom inte allt för dyr hyra på lokalen som låg 5 km från kyrkan, ska kolla upp det närmare och kanske åka och titta. Dock är det ju inte bestämt om det blir Umeå ännu, men ska bli kul att se för då kanske man kan bestämma sig! :)

• Midsommardagsbruden

Toppen! Får Ni bra lokal så kanske det känns bättre att kunna "spika" Umeå. När man bestämt sig för kyrka och festlokal så har man kommit en god bit på väg i planeringen, och ni tycks ju vilja komma igång. Det är många beslut som ska fattas innan ni står inför prästen. Det är nästan det som tar längst tid i anspråk; att komma överens om saker och ting sinsemellan och boka upp det. Men det är jätteroligt. Hur är det Ni äter en bit mat på tu man hand, pratas det bara bröllop mellan er då? Fniss, så var det för oss en period.

• Sanasol

Jo, det är klart att det kanske är lättare då. Vill verkligen hitta en kyrka som känns rätt för oss båda. En som inte är allt för stot heller då vi inte kommer att ha så jättemånga gäster. :)

Hm... jadu, ibland när man sätter igång så är det mycket bröllopssnack. Det är ju egentligen överväldigande i sig, att man ska gifta sig! Kan inte riktigt förstå det ännu. Men mest är det ringsnack just nu, kan ALDRIG bestämma mig verkar det som...

• Midsommardagsbruden

Är så nyfiken! Vilka ringar står det emellan?

• Sanasol

Har bilder på datorn, kan maila ifall du vill?

Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop