• Midsommardagsbruden

midsommardagsbrudens bröllop

Hej alla gulliga medsystrar på BT!

Titta gärna in på vår lilla hemsida och läs bröllopsberättelse och kolla bilder!

Skriv gärna i vår gästbok!

Tack till alla jag fått bolla ideér med och fått tips och råd av! Lycka till Ni som har Ert bröllop kvar!!!

goto.glocalnet.net/TeamMelwin

• Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop
  • Sanasol

Jo, tanken var ju från början att göra dem själv. Jag skriver kalligrafi och så så det skulle nog kunna bli riktigt fint, dock vet jag inte om jag riktigt kommer att hinna med det när jag ändå pluggar heltid och gör en massa saker på fritiden... hur hinner man med allt?

• Midsommardagsbruden

Är du duktig på att texta - ännu roligare!Inget är ju så kul som att få det som är "hemmagjort", men det tar tid förstås. Räknade Ni med ett femtiotal gäster??? Om många är par av dessa så kanske set inte blir så många.

Det här med att lägga ner tid och hur mycket man ska avsätta. Ja man kan lägga ner hur nycket som helst om man vill. Men man ska bara avsätta så pass mycket så man tycker det är kul. Det finns säkert de som överdriver det oxå!

• Sanasol

Jo, tror att det skulle kännas roligare för gästerna också. Tänkte kila ner på stan någon dag och köpa lite finare papper och sådär och prova att göra och se hur man vill ha det, om det känns för svårt eller om det funkar.

Som du sa, så är ju flera av gästerna par! Det hade jag egentligen inte tänkt så mycket på innan, men det är ju sant att det blir färre inbjudningskort då! :)

Jo, jag känner lite så att jag vill börja att planera redan nu så blir det inte så mycket att tänka på just mot slutet. Dels för att jag ju tar min examen i januari och det kommer att ta mycket tid, och för att man inte ska måsta stå i allt i sista stund... planerade ni lång tid innan bröllopet?

• Midsommardagsbruden

Ett år ganska precis. Vi började med att boka präst, kyrka och fetlokal. Planerade i det tysta fram till mitten av februari. Då kunde man fortsätta med blommor och så eftersom att stan är liten och man känner var och varannan.

• Sanasol

Vi har nog tänkt att boka kyrka efter nyår, det är alltid bra att vara ute i god tid! Särskilt om det blir här i Umeå då kyrkan vi tänkt oss här är väldigt popurlär, och det lär nog även vårt datum vara om jag inte tror helt fel!:)

Antagligen så sätter vi igång med vår planering ordentligare efter att vi förlovat oss och bokar kyrkan. Egentligen var förlovningen tänkt till sommaren, men ingen av oss ville vänta riktigt så länge!

Känns så härligt att vara kär, man vill liksom så mycket samtidigt som allt är så underbart att man är hur nöjd som helst! :)

• Midsommardagsbruden

Tack joer!

• Midsommardagsbruden

Sanasol_

Bra tänkt med planeringen! Är kyrkan poppis så var ute i god tid!

Fint det låter med Ert val av färger!

• Sanasol

Jo, tror att det blir jättebra med färgerna! Vill ju ha ungefär en sådan bukett som du hade, är ju väldigt förtjust i rosa faktiskt.

:)

• Midsommardagsbruden

Om du vill ta upp den gröna färgen i buketten så kan du låta "hjärta på tråd" löpa runt buketten, det är fint. Använde mig av det i våra bordsdekorationer.

Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop