• Midsommardagsbruden

midsommardagsbrudens bröllop

Hej alla gulliga medsystrar på BT!

Titta gärna in på vår lilla hemsida och läs bröllopsberättelse och kolla bilder!

Skriv gärna i vår gästbok!

Tack till alla jag fått bolla ideér med och fått tips och råd av! Lycka till Ni som har Ert bröllop kvar!!!

goto.glocalnet.net/TeamMelwin

• Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop
  • Sanasol

Ja, jag tror nog att jag kommer bli jätterörd. Har en förmåga att bli väldigt blödig på andras bröllop så det kan ju hända att det blir detsamma på mitt eget, fast man kanske är för nervös.

Jaha, jo då är det klart att det är kul att behålla det! Jag funderar också på att göra likadant eftersom mitt efternamn känns så viktigt för mig. Det är min morfars namn från början och han är från Lettland så namnet är som du förstår väldigt ovanligt i Sverige. Sen hans också eftersom barnen (om det nu blir några!) kommer att heta det, känns så jobbbigt ifall barnen skulle ha två efternamn.

• Midsommardagsbruden

Jag tycker att det är lite långt, ovanligt och jobbigt men man kanske vänjer sig. För det är ändå kul att heta som sin man. Vår kille har bara min mans efternamn. Men man ska göra precis som man känner. Jag frågade honom faktiskt om han ville ta mitt namn, men han blev bara full i skratt...

• Sanasol

Ja, det är lite så jag känner också att man blir mer som en riktig familj när man har efternamnet gemensamt. Skulle gärna se att han bytte bort sitt efternamn emot mitt, dock så inser jag ju att det aldrig kommer att hända eftersom han identifierar sig så mycket med sitt efternamn då de flesta han känner (dock inte jag eller mina kompisar) kallar honom vid efternamn.

Just det, han såg ut som ett riktigt charmtroll eran son! Har jobbat på dagis jag, och barn är ju för härliga!! :)

• Midsommardagsbruden

Ja är namnet viktigt så ska man behålla det. Blir han kallad vid sitt efternamn så förstår jag att det är jätteviktigt för honom. Nu ska jag och min lilla kille åka på stranden och äta "mellis", han är halvtid på dagis så vi har eftermiddagrna tillsammans fastän jag jobbar 90%. Stiger upp klockan 04.00 varje morgon (Inom bageribranschen) Jobbar i vår lilla brödbutik. Det är därför jag inte sitter här på nätterna och kollar in BT.

• Sanasol

Abolut! Mysigt, man ska väl försöka att vara så mycket som möjligt tillsammans med sina barn när de är små, man missar så mycket annats när man bara har dem på dagis hela tiden!! :) Ha en trevlig mellis :)

• Midsommardagsbruden

Håller med Dig, man ska mysa medans man kan, snart är dom stora!!! Vad sysslar du med som hinner sitta här och drömma och planera lite då och då. Om du kan svara för att inte avslöja dig för mycket. Vill ju inte röja Dina hemligheter alltför tydligt. Man vet ju aldrig vem som är här inne och kikar och lägger ihop ett och ett?

• Sanasol

Jag pluggar i vanliga fall på lärarprogrammet, och just nu så har jag läst sommmarkurs under sommaren så det är rätt lugnt och skönt!

Nej, det är sant man vet aldrig! :)

• Midsommardagsbruden

Ja! Det kanske Du nämde tidigare när jag tänker efter. Skulle jag sitta hemma och plugga, skulle jag med all säkerhet gärna bara "ramla" in på BT av misstag när studierna blir för tunga och trista. Det är så meskt lätt att börja dagdrömma när man ska till och gifta sig. Varning, varning...Visst skulle du blir klar med skolan lagom till bröllopet?

• Sanasol

Jo, det är vädigt lätt gjort! Känns som att det är mycket bröllopstankar i huvudet nu för tiden! Jag blir färdig med skolan i januari 2007, och bröllop i juli det känns ganska perfekt!! Fast när man tittar in allt här så vill man ju bara gifta sig med en gång... eller åtminstone sätta igång ordenligt med planerna!! :) Men den ljuvaste tiden är väl den som kommer.... å jag som inte ens trodde att jag skulle gifta mig!!

• Midsommardagsbruden

Va trodde Du inte? Fick för mig att Du var en sån tjej som alltid vatat att hon skulle stå brud. Ännu roligare! Är din blivande man lika entusiastisk, eller låter han Dig sköta planeringen?

Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop