• Midsommardagsbruden

midsommardagsbrudens bröllop

Hej alla gulliga medsystrar på BT!

Titta gärna in på vår lilla hemsida och läs bröllopsberättelse och kolla bilder!

Skriv gärna i vår gästbok!

Tack till alla jag fått bolla ideér med och fått tips och råd av! Lycka till Ni som har Ert bröllop kvar!!!

goto.glocalnet.net/TeamMelwin

• Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop
  • Midsommardagsbruden

Sanasol_

Vilka platser står det mellan förutom Umeå? Vart bor flertalet av Era gäster? Tänk på vart det kan vara mest ekonomiskt att genomföra bröllopet...

• Bröllopstokiig

Det är ungefär hälften på varje ställe, sedan så är det några som bor på helt andra ställen så de måste resa ändå.

Det står mellan Lövånger (varifrån jag kommer) antingen i kyrkan eller i ett kapell vid havet på den lägergård där jag konfirmerades. Eller någonstans i Östersund (varifrån min kille kommer) och där har vi inte full koll på exakt vad som finns.

• Midsommardagsbruden

Sanasol_

Du får lägga in fakta som tillgång på lokal och sådana saker. Sen är det ju praktiskt att ordna och fixa med saker när man känner till själva platsen och känner människor på orten, tänk på det. Vad spännande, när ska Ni skicka inbjudningskorten?

• Sanasol

Vi har just börjat kolla på inbjudningskort, är rätt pysslig av mig och skriver kalligrafi så jag har tänkt att göra dem själv så det gäller väl att komma fram till design och börja pyssla på med det nu så att man inte behöver jobba ihjäl sig när det börjar vara dags. Tänkte skicka korten 4-6 månader innan. När brukar man skicka ut dem?

Det känns som att det kommer att bli Lövånger och kapellet vid havet eftersom det ligger ganska så nära Umeå ändå och då behöver inte vi själva åka särskilt långt. Vart var det ni gifte er?

• Midsommardagsbruden

Det finns olika åsikter det där med när man ska skicka inbjudan. Men är det i semestertider och folk dessutom ska resa en bit för att komma till bröllopet så tycker jag inte att det skadar att vara ute i god tid. Vi skickade våra till alla hjärtans dag i februari. INGEN kände till våra planer så alla trodde de fick en hjärtehälsning, istället fick de flesta en smärre chock! Kul, kul!!!

Låter som enbra lösning att viga Er nära Er egen hemort, planeringen blir lättare och det låter läckert med kapellet vid havet.

Vi gifte oss i Stigsjö kyrka utanför vår hemstad Härnösand och hade vår fest i en central festlokal i stan. Min man härstammar från platsen nära kyrkan och vår son döptes där, så det kändes kul för oss.

Hur många gäster blir Ni?

• Sanasol

Ja, det är roligt att det blir som en överraskning. Det är i stort sett ingen som vet någonting ännu, vi har ju inte officiellt förlovat oss heller. Jo, det finns nog de som blir chockade men de flesta är nog bara glada att få gå på bröllop.

Ja, kapellet är jättemysigt och det känns himla fint eftersom jag tycker mycket om havet också. Men det beror lite på hur många gäster det kommer att bli, vi har tänkt oss kring 50 men när man väl börjar prata om vilka man vill bjuda börjar det ju bli många. Får se hur det blir, känns så svårt att välja bort människor.

• Midsommardagsbruden

Håller med! Det svåraste med hela bröllopet var vilka man skulle bjuda, vart man skulle dra gränsen så att säga. Har man också sagt innan att detta är max vad vår budget klarar så blir det inte lätt. Men tänk på att det oftast blir några som faller bort av olika anledningar. Men det är alltid lätt att vara efterklok, man önskar att man vore synsk när det gäller just den biten. Vad kul att Ni oxå är "hemliga" med era planer. Har Ni förlovat Er, eller? Du var lite otydlig där(fniss).

• Midsommardagsbruden

Brudgummen och bruden som våra placeringskort satt i var köpta i en inredningsbutik där de säljer saker från märket Sia. Endast min man och jag hade såna även om jag ett atg hade en tanke på att alla skulle få varin och få ta hem som en liten gåva, men jag vill minnas att de kostade en femtiolapp styck och vi var 90 gäster.

• Midsommardagsbruden

Oj, detta inlägg hamnade i fel tråd! Hur gick det till?

• Sanasol

Jo, jätteknepigt! Mm, hemlighetsfullt är det ännu. Ja, egentligen innebär ju förlovningen ett löfte om att gifta sig och det ha vi ju redan sins emellan dock ingen ring på ringret ännu, men vi planerar det till jul har vi tänkt oss :) Känns kul, trots att blivande mannen smått fick spunk på mig när vi skulle välja ringar! :) Har dock bestämt oss nu.

Däremot så är det nog inte alla som förstår att det faktiskt innebär ett giftermål inom de närmsta åren, folk förlovar sig ju lite till höger och vänster nu för tiden vilket är lite synd.
    Men det får dem se sedan!

Tyckte att din klänning var jättefin, vad är det för märke och modell?

Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop