• Midsommardagsbruden

midsommardagsbrudens bröllop

Hej alla gulliga medsystrar på BT!

Titta gärna in på vår lilla hemsida och läs bröllopsberättelse och kolla bilder!

Skriv gärna i vår gästbok!

Tack till alla jag fått bolla ideér med och fått tips och råd av! Lycka till Ni som har Ert bröllop kvar!!!

goto.glocalnet.net/TeamMelwin

• Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop
  • Midsommardagsbruden

Sanasol

Vad ska Ni ha för färgtema?

• Sanasol

Vi har inte bestämt det ännu, men något med grönt har vi nog tänkt oss eftersom det är somrigt. Vilken färg hade ni?

Funderade på rött med grönt, men risken är väl att det blir julafton över det hela eller vad tror du?

• Sanasol

Förresten, satt och kikade lite till på era kort. Jättefin blombukett du hade, vad kostar det om man enbart ska ha roser och pärlor så som du hade?

• Midsommardagsbruden

Lustigt nog har jag fått den frågan ett flertal gånger här på BT. Betalade en klumpsumma för buketten, en mindre kastbukett, tre kavajslagsblommor, två separata rosor(en till min svärmors grav och en till min mamma) samt 20 stycken borddekorationer, dessa med tre rosor och hjärtan på tråd i en mycket vacker kruka. Jag fick erbjudandet att lämna tillbaka dessa till blomsterbutiken men jag gav varsin till alla mina möhippevänninor, så när de lämnade festen tog de varsin med sig hem(mycket uppskattat) Allt som allt gav jag 4000 kronor. Men jag kan fråga min florist vid tillfälle vad buketten kostade enskilt. Buketten var enkel men vacker, precis som jag designat den. På bröllopstårtan som oxå hade rosa rosor hade jag bestämt att det även där skulle vara pärlor i marsipanrosorna och det blev en rolig kombination.

• Sanasol

Jo, det kunde vara intressant att veta ungefär hur mycket det rör sig om. Hursomhelst, så var det ju inte så mycket pengar för alla de dä blommorna heller, man lär väl ska ha mer en sin bukett. :)

Vad hade ni för färgtema?

• Midsommardagsbruden

Vi hade ivory ( Naturvitt ) och gammelrosa med lite inslag av guld och silver.

Har aldrig vuxit ifrån rosa, som är många flickors favoritfärg som yngre. Blir retad för det än idag. På min möhippa hade alla tjejer på sig rosa T-shirts med texten PIA´S MÖHIPPA...

Har Du många busiga vänner? Med tanke på möhippan...

• Sanasol

Nej, rosa är ju himlans fint! Särskilt när man kan använda det på blomsterdekorationerna och så. :) Känns som att det kunde vara ganska fint ihop med grönt också om vi nu ska ha det. Vi får se, känns som att jag har rätt fria tyglar när det gäller det där.

Angående möhippa, så ska man väl aldrig tänka sig något innan. Det ka ju bli hur tokigt och roligt som helst, saker ligger väl i att inte bygga upp en massa förväntningar... kanske. :) Men tror nog att de kommer hitta på något riktigt roligt, men bröllopet är ju en hemlis än så länge.

• Midsommardagsbruden

Ja, tänkte på det...Du har sååååå mycket att se fram emot. Förlovning, möhippa, bröllop, bröllopsresa!!!! Och all rolig planering, för Du verkar vara en tjej som tycker det är kul att planera, eller hur?

• Sanasol

Blev helt full i skratt när du skrev det där om att jag gillar att planera, det stämmer precis! Jag planerar mycket jag, det är roligt och särskilt när det gäller det här!! Känns som att det är mycket att tänka på, men man tänker ju på det med viss njutning ändå :) Sitter och kollar in massa sidor med klänningar nu :)

• Midsommardagsbruden

Det är kul med planering! Och det är kul när ens gäster efter bröllopet berömmer oss och säger att det verkligen var välplanerat, för sånt tror jag att man som gäst märker. Jag lovar att man har igen det under sin bröllopsdag, för har man förberett sig väl så flyter allt mycket bättre och man känner sig lugnare. Så planera på och dröm om Er stora dag.

Hittar Du några klänningar som verkar vara något för dig i alla tidningar då?

Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop