• Midsommardagsbruden

midsommardagsbrudens bröllop

Hej alla gulliga medsystrar på BT!

Titta gärna in på vår lilla hemsida och läs bröllopsberättelse och kolla bilder!

Skriv gärna i vår gästbok!

Tack till alla jag fått bolla ideér med och fått tips och råd av! Lycka till Ni som har Ert bröllop kvar!!!

goto.glocalnet.net/TeamMelwin

• Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop
  • Sanasol

Jo, det är ju bara att drömma på.Men just nu är det mycket att få en uppfattning om allt som ska tänkas på så att man ha stenkoll när det ska börjas planeras på riktigt! :)

Ja, absolut är det något som man själv har igen och som gästerna märker så det kommer absolut att vara värt varenda tanke på det skulle jag tro :)

Sitter och kollar in olika hemsidor med klänningar, har hittat en hittills som jag gillar förutom den av samma modell som din. :)

• Midsommardagsbruden

I början är det så många bitar man vill ta tag i så man vet inte var man ska börja. Men Du är helt rätt ute. Titta, läs och låt Dig inspireras, till slut har Du en bild för Ditt inre om hur Du vill ha det och sätter ihop allt till ett pussel. Det är ju trots allt Er dag och Ni ska göra precis som Ni vill. Många anser väl att vigseln och allt vad bröllopet innebär följer ett klassiskt mönster, och att man inte ska behöva följa någon mall till punkt och pricka. Faktum är att vi är ganska traditionella av oss så det blev väl en ganska typisk traditionell vigsel, med små inslag av egna ideér. Håret då? Utsläppt, uppsatt, tiara, blommor???

• Sanasol

Ja, absolut vi pratar mycket om dagen och får väl en klarare dag för varje dag så det kommer att bli jättebra! Vi är väl också ganska traditionella av oss så vigseln kommer nog att följa mönstret med många inslag av musik. Vad hade ni för solosånger och psalmer?

Håret har jag inte bestämt mig ännu, men jag har ganska långt och tjockt hårt så det blir nog inga problem att göra något av det. Har inte bestämt om jag ska göra det hos frisör heller eftersom min mamma är väldigt duktig så kanske det blir att hon gör det, det har hon gjort förut till studentbalen och sådär bland annat. Men man får se hur komplicerat man vill ha det.

Det lär bli antingen en ganska strikt men elegant svinrygg eller så kommer jag att köra på lockar och ganska mycket utsläppt.

• Midsommardagsbruden

Psalmer: Den blomstertid nu kommer samt I denna ljuva sommartid. Solosånger: För Kärlekens skull, För Alltid samt Aldrig sak jag sluta älska Dig.

Visst har Du läst vår bröllopsberättelse? Allt står där...

• Sanasol

Jo, det har jag gjort kom bara inte håg riktigt. Det är fina sånger dem! :)

• Midsommardagsbruden

Vad läckert det lät att ha så där långt och tjockt hår!!! Då finns det möjligheter minsann. Har Ni någon speciell låt som är bara Er? Våran är just Sara Löfgrens För Alltid.

• Sanasol

Ja, det är bra att ha det hår man har, det är ju många som är rätt avundsjuka. Men det ligger i generna, min mamma har likadant. :)

Angående musiken så är det mest jag som håller på med musik, jag spelar själv gitarr och lite piano samt sjunger i kör. Skriver även endel själv så jag funderar litegran på att skriva en egen låt till honom som kommer att sjungas av någon annan under vigseln, kunde vara fint.

Annars så är våran låt "Varmt igen" av Peter Jöback, men det är mer en höstsång.

• Midsommardagsbruden

Jöbacks låt är mycket vacker, men som du säger lite mer höstig.

Du tror inte att Du klarar att sjunga själv? Det skulle vara underbart om Du skulle fixa det!!! Men att skriva en låt tillägnad honom vore jättefint av Dig. Själv så skrev jag ett tal ett år innan vårt bröllop, ungefär då vi bestämt datum, plockade fram det på vårkanten och läste upp det för min nyblivne man som förste talare. Du må tro han blev förvånad, men uppskattade det enormt!

• Sanasol

Jo, men just under vigseln så vill jag nog koncentrera mig mer på vår stund istä'llet för att vara nervös för att jag ska sjunga. Har istället tänkt mig att jag ska sjunga en sång för honom på bröllopsfesten efteråt. Tycker att det kan vara minst lika fint! :)

Vi håller på att prata en hel del om efternamn nu också, om någon ska byta och vem! Det är så himla svårt eftersom vi båda har väldigt ovanliga efternamn, man kan ju båda behålla sina men det vore ju fint om man hette samma namn, blir lite mer familj-aktigt då. Hur gjorde ni?

• Midsommardagsbruden

Låter bra det där med sången! Vår präst frågade om vi ville ge egna löften till varandra och visst skulle jag ha velat det om jag bara klarat det. Är på tok för nära till tårar då jag blir känslig. Det var knappt jag fixade att läsa efter prästen. Tog de sista orden på en utandning med tårarna stockande i halsen.

Mitt tal var som Du säger enhelt annan sak, man hade liksom landat, och vid minsta vink till toastmastern skulle vi avblåsa det, men det gick jättebra!!

Namnet ja, jag har mitt gamla efternamn som mellannamn och min mans efternamn. Vi driver en egen firma i mitt flicknamn och tar jag och min bror över så blir vi fjärde generationen, så det är kul att ha kvar.

Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop