• Midsommardagsbruden

midsommardagsbrudens bröllop

Hej alla gulliga medsystrar på BT!

Titta gärna in på vår lilla hemsida och läs bröllopsberättelse och kolla bilder!

Skriv gärna i vår gästbok!

Tack till alla jag fått bolla ideér med och fått tips och råd av! Lycka till Ni som har Ert bröllop kvar!!!

goto.glocalnet.net/TeamMelwin

• Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop
  • Sanasol

Jo, det är alltid skojigt. Fast det är skönt för man böjar ju få en tydligare och tydligare bild över hur man faktiskt vill ha det!! :)

Å nu ska jag plugga hårt...! :)

• Midsommardagsbruden

Det är bra! Plugga Hårt! Sväva inte bort i bröllopsdrömmar bara!

Idag är det toppenväder här så jag ska dra med lillkillen till stranden, kanske blir det sista gpngen i år (har jag tänkt de senaste 10 gångerna hihi)

• Sanasol

Sitter faktiskt och hamnar i drömmar om bröllop just nu, har inte så mycket kvar att läsa nu, känns jätteskönt! :)

Ja, fint väder här också så man borde kanske ta sig en promenad eller så. Stranden är ju trevlgt, tyvärr så har man inte hållit till där allt för mycket i sommar! Har ni fin badplats nära eller?

• Midsommardagsbruden

En jättefin havsstrand fem minuters bilfärd hemifrån. Min bror och hans familj har stuga där och det är mest sommarstugeägare runt om, så det blir inte så mycket folk, inte ens under högsäsong!

Tagit några beslut angående bröllopet?
    Eller funderar Ni lite hit och dit...

• Sanasol

Lät som ett toppen avstånd till en strand, och trevligt när det inte blir sådär smockat med folk också. Känns inte så kul att ligga och trängas med folk, som det lätt kan bli på de stora stränderna om sommaren!

Nja, det är väl inte så mycket bestämt mer än ringar, hans kläder å sådär. Vi måste väl ta oss tid att sitta ned och prata om platsen lite mer, har inte riktigt hunnits med denna veckan då vi båda är rätt upptagna. Men vi ska ha en lugn helg i helgen har vi sagt, så då finns det ju mycket tid till det :)

• Midsommardagsbruden

Ja, supermysigt med nära strand! Vet Du mer vad som är bra! Det finns ingen kiosk med godis och glassförsäljning. Låter knepigt att ta fram något sånt som positivt, men jag lovar dig, det blir inget tjat då...fniss...det man har i kylboxen blir den mest delikata lunchen helt plötsligt och en riktig höjdpunkt!

Planering ja, men Ni måste kanske planera inför förlovningen istället! Blir det ringväxling på renfällen framför öppna spisen (?) skojar bara, förmodar att Ni inte har någon...

Vi förlovade oss på Cypern, mysigt!

• Sanasol

Jo, förstår att det är bra utan glasskiosk! På stranden där vi alltid badade när jag var liten fanns det inte något sådant och finns inte idag heller så jag har aldrig tyckt att det varit någon naturlig del av en badstrand... men bra med barn, man ska väl undvika att göra dem sockerberoende med en gång! :)

Förlovningen känns spännande. Det blir väl liksom ändå julafton i vanlig bemärkelse med gran och ljus och sådär, men jag tror att det kan bli riktigt romantiskt!

Aha, jo visst vore det kul om man kunde åka utomlands men vi ska ju spara framöver så det är bara att hålla sig hemma. Men... det blir nog en underbar bröllopsresa :)

• Midsommardagsbruden

Menade inte att jag tycker att Ni ska åka uomlands och byta ringar! Skulle nog inte kunna lämna vårt vinterlandskap och julfirande i Sverige!!! Är nog alldeles för traditionsbunden. Det kommer att bli så mysigt för Er på julafton, jag blir alldeles pirrig frö er skull!

Det var under sommaren vi förlovade oss, på midommarafton. Det är så speciellt, för då är det bara NI! Under vigseln så blir man fler, men på något vis var det bara vi i "en slags bubbla" med prästen då vi vigdes, men vigseln blir mer som ett vad ska jag säga, uppträdande. Förstår du vad jag menar?

• Sanasol

Nej, nej fattade att du inte menade så. Nej, på jul ska man vara hemma och ha snö omkring sig, det är nog därför det kommer att bli väldigt svårt för mig att ge upp norrland om jag nu måste göra det någon gång!

Jo, förstår vad du menar. Eftersom vi är helt själva då kan man liksom visa alla känslor så tydligt, man biter nog ihop litegran i kyrkan ändå just eftersom man inte är bara vi två.
    Ser verkligen fram emot förlovningen, man längtar liksom efter ringen på fingret... även fast det såklart betyder så mycket mer än bara en ring :) Har iaf bestämt mig för de ringarna med många stenar i.

• Midsommardagsbruden

Rätt val! Grattis!

Jag gick och tittade på min förlovningsring mest hela tiden när vi var nyförlovade! Har alltid varít sparsam med smycken så då märks det ännu tydligare!

Liten förlovningshistoria...

Vi hade i lokaltidningen hemmavid annonserat att vi förlovat oss på midsommarafton. Det var hemligt för ALLA och vi funderade dagen före när, var och hur det hela skulle gå till väga. Efter lite tänkande hit och dit så kom vi fram till att alla som läser morgontidningen i hemstaden skulle få det uppenbart för sig innan vi skulle hinna göra set, och då skulle mobilen gå varm och gratulationerna strömma till. Så vi beslöt oss klockan 24 natten mot midsommarafton att göra slag i saken. Vi handlade en flaska champange och tassade ut till det enorma poolområdet. Det var mysigt upplyst och förbjudet att nyttja nattetid. Men vi gled ner i poolen och simmade ut och förlovade oss där i natten! Jätteromantiskt!

Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop