• agnelia

Februaritråd nr 2!!

Hej alla nya och gamla februaribrudar!!

Nu har det (redan!) gått tre månader och den gamla tråden stängts. brollopstorget.se/Forum-1-22/m1010599.html
    Så då hoppas jag att ni hittar hit och fortsätter här!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!!!

• Svar på tråden Februaritråd nr 2!!
  • Jema

Ser till att få in en fot även på denna tråden.

Jema (4/2-2006)

• agnelia

Hej Jema!
    Hur står det till?

Här är det stilltje med bröllopsplaneringen, förutom en mardröm i natt! *s*
    Håller annars mest på med att förbereda en kompis möhippa. Kul!

• feb.brud

agnelia:
    Det verkar morgonpigg! Eller kanske var det mardrömmen som väckte dig så tidigt
    Hoppas det inte var nån bröllopsrelaterad mardröm!
    Förresten kul att du omstartade tråden. vi februaribrudar behövs

• agnelia

God morgon feb brud!

Morgonpigg, jo jag märkte att sambon inte klev upp trots att hans väckarklocka ringde två gånger... Så jag fick väcka honom och efter det kunde jag inte somna om!
    Börjar jobba 12 idag, men ingen sovmorgon blev det... Får vila en stund på förmiddagen istället!

Jo visst var det en bröllopsmardröm! *skratt*
    Vi skulle göra allt själva men inget var gjort.
    Mamma frågade mig en halvtimme innan middagen vad jag ville att vi skulle äta för nåt och hur många gäster vi var...
    Hon hade inte förberett nån mat alls!! Så sade hon att hon kunde åka och köpa en smörgåstårta & skagenröra! *gahhh* Avskyr smörgåstårta!
    Då föreslog hon en pizzeria!!
    Sen var mitt hår inte klart, och återigen stackars mamma som skulle fixa det och hon hade inte tagit med sig det jag skulle ha i håret, inte ens en borste hade hon med!!
    Bara knas hela tiden!! Det var rätt skönt att vakna från den drömmen!!

• feb.brud
    Jag hade min första mardröm bara några dagar efter att han friade, nu har det faktiskt varit lugnt på ett tag,men förstår helt paniken man känner. Det kommer säkert fler innan det är dax.
    Tyckte att jag såg dig på stan i måndags i gallerian
  • agnelia

Ja, det kan nog stämma. Gick runt och shoppade lite med mamma innan hon åkte iväg på semester.
    Fyndade lite på Åhléns men det var allt.

Visst ja, i måndags efter regnet! *skratt* Vi hade så roligt mamma och jag! Alla stod under tak och innanför entréer och tryckte ihop sig och sökte skydd från regnet.
    Men vi stegade ut i skyfallet och vattenpölarna utan paraply och med öppna skor. Plaskade och blev rejält blöta men bara log och smånynnade på "Singing in the rain"!
    Fast när vi kom fram till Annas Under så hade de stängt! Hade glömt bort att de har stängt på måndagar... Får bli en titt där imorgon istället!

• feb.brud

jag var en av de som sökte skydd i regnet, blir sjuk så fort jag blir blött av regn! Vilket litet äventyr Du får berätta om du hittar nåt fint på Annas under, har hört att de har mycket fint. Försökte få min karln dit för några veckor sen och inte ens tanken på att se mig posera halv naken kunde locka honom till den affär*skratt*

• agnelia

Oh ja! De har mycket snyggt! Men det bästa av allt är deras kunnande och service!!

• Jema

agnelia
    Jodå, livet rullar på.
    Har drabbats av urinvägsinfektion nu och mår inget vidare + att jag ju är gravid.
    Ska till läkaren idag.

Vi har inte alls kommit långt i planeringen, tyvärr.
    Mest eftersom vi inte vet hur vi ska göra. Dvs ska vi gifta oss i februari och jag är höggravid eller ska vi gifta oss redan i november/december i år?!

Nä, vi ska till BM i början av augusti och så får vi bestämma oss sen.
    Kyrkan är i och för sig redan bokad och vi har kontakt med vår resturang mm.

Jema

• feb.brud

Hej brudar!
    Nu har tyget kommit till tärnans och näbbens klänningar. Hade beaställt det från tärnans mamma som varit i Thailand. Färgerna blev exakta de som jag hade beställt! Ska ringa mamma snart så hon får börja sy när hon kan.
    Hur går det för er andra? Har ni tagit semester från bröllopsplaneringen?

Jema: Förstår att planeringen har stannat av lite. men det ordnar sig säker, det viktiga är att du och bebisen mår bra!

Svar på tråden Februaritråd nr 2!!