Oups, lite snabb.....
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
Nä.. Hans mamma är ryska..
Jaha, jag är inte så insatt i adoption. Trodde man kunde gå runt och välja och vraka.....
Cheerful, du behöver inte skriva Hellokitty i varje inlägg för det är bara du och jag här inne!
hellokitty :D:D:D:D:D
Nä det har du rätt i jag ska sluta med det då......
Så din sambos ex är ryska eller? fattar lite trögt nu men jag är så trött vill hem och sova.....snark.......
När man adopterar så väljer man land och kan ha önskemål om ålder, Man ska skriva tex 0-12 månader som önskemål. Ju mer krav du har desto längre tid tar adoptionen. Så väljer man exakt ålder tex bebis och kön då kan få vänta i evigheter....
Så vi kommer att bestämma land och tex då ålder 0-12 mån., sen får könet blir en surprise.
Men innan vi är där så måste vi bli godkända av socialen....konstigt va?? vi som är hårt arbetande och försörjer oss själva och har ett otroligt bra liv i vårt hus, volvo och hund. Ska bli godkända medans det finns de i sverige som både gör det ena efter det andra brottsliga saker eller knarkar de får skaffa barn hur som helst.....inte f*n är det körkort på att skaffa barn "på egen hand"?? men för att adoptera så är de det.
Så det kommer att vara nervöst när vi blir synade och sen då vänta på beskedet.....puh....hoppas zonterapin hjälper........så vi kan få en egen bebbe.......
Sverige är Sverige....och tyvärr ser det ut så här.... Förstår precis vad du menar.. Men det borde ju inte vara några problem för er att få adoptera! Vad kostar det egentligen att adoptera? Jag hoppas också att ni lyckas själva dock om det är det ni vill.
Tänk att få gå runt och ha en sån där kula på magen som alla andra på stan har.. Och sedan gå runt med resten av barnvagnsmaffian på stan, fika och drälla runt på H&M, köra på en massa kläder och sedan hävda att dom är smutsiga och få ner priset med 30%!!
Har ni också volvo? Vi har precis skaffat en.. Jag trivdes bra med den gamla bilen...Men det var en lite sportigare sak med 2 dörrar så när vi köpte sommarstället var det inte mycket som fick plats i bilen..
Jag börjar känna mig som världens Svennis.. Hund har vi inte men vi funderar på att skaffa en katt som kan käka upp dom förbannade näbbmössen!
Vad har ni för hund?
glömde visst...
Ja, hans ex som han har barn med är ryska.. Ingen fara..jag är också trött och vill hem. Men måste nog sitta till mörkrets infall idag... snark.
hell...:D:D:D
Visst ja skulle inte skriva det...:D
Nä jag tror inte heller det skulle vara några problem för oss att adoptera. Alla i vår omgivning säger att vi kommer att bli godkända. Vi är ju inte precis psyksjuka....eller har ngn allvarlig sjukdom..........
Vet inte vad det kostar att adoptera men jag har hört att Ryssland har en kostnad på 180000:- vet inte om det stämmer....Ryssland är det dyraste stället.
Vilka knep du kan då !!:D:D:D köra på kläder på H&M och få rabatt !! :D:D:D har jag aldrig tänkt på att man kan göra så men så har vi inte barn ännu eller H&M i vår lilla stad.....:D kanske kan göra så på KappAhl eller Lindex.....;)
Vi hade en häftig Audi innan och när vi skaffade hund så kom vi på att då är det bättre med en Volvo V70 så att voffsingen får sitta därbak och ha gott om plats. Helt otroligt att man väljer bil efter hunden !!.....
Vi har en Collie han heter Happy och är 5år.
Är ni ofta på sommarstället då? för inte kan ni väl skaffa katt och lämna den där? den måste ju få mat och så...eller katten får följa med in till stan. Ni har ju gott om plats !! :D:D:D
Hur stor är er lägenhet i kvadrat?
180.000:-!?!?!?!?!?!?! Måste man vara miljonär för att adoptera?
Nix, det där med att köra på kläder fungerar endast på H&M och i Stockholm!
Har hört historier från en vän som jobbade på H&M om detta fenomen. Nu går hon själv med barnvagn!
Man kanske skulle prova på det i en brudklänningsbutik!
Det får bli en flyttkatt! I somras var vi ute på semestern men nu blir det på helgerna. Min sambo är ju egen och jobbar endast måndag-torsdag så han åker ut på torsdagkvällarna nu och jag får sitta snällt på bussen i 2 timmar på fredagarna....
Min chefs hund heter Happy!
Lägenheten är på ca 150kvm..
Ni som bor i hus har ju trädgård! Hur är det med att plantera frukt och grönt vid en väg som är ganske trafikerad. Hur långt bort ska man plantera?
Tydligen så måste man vara det....:D....hehehe finns väl bank man kan låna av !!!!
Man ska bli godkänd och sen då punga ut med en massa stålar !!!.....puh....
Testa i en brudklänningsbutik !!...:D:D tala om hur det gick??....:D
Oj det var en stor lägenhet? är den liksom i gammal stil ? har ni bra utsikt över vattnet, terass?
Ingen aning om hur långt ifrån man kan plantera frukt och grönt...om det finns en väg utanför......Du får ta och fråga någon i handelsträdgården.
Visserligen så vet jag mycket om allting men inte detta....shit oxå.....:D:D:D
Va f*n... Har du inte läst på?
Ingen terass/balkong. Endast en sk fransk balkong. Lutar man sig ut så ser man vattnet dock. Den känns inte så jättestor trots att den är bra planerad. Jo, förresten..när man ska städa så känns den enorm!
Vet inte exakt när den är byggd men det är väl runt 1920 gissar jag på.
Men vi använder bara kök, sovrum och toaletten!Dom andra rummen ser ut som bombnedslag. Håller på att flytta ut en massa grejer till landet istället så har inga matsalsmöbler.. Vi har dock ett biljardbord i ena rummet! Fattar inte vad han ska med det till men karlar är ju som dom är........... Har inte sett honom pilla på någon biljardboll på 2 år iaf..
Har Ni stor tomt? har du gröna fingrar?
Vi tänkte bjuda upp mina föräldrar till vårt sommarställe.. Dom har en perfekt trädgård hemma utan ett enda ogräs!
Iofs är dom pensionerade så dom har inte så mycket annat för sig men vår tomt ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig. Vet inte hur många maskrosor jag drog upp i somras och det är minst lika mycket kvar..
Vad finns det för fint man kan plantera egentligen?
Klart han inte har spelat biljard på två år....han har ju pillat på dig! ....:D:D:D
Vi har stor tomt men vi aktar oss för att göra land och de land vi har ska vi lägga singel över......och vi har liksom byggt upp ett land i byasten där vi ska plantera lättskötta vintergröna växter och sen en massa j*vla singel över - gör allt för att hålla ogräset borta....:D
Annars har vi vinbär,rabarber, krusbär, äppelträd och plommonträd. Päronträdet vi hade tog vi död på...:D inga gröna fingrar här inte.....:D....trädet var dåligt när vi flyttade in och sen ett par år senare så dog det.
Min husband vill ha biljardbord.....hmmm...hur ska jag tolka det? att han inte vill pilla på mig eller...;)
Låt dina föräldrar komma upp och jobba lite....:D om de nu är så duktiga på trädgård......:D
Ska ni flytta ut till torpet för gott? eller kommer ni att ha det som ett sommarställe?