Oups, lite snabb.....
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
hellokitty
Sorry jag vill inte göra dig orolig ang. princessklänning !! alla har ju det så man behöver inte se ut på ngt speciellt sätt för att ha det. Bara det att jag tyckte att jag fick en stor rumpa i den....men det är jag som är självkritisk. Jag är bara 159,5cm lång och väger 58,5.
Jag tycker att alla brudar jag sett i en princessklänning passar i det....så det hade kanske jag oxå gjort men så hittade jag min klänning som var utan underkjol och lite mer rak fast den hade ändå mkt vidd i kjolen.....
Gulligt av husbandet att göra caffeLatte till dig....skulle aldrig min husband göra....men då åker han till jobbet när jag sover.....:D....inget gos där inte..;) om det skulle varit det så hade jag oxå spottat och fräst........vem f*n orkar med "morgonjympa med gubben"....:D:D:D
Hur går det med hans son dig och hans ex? fungerar det bra? hur gammal är sonen? hur ofta är han hos er?
Jag menade inget illa ang. princessklänning du kommer att bli så fin............
hellokitty
Få se om det kommer bilder snart...;) är lite sugen......den som väntar på ngt gott......väntar ALLTID för länge....:D:D:D
Jag surprisar dig !!.....;)
Det är klart att man alltid är självkritisk... Jag är likadan! Får väl ta och prova något liknande innan jag köper klänningen..
Tycker också min rumpa är stor..... Men jag har precis börjat jogga lite.. Tränade mycket när jag var yngre och slutade sedan tvärt för att jag var så less på det. Det har satt sina spår nu..
Det funkar bra med hans ex faktiskt. Dom umgås inte privat men har en bra dialog och jag har träffat henne flera gånger, hon är min frisör! Därför ska man se till att hålla sams annars har jag väl inget hår kvar!
Sonen och jag kommer också jättebra överens men klart det är svårt att försöka ta hand om andras barn. Så varannan vecka är precis lagom!
Då får man lite tid för sig själva också..
Det är svårt att veta vad man får lägga sig i och inte.. Sonen är 9 år så han vet ju vem som är hans mamma och pappa och att jag bara är plastis (han kallar mig dock för storasyster för jag ser så ung ut ) men samtidigt vill inte jag inkräkta på mammans roll.
Vi har haft någon sådan diskussion för ett år sedan då jag var less på att få göra de saker som gynnade dom, hämta och lämna på fritids, passa honom om sambon skulle ut och göra något och liknande. Sen när det var andra saker som var mer personliga, typ kalas, så fick jag helt plötsligt inte lägga mig i eller vara med. Men jag sa vad jag tyckte och det har antagligen gått fram för nu är jag med och planerar allt och går t.o.m. på hans kvartsamtal!
Har Ni barn?
Vart hade ni tänkt resa någonstans?
hellokitty
Ja det är en bra idé att prova lite klänningar innan du beställer så att du får känslan liksom om vad du tycker.
Jasså hon är din frisör?? ja då är det bäst att du håller dig i skinnet...:D
Det låter inget vidare att du inte fick vara delaktig i kalas osv men sen så passade det om de behövde barnvakt osv....så lågt.....men skönt att det har ordnat upp sig nu. Kul för dig att få känna dig delaktig i din sambos son.
Nej vi har inga barn, verkar gå lite trögt....min mage vill inte.....inget fel på ngn av oss men vi lyckas bara inte. Funderar lite på adoption.....men jag går ¨på zonterapi nu för att se om det hjälper.....har hört att det kan hjälpa mot ofrivillig barnlöshet....
Jag hade prel.bokat en resa till södra Italien. Egentligen är vi Thailand människor att få resa dit som backpacker i 17dagar är helt underbart !!!!......
Så vi kanske satsar på en sådan resa istället....men om det blir en sån resa så får vi hoppa över vår skidresa till Trysil. Vi älskar att åka slalom.....hmmm....svårt det där med vad man ska välja....man skulle ha mer semester.
Som Drea.....hon är lärare är ledig jättemkt, sommar, höstlov,påsklov, sportlov......
Ja, man kanske skulle bli lärare ändå.... Eller egen företagare..
Thailand är också min visa. Vi var där i januari och jag bara längtar tillbaka till att kunna gå upp på morgonen och ta mig ett morgondopp innan man käkar en frukost.. Sedan gå runt och kolla på allting, åka ut och snorkla och fiska.. Bada massor!!! Och sedan gå ut på kvällen i tunna bomullskläder och käka goooood thaimat och dricka chang. mums!
Eller Malaysia...älskar apor!
Skidor är inte min grej, Fick inte åka skidor när jag var yngre då jag tränade och absolut itne fick bryta benen och sedan dess har det aldrig blivit av..
Ja, fram för mer semester OCH löneförhöjning!! ...och mer BT!
Tråkigt det där med barnlösheten.. Vad jag har förstått så brukar det funka när man inte tänker på det och försöker stressa fram det. Hoppas zonterapin fungerar för er!!!! Adoptera skulle jag också kunna tänka mig...Jag bara äääälskar dessa små snedögda små sakerna som man ser lite varstans.
Mina bästa vänner är adopterade, den ena från Korea och den andra från Nepal. Världens sötaste tjejer!
Nä, pust! Måste jobba på lite nu....
Vi kanske hörs senare i em!
Ha det så bra!!
hellokitty
Egen företagare vore något !! då låter man andra göra jobbet och dra in pengarna och själv så är man ledig......:D
Ja Thailand är underbart !! vi var i Phuket, Phi-Phi, krabi. Vart var ni?
Hur är det i Malaysia? är det lätt att resa som backpacker där? har hört att det är krångligare än i Thailand?
Om du får välja vad är finast Malaysia eller Thailand?
Jag kan tänka mig att adoptera ett barn från sydafrika eller kina eller då Thailand men min gubbe vill ha ett barn som påminner om oss nordlänningar så han är inne på Ryssland, Ukraina..... så det blir nog från dessa regioner istället. De är så söta de som är sneögda....
Bara hör av dig när du hinner, jag finns här på jobbet.....öhhh här på BT menar jag......:D:D:D:D:D:D kan inte slita mig.....
Måste oxå jobba lite.....blä....:D:D:D
Vi hörs !
Phuket och Koh Samui! Vi orkade inte åka runt för ingen av oss hade haft solsemester på 2 år så jag la mig bara på stranden och vägrade åka därifrån.
Vi backpackade inte i Thailand men jag gjorde det i Malaysia och tyckte det gick jättebra! Dom har bra tåg men bussarna är det lite si och så med... Guppiga vägar och smala så vi var helt säkra på att vi skulle dö på kuppen!
När vi var i Malaysia var det lågsäsong och "orkaner" så alla båtturer ut till öarna var inställda pga detta. (Inåt landet regnade det men vi visste att det skulle vara bättre ute på någon ö..) Det gjorde inte oss något för vi mutade en fiskare som körde ut oss med sin lilla fiskebåt.. så vi hade praktiskt taget en hel ö för oss själva!. Vi trakkade genom djungeln till andra sidan ön och stötte på 2 nerdrogade danskar men de var de enda turisterna förutom oss!
Vi var runt i KL, Kota Bahru, Langkawi, Penang, Pangkor, Malakka och något ställe till som jag inte minns vad det hette!
Vi var där 1999 så jag kan tänka mig att det blivit mer exploaterat nu.. Men rekommenderas..
Ang att adoptera så har jag hört att många barn som lämnats i östländerna har tyvärr föräldrar som är gravt alkoholiserade och att man därför ska vara lite försiktig när det gäller adoption därifrån om man nu absolut vill ha ett friskt barn! Vet inte om det stämmer...
Annars kanske Ni kan adoptera en tartar. Dom kan ju vara ljusa och lite snedögda.
Suck, känns som om man inte får något gjort på jobbet!Jag borde själv sätta in en spärr på BT så att jag inte kan gå in här!
hellokitty
Vad är tartar? fattar noll....:D
Jo det där med Östländer har man hört en del om men så är Ryssland väldigt poppis att adoptera ifrån och om det är så många som adopterar därifrån så kan det ju inte vara så dåliga barn.....men jag vet inte...vi får se vad det blir....
:D:D:D Det tror jag inte du gör ! alltså sätter in en spärr.....:D:D:D
Förlåt... det ska vara TATAR: så här står det:
"Tatarer, turkfolk som utgör en knapp majoritet i Tatarstan (f.d. Tatariska republiken i Sovjetunionen). Många tatarer bor också i Basjkirien, Uzbekistan och Ukraina, ett mindre antal lever även i bl.a. Estland och Litauen.
Tatarer var ursprungligen namnet på en mongolisk stam under Djingis Khan, men blev snart ryssarnas benämning på Gyllene hordens muslimska turkfolk"
Min plastson är halvtatar! Han är blond, blåögd men dom är aningen sneda..
Du får inte svara på mina inlägg för då måste jag svara igen! ..och då blir ju aldrig något gjort!
hellokitty
Om vi tex väljer Ukraina så kan vi inte styra från vilket område barnet ska komma ifrån. Man får ta det barn som blir tilldelat oss. Då kan man hoppas på att det blir tatarbarn......
Hahaha nu ska jag skriva ännu mer till dig så att du inte får ngt gjort....:D:D:D
Din plastson? menar du din m2b:s son? är han adopterad?