• Justina

Oups, lite snabb.....

SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!

• Svar på tråden Oups, lite snabb.....
  • Hej baberiba

hellokitty

Vi gifte oss i Småland....:D i LJungby..i en kyrka någon mil härifrån som heter Dörarps kyrka sen hade vi festen på en närliggande herrgård.

Spännande att vänta på ett frieri ! ni har allt kul kvar.....så kul !!

Drea undervisar i Geografi !

Nej det var Drea som jobbade på försäkringskassan. Jag säljer datatillbehör till kunder via telefon.

Begravde ni mössen??

Svara när du kan jag jobbar oxå....:D:D:D:D:D det märks väl.....;)

• hellokitty

Cheerful,
    Vi slängde mössen i sopen!
    Jo, det är ju en väldans massa planering för bröllop har jag förstått!

Ok, jag jobbar själv med ekonomi/bokföring så sitter ju vid datorn men chefen sitter precis mittemot så när hon reser sig tar jag bort BT fort som attan!
    Hon skulle bara veta....

Kommer Ni hänga kvar här på BT trots att Ni är gifta nu?

• Hej baberiba

hellokitty

I påskas bestämde vi för att gifta oss (inget frieri här inte)....sen då 4,5 månad senare så gifte vi oss. Visst krävs det planering men vi tyckte det var lagom tid. Men ska man boka egen lokal, duka osv så krävs det mer. Vi gjorde det lätt för oss alla genom att ha festen på herrgården så då behövde vi inte tänka på något ang. festen förutom vilken mat och vin.

Hahaha du gör precis som jag kommer chefen förbi så "svisch".....är BT borta !! men bara för tillfället....:D

Tydligen så hänger jag kvar här....och jag är ju gift....;)

Vart bor du?

• hellokitty

In El Stoccholma!
    Var Ni förlovade innan Ni bestämde att ni skulle gifta Er eller?
    Ja, jag har funderat lite på det där med just middagen. Jag har hittat en kyrka som ligger precis vid vårt sommarställe där jag tänkte att vi skulle vigas. Sedan har vi alternativen att antingen ha middagen på vår tomt eller en liten bit bort på en restaurang! Kanske är skönt att inte ha det "hemma" så man slipper allt stök efteråt...

Nä, nu kurrar magen så dags för lunch!

• Hej baberiba

hellokitty

Vi förlovade oss år 2000.

vi tänkte ett tag på att ha festen hemma men så kom jag på att jag inte skulle kunna koppla av utan springa runt och kolla hela tiden så att allt är okey (kontrollfreak).....så då kom vi på att vara på herrgården som ordnar allt från mat till servering.

Har precis haft lunch ! vad blev det för gott? jag åt spaghetti och köttfärssås...mmmm....

Ska ev till Stockholm i september !! bor du mitt i smeten?

• Hej baberiba

hellokitty

Vilken lång lunch du har!!....:D:D:D:D:D:D

• hellokitty

Lunchen var över på en kvart men har haft lite att göra här på jobbet! Blev nudlar.... Kommer få skörbjugg av alla dessa nudlar jag käkar!
    Kättförssås är min specialité!!! Jag är grym grym grym på köttfärssås. om jag får säga det själv...... Var tillsammans med en halvitalienare innan och hans mamma tyckte jag skulle stå i köket med henne på kvällen och lära mig göra goda pastasåser, lasagne och pizza!

Snark, chefen ska på möte med banken i början av september och all bokföring måste vara klar och avstämd då... Så nu blir det inte BT lika mycket!

Jag bor på Kungsholmen, nästan mitt i smeten! Vad ska Du/Ni göra i Ockholm då?

• Hej baberiba

hellokitty

Har du några goda recept på pastasåser och lasagne, pizza och köttfärs? kunde vara kul att få lite nytt.

Tråkigt att det inte blir BT så mkt! men när du är ute så hoppas jag att du hör av dig här i detta forum.

Ahaaa Kungsholmen - societeten !!...:D inte billigt att bo där....;)

Vi ska hälsa på Min mans kusin och hans fru med dotter vi ska komma till dem en torsdag och sen då åka hem på söndagen. De bor i sumpan (Sundbyberg) inte så centralt som Kungsholmen men det går bra ändå.

Jag vill shoppa !!!....jag som kommer från skogen.....vill ju se alla affärer...:D:D:D

• hellokitty

Eftersom det var en självklarhet att jag flyttade in till husbandets 5:a istället för att han och hans son flyttade till min lilla etta så blev det Kungsholmen!
    Hans pappa ägde fastigheten vi bor i så......han har mer eller mindre alltid bott där. Men egentligen är jag från Malmö....

Sumpan gillar jag! Det är där min sambo har sin tandläkarpraktik! Då har han kanske Din mans kusin med familj som patienter! Jag ska dit om 2 veckor...fasar..... han är hemsk mot mig och tycker jag skriker alldeles för mycket. Nästa gång syr han väl igen munnen på mig!

Det som ger en maträtt det där lilla extra är pressad VITLÖK!!!!!!! Något direkt recept har jag inte..brukar gå på känslan ganska mycket men jag provade ha i lite hackad röd paprika i köttfärssåsen senast. Det blev faktiskt kanon! Lite syrligare smak... Annars brukar jag ibland ha i oliver eller majs. Min bas är köttfärs, hackad lök, krossade tomater, passerade tomater, lite tomatpure, socker, salt, peppar, basilika, färska champinjoner, vitlök (förstås!)... Sedan ska man låta såsen puttra tills allt vatten avdunstat vilket innebär att jag som gör sås för ca 2 månader får låta grytan stå i 5 timmar!

Har DU några roliga recept till mig kanske?

• Hej baberiba

hellokitty

Inte snällt av din m2b att vara så elak mot dig när han ska undersöka dina tänder. DU får väl ge igen på "ditt" vis....:D

Jaaa vitlök är gott !! har oxå paprika i köttfärs, soltorkade tomater, tomatpuré, lök, vitppr, svartppr,salt,soja,ketchup, lite grädde. Brukar improvisera !!

Jag är inte duktig på pastasåser så det hade varit kul att få recept på.

Här är ett recept från mig:

Italiensk Lövbiffsgryta

400 g Lövbiff
    1 msk Soja
    50 g Marinerade soltorkade tomater
    2 Vitlöksklyftor
    1 msk Smör
    1,5 msk Mjöl
    3 dl Vatten
    1 Köttbuljong
    1 msk Tomatpuré
    1 dl Grädde
    2 tsk Soja
    1 dl Färsk basilika

1.Strimla köttet och blanda det med 1 msk soja.
    2.Strimla tomaterna, skala och hacka vitlöken.
    3.Bryn köttet i smör och tillsätt vitlöken.
    4.Blanda mjöl, vatten och rör ner det i grytan.
    5.Smula i köttbuljongen, låt sjuda i 5 minuter.
    6.Tillsätt tomatpuré, grädde, de 2 tsk soja och soltorkade tomaterna.
    7.Låt koka upp och strö över basilika blad.
    8.Servera med pressad potatis och tomater eller en sallad.

OBS!!! Jag brukar ta i extra med tomatpuré, soltorkade tomater, soja och vitlök för jag gillar när det smakar mycket.

Lycka till !!!

Svar på tråden Oups, lite snabb.....