South Beach sommaren 2005
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Mir
Klockrent att vi är på samma dagar, då e det bara att sporra varanda.
Måste kolla om det är någon som har bra fiskrecept. Jag är fullkomligt värdelös på att laga fisk!
FAN! 1/2 munk åkte ner i magen... Blir ett par ytterligar south beach fas 1 dagar...
Marisan
Hur går det för dig, bara 2 dagar kvar för din del va? Själv så sabbade man tyvärr det ehla i helgen men började på ny kula så det är dag 5 idag *suck*
Alla
Får man äta tomatkross i fas 1 och kassler? Sedan undrar jag om ni äter frusen kycklingfilé, står ju på varenda j*vla paket att det innehåller druvsocker/socker =(
Vad kul att det händer lite grejer på sidan! Eyescream, håll ut. Man vet ju hur det är. "lägg munken bakom dig och gå vidare":)
Själv ska man på middag ikväll hos ett par riktiga gourmander, fasen också, får väl lägga på några dar till i första fasen. Det lär bli goda viner och klockren mat men det är väl bara att hoppa på kesellan imorgon igen.
Men ang. det där druvsockret, i kokt och rökt skinka osv, man blir ju helt matt när man läser innehållsdeklarationer. Jag har köpt det ändå och ätit, hur gör ni andra?
I dag f.ö. keso, med solrosfrön, psyllium och kanel. Har fått tips att hälla på lite naturell yoghurt också, det blir lite "efterrätt" av det, fast det låter kanske märkligt. Ja, vad gör man inte? Man blir sjukt mätt i allafall.
Kör hårt!
Sanne-06
Hej =)) Jodå hittade lite till tösen på IKEA, förvaring till alla tusen leksaker bl a och hon är bara 9,5 månad =))
Princess Yasmine
Jo det går bra, vågen står nästan still men gick ju ner över 2kg förra veckan så....
Sambo
Här kommer en liten spark till dig =)) Fast ta den på rätt sätt, du är säkert snart tillbaka på rätt köl igen!
Eyescream
Den där halva munken har vi redan glömt!
Nya tag.
Mir
Vad skönt att det lossnat för dig, hoppas det fortsätter så!
Var i Ullared igår =) och det tror jag halva sverige var. Slapp dock stå i längre köer men det var rätt trångt.
Kommer köra fas 1 ytterliggare en veckan MEN måste få äta någon frukt tror jag....Är vansinnigt sugen på äppeljuice som står i kylen och ropar på mig...
Marisan kom hit ropar den =(( MEN ICKE!!
Ikväll blir det tacos här för min del då nötfärs och grönsaker och lite mozarellaost ist för chilisåsen.
Hörrni! Vi SKA klara detta. Vi är ju så duktiga!!
Kram på er
Marisan
Yummie! tacos, Marisan! Då kan du göra guacamole till och smarra!
Läste i SB-boken att man kan vira in olika geggor och köttfärs i isbergssalladsblad, för att få lite knastrig brödkänsla, kanske kan vara värt att testa?
Saknar ni nåt,förresten, godis eller pasta eller liknande? själv är man förvånad över hur lätt det ändå är fast samtidigt börjar man tappa sugen för en del saker, lax t.ex. och ägg,undrar varför.
Heja!
Men brukar ni fixa nån sås till er mat, vad i så fall?
Mir
Gucamole! Hade jag inte en tanke på, YES.
Tack =)) En kväll ni i veckan hade vi wraps med kassler. Maken åt rikiga wraps medan jag gjorde som i boken, virade in det i stora salladsblad och det blev jättegott. Bra tips!
Jag saknar verkligen frukt men är inte särskilt godissugen (?) och det är skönt att slippa, äter mina nötter dock =) och cola light har jag inte gett upp helt.
Jag älskar min bok, läser om och om igen =)
Princess Yasmine,
har testat att blanda naturell yoghurt med färska örter och krydda, det blir helt ok, eller vitlök, chili, vad man nu gillar.
För tjockare såser och geggor drar man på med kesella och blandar med kryddor, kanske tonfisk eller hackade oliver. Men den brukar bli ganska mastig, mer att ha som "pålägg". Hur gör ni andra?
(på jobbet i dag, jesus, man får ingenting gjort som ni märker)
Hej på er alla ni flitiga!
Har igen varit borta några dagar, och inte riktigt skött mig till 100 % med kosten. Men nu tillbaka till vardagen, brukar fungera fint med SB då, vilket är tur. Hoppar på fas 2 nu, och får äntligen äta mer frukt, men tänkte ännu hålla mig från potatisen och pastan.
Som jag skrivit tidigare har jag inte riktigt tänkt gå ner i vikt mer, men tycker det är så himla bra att slippa allt sug som jag gör när jag äter enligt SB, och dessutom mår jag himla bra av det... så det är väl bara att köra på!
Nu håller vi motivationen uppe, eller hur tjejer?