• opus

South Beach sommaren 2005

Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
    Opus

• Svar på tråden South Beach sommaren 2005
  • Sanne-06

Tycker alltså att ditt upplägg verkar vettigt... började på en ny sak mitt i där.

• Mimmi27

Hej alla!

Har tyvärr inget spännande eller nytt att tillföra, ville bara säga hej till er! Jag är inne i en svacka, förutom som jag skrev tidigare att jag har frossat hela helgen, så har jag ätit lite överblivna chips igår och lite popcorn idag. Inte så mycket, men det sätter ju sig iallafall! Jag blir så arg på mig själv, hade jag brukat allvar från början hade jag varit en bra bit på väg nu...

Ursäkta gnället, behövde bara skriva av mig lite.

• Sanne-06

*sambo* - Hur går det för dig? Du verkade ju vara så inne på dieten, så säkert går det bra!

Jag är förvånad över att jag är så klar i knoppen. Förra gången jag körde introduktionen blev jag lite långsam i huvudet, vilket var lite jobbigt och aningen skrämmande, men det har jag sluppit nu! För övrigt känner jag mig som "vanligt", bara att jag inte är sugen på en massa hela tiden - och det är ju bra. Dieten känns i alla fall ganska sund - det är ju också bra :) .

Mimmi27 - ibland måste man få ta lite snedsteg, det är ju hur man sköter sig i långa loppet som räknas!

• *sambo*

Sanne-06:

Jodå det går bra! Just nu efter dag 10 står vågen på -2,1 så det rä jag nöjd med!
    Enligt GIviktkoll ska man börja äta kolisar redan i vecka 2 så både igår och idag tog jag en fullkornsmacka till frukost och vikten har iallafall inte rört på sig uppåt

Mimmi27:
    Klart man har svackor ibland o jag håller med Sanne -06, det är i det långa loppet man ska ändra matvanorna och då gör lite chips eller popcorn ingenting!

Hoppas ni får en bra dag, vi ska ut o äta lunch med jobbet och vi har fått förbeställa så för mig blir det en citronrökt lax med primörer o potatisen petar jag bort *mums*

• Mimmi27

Hej tjejer!

Skönt att höra att det går bra för er! Det var faktiskt kloka ord av dig,
    Sanne-06 det är väl ingen större skada skedd för att jag "trillade dit".
    Jag känner mig lite mer peppad nu, ska försöka planera helgen bättre, så det inte blir tre dagars frossande.

• Sanne-06

Hej på er!

Inget nytt att rapportera egentligen, allt snurrar på som det ska. Har lite lite slarvat dock, kunde inte motstå när älsklingen kom hem med solero light glass till oss igår. Om jag har nån last så är det nog glass det är fråga om :) . Hade en liten fest med några vänner igår kväll med sangria. Satt och smuttade på light läsk med frusna hallon i - jätte gott och svalkande.

Idag är min tionde dag på introduktionsfasen, hittills går allt kanon!

Ha en härlig dag tjejer!

• *sambo*

Hej på er!

För mig tuffar det också på, är nu inne på 11:e dagen.

Vikten har inte rört sig ett gram sedan i måndags men midjan minskar, frågan är vart det tar vägen??

Hoppas ni får en bra dag o kämpa på!

• Sanne-06

Oj vad denhär veckan har gått snabbt! Redan fredag! Var och smygvägde mig igår och vågen visade -2 på de första 10 dagarna! Otroligt. Förstås är det delvis vatten, men ändå. Eftersom jag bara planerade att gå ner sista 2-3 kg är jag nästan framme :) .

Nästa vecka åker blir det lite semester, och vi åker ut till landet, skall bli härligt, men samtidigt är jag rädd för frestelser som är svåra att motstå när man inte lever enligt de "vanliga rutinerna". Skall försöka vara stark :) .

Ha en bra fredan alla!

Sanne

• Sanne-06

Slog visst lite knut på tungan på vissa ställen :)

• *sambo*

sanne-06:

Grattis till viktminskingen!!
    Jättebra jobbat!

Själv har jag inte gått ner ett endaste hekto sen måndags o då hade jag också tappat 2 kilo. Kan jag ha hamnat på en viktplatå kanske?

Ha en skön vecka ute på landet o njut av allt du faktskt får äta!

Svar på tråden South Beach sommaren 2005