South Beach sommaren 2005
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Ni är så duktiga tjejer; vi fortsätter så va?!
Kommer att åka utomlands nu med jobbet en vecka... skall försöka behärska mig med hotellmat flera gånger om dagen. Återkommer med hur det gått nästa vecka igen.
Trevlig vecka!
Hej!
Ska börja med SB metoden i morgonbitti.. är laddat upp till tänderna...får jag äta yogurt till frukost?? Läste att det var okej på någon amerikansk sida... Är det någon som har något bra försla på frukost??
Hej, alla
jag är ny här och har lite frågor för jag läser med största intresse allt vad ni skriver. Goa råd och kommentarer!
Jag har själv testat atkins, men blev lite skrämd av alla runt omkring som varnade.. Så jag fortsatte med Montignac som verkar vara liknande fast man väljer bra kolhydrater istället. Men ve och fasa! Jag har gått upp. Jag väger idag 67 kg och är 1,71 lång. Hur funkar SB metoden egentligen till skillnad från Atkins? man skall väl äta fett såsom ost och nötter, men inte kolhydrater alls, eller skall man välja bra klh.?
Jag är så nyfiken på metoden och skulle verkligen behöva gå ner lite...
För att visa hur jag idag äter för att ngn skall kunna svara tänkte jag ge ett exempel på en dag.
FRK: 2 dl fil med en dl branflakes/linfrön
Cyklar en halvtimma
LU: En kyckl. filé, wokade grönsaker, kikärter och en bit ost
Middag ant. bulgurvete med grönsaker eller likn lunchen
Jag försöker undvika kaffe.
Gärna en promenad på kvällen...
Sååå tacksam för svar!
Fia
Hej, alla
jag är ny här och har lite frågor för jag läser med största intresse allt vad ni skriver. Goa råd och kommentarer!
Jag har själv testat atkins, men blev lite skrämd av alla runt omkring som varnade.. Så jag fortsatte med Montignac som verkar vara liknande fast man väljer bra kolhydrater istället. Men ve och fasa! Jag har gått upp. Jag väger idag 67 kg och är 1,71 lång. Hur funkar SB metoden egentligen till skillnad från Atkins? man skall väl äta fett såsom ost och nötter, men inte kolhydrater alls, eller skall man välja bra klh.?
För att visa hur jag idag äter för att ngn skall kunna svara tänkte jag ge ett exempel på en dag.
Cyklar en halvtimma
Sååå tacksam för svar!
Fia
kalkon kalkon och åter kalkon brukar vara min frukost... Men jag har hittat vitalineas vaniljyoghurt med 0% (säger de) fett, och bara fruktos... I mindre mängder funkar det i allafall för mig... Fas 1 brukar i frukostväg annars vara som jag skrev Kalkon/ägg...
Hej, alla
Cyklar en halvtimma
Sååå tacksam för svar!
Fia
Tjenare Fialia med alla inläggen...!
SB är indelat i 3 faser,
fas 1 : viktminskning/ sockerrensningsfasen.
Under denna period undviker du all form av kolhydrater. Inget tillsatt socker, inga mjöl, ingen fullkornspasta eller liknande. Inte heller någon frukt, för att man ska få ner sötsug och tömma bort kolisarna som gör att man binder relativt mycket vätska i en kropp.
Pågår under 14 dagar.. (rensnigsfasen)
Fas 2:
Här stabiliserar man sin kost, lär sig att
använda rätt kolisar, och lägger in mer kost med lågt GI.
Fas 3:
När du nått din målvikt och vill bara äta rätt...
Köp boken och plugga på på nätet inna du ger dig in i SB. Resultatet blir bra mycket bättre då! Fast jag lovar, resultat kommer!
rostade och saltade mandlar funkar säkert, så länge det inte är socker, eller att de är FÖR saltade, då kommer kroppen binda vätska igen tror ja...
hej!
Jag är nu inne på dag 1... urk.. Saknade verkligen filen i morse...men man kanske vänjer sig...hoppas det. Hur mycket ska jag äta? Jag har läst i denna diet ska man inte behöva vara hungrig...men jag har varit jätte hungrig i dag. Har ni några bra tips på mellanmål?? Hur gott är det med bara lite ost??
ha en bra kväll...
Garbo
Garbo
Jag käkar typ jordnötter, eller lite yoghurt eller kalkonrullar med ost och gurka inlindat... Lite The till det, och allt lägger sig som i en varm bädd i magen :)
Kan skicka det jag käkade under mina förra 2 veckor, och det resulterade i en viktminskning på 4,5-5 kilo.