South Beach sommaren 2005
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Välkommen tarz!
Jag skall nu börja gå över till fas 2 efter en vecka i fas 1 (för 511 gången), men är gärna med och peppar! Det är nämnligen i fas 2 det brukar uppstå problem för mig - blir så lätt sugen på allt möjligt; svårt att introducera nya saker i passlig mängd. Vill ej heller gå ner i vikt mer, men för att hålla den nuvarande formen behövs också peppning!
Så, jag är med!
Hej tjejer!!!
Nu ska jag köra igång med SB för andra gången. Det positiva med det hela är att jag faktiskt fortfarande står kvar på samma kg som då jag slutade med SB och började äta samma som min sambo. Hurra!!! SB fungerar verkligen med tanke på långsiktig viktnedgång.
Nåväl, nu ska jag gå ner ytterligare några kilon och ska börja med fas1 igen.
En fråga: spelar det någon roll om man äter en lunchrätt till middag eller en middagsrätt till lunch???
Tacksam för svar!!!
Kram Kerstin
Sanne 06
Tack, lite peppning behövs alltid! Är heller inte ute efter att gå ner så mkt i vikt utan målet är snarare att få bort mitt godissug som försvann i somras men smugit sig tillbax under de senaste veckorna (pga. försämrade matvanor).. Tänkte dock köra fas 1 i 2veckor iaf bara för att verkligen bli av med sötsuget. Ett tips för dig är att endast introducera en ny sak åt gången- märker du då att sötsuget återkommer vet du vad det beror på. Det hjälpte iaf mig när jag påbörjade fas 2. Ett stort lycka till!
Kerstin
Tyckte att det stod i ett av vårens nummer av Topphälsa att det inte gjorde något om man bytte ut en lunchrätt mot en middagsrätt och tvärtom.
Angående cashewnötter så undrar jag om det är ok att äta saltade nötter eller om det enligt SB är meningen att man ska äta dem osaltade?
tarz - Jo, SB funkar otroligt bra för att få bort suget! Har nog försökt att introducera en sak i taget, men lättare sagt än gjort... Vet inte hur det är med saltade nötter enligt strikta regler, men tycker det borde vara ok. Går ju att jämföra kolhydratinnehållet i osaltade och saltade nötter.
Kerran - vi kör på då eller hur? Lycka till och välkommen!
Kom precis hem från en härlig promenad med stavarna, och skall göra några sit-ups nu före dusch och middag.
Sanne-06: Japp då kör vi.
Jag startar på måndag.
Ska göra en laddning med Grönsaksquiche ikväll.
Kram Kerstin
tarz
Tack för tipset - jag är nämligen helt galen i Gazpachon, vill gärna äta den till middag.
Kram.
Hej på er! Har gått in på fas 2 nu, och än så länge går allt fint... inget sug har ännu uppenbarat sig :) .
Kerran - har du nåt bra SB recept på Gazpacho som du vill dela med dig? Starten närmar sig för dig nu! Skickar motivation!
Är det någon som har tips på vad man kan ta med sig på picknick... som är lätt att ta med och så?
tarz - hur går det för dig?
Hej!
Påbörjade fas 1 i förrgår men var bortbjuden igår så det blev lite pasta (dock fullkorspasta) men har i övrigt lyckats hålla mig riktigt bra! Känns inte lika jobbigt som förra gången vilket e skönt! Mitt största problem är att jag tenderar att fastna för vissa rätter och variationen blir då inte så stor..
Sanne 06- Hur såg en typisk dag i fas 1 ut för dig? Har du tips på några goda/enkla middagsrätter?
Angående picknik skulle jag göra en matig sallad med ex. kyckling, mager feta, massa fräscha grönsaker etc. alternativt ett fyllt grovt pita bröd...
Kerran: Hur går det för dig? Laddad inför måndan? Kommer vara kvar i fas 1 i nästan 2 v till så vi får peppa varandra!