• opus

South Beach sommaren 2005

Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
    Opus

• Svar på tråden South Beach sommaren 2005
  • L.Jay

Ok 1a dan.. inte nojd, atit for lite. jobbigaste e att inte fa ata frukten, o knapra pa en morot.
    sa har har min dag sett ut

Frukost
    1 pase kost ersattning. Vilket ja inte tar igen, vart hungrig pa en gang.plus en halvliter vatten.

Mellis
    en sojayogurth och 3 sma morotter plus en halv liter vatten. Biocenturys sojayogurth och morotterna inge bra. Men trodde ja va saker pa att raa morotter va tillatet bara dme inte va kokta. tji fick jag.

Lunch
    linssoppa (grona) + 2 kottbullar och en halvliter vatten.

Mellis
    2 kottbullar, 2 kokta agg och en halvliter vatten.

Middag
    Tomat, paprika, lok, agg, tonfisk, olivolja och vinager. plus halvliter vatten

Kanns inte alls som en SBD utan bara som indragning pa maten. Imorgon gor ja dte battre. Imorgon blir det kott o fisk (och annu mera agg) dock inga morotter. Ska oppna olivburken och ata pa mellan maltiderna.

Nagon mer som precis borjat?

• Sanne-06

Dags att köra igång igen då med fas 1 en vecka har jag bestämt! Var är ni tjejer- behöver peppning!

Var meningen att jag skulle köra igång med fas 1 redan på torsdag/fredag, men så kom helgen emellan :) . Men nu, nu (igen) blir det en vecka hårdkörning!

Någon som hänger med?

• Sanne-06

Första dagen på fas 1 igen för mig! Känns kanon! Bra frukost och lunch avklarade, och fortsätter nu arbetsdagen!

Kom igen då tjejer, känner mig ensam här!

• opus

Sanne-06:

Jag är här men jag är ju i övergången mellan 2 och 3 ;)

Opus

• eyescream

Och jag finns här också, dock fixar jag mest med maten själv, så det e typ fas 1-2-3...

• Sanne-06

Nu känner jag mig inte så ensam längre :) . Är på andra dagen i fas 1 och allt sötsug är som bortblåst igen! Hade tänkt mig en vecka i fas 1, men kan hända att det blir bara 5 dagar, eftersom jag inte vill gå ner i vikt märkbart, utan mest vill ha bort sötsuget. Tycker att det är svårt att introducera nya saker i fas 2 - det är då det brukar gå snett för mig. Tänkte att jag nu i stället skulle höja på intaget av allt som är tillåtet i fas 1, så att jag säkert får i mig tillräckligt med energi och näring. Hm, får se vad jag hittar på och hur det känns i slutet av veckan.

Sköt om Er! Sanne

• Ammi

Ja, då var det dags igen. Jag börjar på dag ett på fas 1 idag. Var med och körde hårt förra året oktober/november till mars/april med ett mycket lyckat resultat.

Höll vikten under flera månader efteråt, men har nu gått upp några kilon igen och ätit alldeles för mycket sötsaker sista tiden. Det finns ingen ände på sötsuget och jag känner att jag vill bli av med det igen. South Beach är för mig det enda sättet att bli av med sötsug.

Jag är en totalt obotlig godisråtta. Skäms nästan för att säga det, men så är det

• Sanne-06

Välkommen till tråden Ammi! Alltid lika roligt med nytt sällskap (och gammalt också förstås). SB är för mig också det överlägsna sättet att hålla suget borta. En verkligt skön känsla när man inte går och småäter hela tiden, och inte ens är sugen att göra det; och istället äter riktig mat. En bra balans m.a.o. Jag har dock haft svårt att gå över till fas 2; borde kanske vara mera försiktig med vad jag introducerar, men det händer ofta att suget kommer tillbaka.

Är nu inne på tredje dagen i fas 1 (för säkert femte gången; men mår bara bra av det). Har idag fått tillbaka en väldig energi, så jag tror det blir en ordentlig runda med stavarna efter jobbet idag.

Ha en bra första dag med SB Ammi, och kämpa på ni andra också!

• Sanne-06

Hej hopp!

Dag 5 på fas 1, och allt går fin fint! Har haft svårt att sitta stilla idag, det är bara såå härligt väder. Tror det blir mys- och filmkväll ikväll och middag tillsammans med sambon :) .

Försöker få lite liv här inne!

• tarz

Hej!

Nu tänkte jag köra igång med SB efter sommarens unnande. Har lyckats rätt bra tidigare med SB men kände att det var lite segt att komma igång igen så är därför i behov av lite sällskap.. Finns det nån som precis påbörjat fas 1 så kanske vi kan kämpa tillsammans??

Svar på tråden South Beach sommaren 2005